Om pappa blå tar en, vad gör man?

Hade du stannat och tagit ditt straff som en man/kvinna??


  • Antal röstningar
    0

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Undrar bara hur ni skulle reagera om ni låg nästan i 200... ni ser det lyser till nått gult orangt på en raka där det fanns bara ni och det var vajer räcke och 2 filigt och då hoppar en vansinnig polis ut på vägen? Ni ser honom så sent så ni håller på att köra över honom... eftersom han gör allt för att stopa er till och med offrar sitt liv. Tillslut skulle lyckas komma förbi honom och stanna ca 20 meter efter honom när han står på mittlinjen mellan de två körfälten och är helt galen. Ni stannar och ser polisen gå mot bilen och vinkar till er att ni ska åka dit. Va hade ni gjort sen..???

Svara med sunt förnuft, inga hjältesvar som jag hade åkt tillbaka pekat finger börnat lite och dratt upp han på bakhjulet och sen åkt iväg.. för det gör man inte om en polis kommer ut ca 50 met framför en när man ligger i nästa 200..

(PS. har bara varit vittne till detta. + jag kan säga att föraren fick suport av ett glatt jäng raggare från andra sidan av vägen som skrek kör kör...)
Svar på pollen me..!
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
porec skrev:
Undrar bara hur ni skulle reagera om ni låg nästan i 200... ni ser det lyser till nått gult orangt på en raka där det fanns bara ni och det var vajer räcke och 2 filigt och då hoppar en vansinnig polis ut på vägen? Ni ser honom så sent så ni håller på att köra över honom... eftersom han gör allt för att stopa er till och med offrar sitt liv. Tillslut skulle lyckas komma förbi honom och stanna ca 20 meter efter honom när han står på mittlinjen mellan de två körfälten och är helt galen. Ni stannar och ser polisen gå mot bilen och vinkar till er att ni ska åka dit. Va hade ni gjort sen..???

Svara med sunt förnuft, inga hjältesvar som jag hade åkt tillbaka pekat finger börnat lite och dratt upp han på bakhjulet och sen åkt iväg.. för det gör man inte om en polis kommer ut ca 50 met framför en när man ligger i nästa 200..

(PS. har bara varit vittne till detta. + jag kan säga att föraren fick suport av ett glatt jäng raggare från andra sidan av vägen som skrek kör kör...)
Svar på pollen me..!

Men lär sig mer av att ta straffet!!...
Man sover framförallt bättre på nätterna, och i den bästa av världar så
kan ju Polisen bli blödig när han inser att man stannar kvar för att ta straffet och sänka straffsatsen en aning!!

Mvh Robin
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
RwE skrev:
Men lär sig mer av att ta straffet!!...
Man sover framförallt bättre på nätterna, och i den bästa av världar så
kan ju Polisen bli blödig när han inser att man stannar kvar för att ta straffet och sänka straffsatsen en aning!!

Mvh Robin

Jo dom brukar vara snälla och kunna dra ner på straffet lite, men denna såg inte så snäll ut, inte efter att han nästan blivit påkörd..!
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
porec skrev:
Jo dom brukar vara snälla och kunna dra ner på straffet lite, men denna såg inte så snäll ut, inte efter att han nästan blivit påkörd..!

troligen inte....
å andra sidan så klarar man sig utan körkort ett tag, och man blir försiktigare sedan!!
 

gnagaren

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Bålsta
Hoj
Blackbird
Alltså de beror ju på va man sitter på för hoj vid tillfället....om man gränslar en sv 650 men sådär toppfart skulle ja nog stanna men....en R1... :cdevil :blah
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
gnagaren skrev:
Alltså de beror ju på va man sitter på för hoj vid tillfället....om man gränslar en sv 650 men sådär toppfart skulle ja nog stanna men....en R1... :cdevil :blah
Tja jag vet inte.. men jag kan ju gissa att han som körde inte stannade och har klarat sig fint, eftersom polisen tog upp kameran sen på nästa bil och tog in honom istället.
 

gnagaren

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Bålsta
Hoj
Blackbird
porec skrev:
Tja jag vet inte.. men jag kan ju gissa att han som körde inte stannade och har klarat sig fint, eftersom polisen tog upp kameran sen på nästa bil och tog in honom istället.

Gissa! He He
 

kimpa26

If you gonna play,play to win!!!
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Vellinge
Hoj
Aprilia 250sp
Har faktiskt råkat ut för en liknande grej utanför Ikea i Malmö låg i 180 när jag ser en svart/lila Volvo närmar sig fort,jag mitt pucko trodde att det var en raggare men upptäcker snart att det sitter en ensam polis som vinkar mej åt sidan,så jag stannar gubben hoppar ut och skriker va fan sysslar du med,sen springer gubben ut i mitten av vägen för att stoppa min polare oxså som har sänkt sin fart betydligt,så där står vi som två st fån och blir duktigt utskällda.
Men gubben blir allt lugnare och säger till oss att köra lungt,och åker sedan där ifrån,snacka om puls!!! :kocko
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kimpa26 skrev:
gubben hoppar ut och skriker va fan sysslar du med,sen springer gubben ut i mitten av vägen för att stoppa min polare oxså
Men gubben blir allt lugnare och säger till oss att köra lungt,och åker sedan där ifrån,snacka om puls!!! :kocko


HEhehehhe :hihi :lol snacka om tur..! :tummenupp
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
kimpa26 skrev:
Har faktiskt råkat ut för en liknande grej utanför Ikea i Malmö låg i 180 när jag ser en svart/lila Volvo närmar sig fort,jag mitt pucko trodde att det var en raggare men upptäcker snart att det sitter en ensam polis som vinkar mej åt sidan,så jag stannar gubben hoppar ut och skriker va fan sysslar du med,sen springer gubben ut i mitten av vägen för att stoppa min polare oxså som har sänkt sin fart betydligt,så där står vi som två st fån och blir duktigt utskällda.
Men gubben blir allt lugnare och säger till oss att köra lungt,och åker sedan där ifrån,snacka om puls!!! :kocko

det låter mer som en polis som inte är i tjänst eller en privatperson som tror han är polis
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Går väl egentligen aldrig att svara på innan man står där själv.
Men i det här fallet ser jag ingen andledning till att stanna,bara för att bli utskälld av en idiot och få böter+indraget körkort.

Bara att lungt rulla vidare..
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kan jag köra vidare utan att sätta mitt eller nån annans liv i större fara så drar jag alltid..
 

saab03

Mad Max
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda VF1000 -84
Det hände mig förra månaden då farbror blå sket i att det var stökigt i stan och tyckte att det var viktigare att stoppa fortkörare dum som jag är så stannade jag och mötte de vänligt fast jag höll bara 117 km/h på en 70 sträcka och fin väg, de var vänliga och skällde inte ut mig. Straffet blev en hel säsong utan att köra dvs 3 långa månader för de drog inte av en enda kmoch så blev jag 2000 kr fattigare, nu med facit i hand om det händer en gång till så kommer jag att dra ifrån de. så jag säger bara draaaaaaaa :tummenupp
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
I 200+ km/h hade jag förmodligen inte stannat, kan ju i värsta fall bli finkan för det tror jag, så då hade jag nog tagit chansen om jag hade kunnat.
Men om det handlar om "moderata" hastighetsöverträdelser, alltså under 30 km/h så stannar jag nog fan och tar mitt straff som en....öh....man. :rolleyes:

Kan tillägga att jag faktiskt blev stoppad i veckan.
Körde lite för fort men tjejen som klockade mig sänkte lasern och vände in mot vägkanten igen. PUH! tänkte jag.
Ända tills hennes kollega formligen hoppade ut i vägen och pekade med det längsta pekfingret jag sett nånsin på mig från typ två meters avstånd.
Men snäll som jag är så stannade jag en bit efter och backade tillbaks och stängde av hojen
Polaren som låg bakom mig försvann som en avlöning kan tilläggas....
Länsman kom fram till mig och sa;
-Du, man får inte ha blått lyse framåt, endast utryckningsfordon får ha det, bara vitt eller gult sken är tillåtet.
-Nääääääää....... sa jag och plockade genast bort det.
Sen, sa han skylten där bak...
Ja sa jag , men det har jag faktiskt kollat upp, man får sätta skylten varsomhelst bak bara den är fullt läsbar.
-Mmm, sa länsman, men den ska vara tillverkad av VV...
-Näääää....måste den sa jag :rolleyes:
-Japp, bara till att följa med här så ska vi skriva.
-Oki
Fan, 700:- i böter, det blir ju kul att berätta när jag kommer hem till frugan tänkte jag.
-Körkort frågade han
-Japp, det ligger i hojen, ska jag hämta det?
-Ja, gör det
Sagt å gjort.
Jaha, här det du sa han och visade ett papper med dom olika koderna för olika trafikförseelser.
400:- för plåten men det blåa lyset hittade han inget om.
Sen skrev han upp mitt namn och personnummer i ett anteckningsblock och sa;
-Jahapp, du slipper böter bara för att du stannade.
?????????????????????????????????????????????????
VA?
-Ja, du slipper böter för att du stannade.
-Oki :tummenupp
-Men ta det lungt nu, det kan gå lite fort med dom därra sa han och flinade lite.
-Å åk nu hem och montera dit orginalskylten.
-Jadå, sa jag :rolleyes:
-Säg åxå till din kompis att göra likadant, för jag såg nog honom åxå.
-Lovar sa jag.

Sen drog jag iväg, gasade på lite så hojen lättade en smula och satt sedan å väntade på blåljusen....
Men när jag sedan tänkte efter så tror jag att polisen mest skrattade åt det hela.

Att han sedan missade avsaknaden av backspeglar, racepipa, icke E-märkt baklyse och icke godkända diodblinkare bak är jag bara tacksam för. :Bugar

Kan åxå tala om att jag var ruskigt brun om tungan efter detta mötet, äckligt len i truten var jag men det gick ju hem...

Lasertjejen...mjooo, hon var ruskigt fin.Egentligen skulle man sagt till henne;
-Jamen, nu när du väl har fått stopp på mig så får du ju ta å ställa upp på en dejt. :hihi
Men, det är som alltid med sånt där, man kommer på det alldeles för sent.
Men ett litet garv hade hon ju fått sig iaf.

PS, Ringde upp polaren sen och undrade var fan han tog vägen.
-Ja, va fan sa han, jag trodde du skulle bli där hela kvällen, du har ju inte nåt på den hojen som är lagligt......... :rofl
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Om jag skulle ligga i 200km/h och passera en polis.. då skulle jag nog stanna kvar i 200km/h ett tag till.

Däremot, om polisen kastar sig ut så man prickar honom, då är det ju inget annat att göra än att bromsa. :huvet
..och beroende på hastigheten då skulle man avgöra om man skulle sticka.

Dock har jag än så länge bara blivit invinkad i moderata hastigheter, så då kan man ta straffet.
 

[karlan]

Hobbymeck o hooligan
Gick med
14 Apr 2005
Ort
sthlm söderort
Hoj
gixxer...
Situationen har jag varit i 2 ggr, fast ingen som kastat sig ut i vägen iofs. Men jag har kört förbi stillastående polisbil i 200+, jag tror att man gör bäst i att fortsätta köra o köra av o gömma sig längre fram.

Har funkat för mig 2 ggr, men man tar ju en risk oxå :kocko
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top