Om pappa blå tar en, vad gör man?

Hade du stannat och tagit ditt straff som en man/kvinna??


  • Antal röstningar
    0

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Helt sjukt, ja... Tycker vägstandarden skulle avgöra mera... Nere på öland är små vägar med möte i 90, här i sthlm skulle samma väg vara högst 50...

Varför?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Daniel_liss skrev:
Fråga: om snuten ser min plåt men jag drar med svart visir... kan dom komma hem sen å säga nåt till mig som "lånat ut hojen till jag minns inte vem"?

dom kan nog säga ett och annat, men det blir nog svårt att bevisa att det är du som körde, dvs. kommer inte leda till nått i slutändan, men du kanske kommer få fler blickar på dig nästa gång du e ute och kör med den cyklen..

Edit: JA sidan leder än... känns rätt bra, men förvånande..! :banana
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Åker jag redan i 200 så ökar jag bara till 200+, aldrig att jag stannar i det läget som beskrivits här! :arsele
Däremot om jag inte riskerar lappen stannar jag direkt, men så är jag oxå ganska beroende av lappen (kör taxi) så jag försöker verkligen ta det jättepiano där jag inte har klara och bra "flyktvägar"... :tungan
Men det är INTE värt sitt eget eller någon annans liv att dra, rätt läge, I´m gone... Annars är det bara att stanna.

Fredrik :tomten
 

Jocke954

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Kalmar
Hoj
cbr1000rr -06
De är för att ingen öläning är tillräckligt nykter för att köra i 90, alltså helt ofarligt med 90 väg där. :)

På frågan: Mig tog dom förra veckan för mini plåt, trodde de skulle va snälla och varna men inte, 400 kr fattigare. Så nu har jag ingen plåt och samvetet tappade jag samtidigt. Två unga poliser som var riktigt dryga mot mig, svårt att hitta anledning att stanna nästa gång.
Med andra ord :arsele



Zana skrev:
Helt sjukt, ja... Tycker vägstandarden skulle avgöra mera... Nere på öland är små vägar med möte i 90, här i sthlm skulle samma väg vara högst 50...

Varför?
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Med någon bakpå - Ja
Själv - Varför skulle jag?Bara att hålla stumt.

//Fartblind :tomten
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
porec skrev:
Undrar bara hur ni skulle reagera om ni låg nästan i 200... ni ser det lyser till nått gult orangt på en raka där det fanns bara ni och det var vajer räcke och 2 filigt och då hoppar en vansinnig polis ut på vägen? Ni ser honom så sent så ni håller på att köra över honom... eftersom han gör allt för att stopa er till och med offrar sitt liv. Tillslut skulle lyckas komma förbi honom och stanna ca 20 meter efter honom när han står på mittlinjen mellan de två körfälten och är helt galen. Ni stannar och ser polisen gå mot bilen och vinkar till er att ni ska åka dit. Va hade ni gjort sen..???

Svara med sunt förnuft, inga hjältesvar som jag hade åkt tillbaka pekat finger börnat lite och dratt upp han på bakhjulet och sen åkt iväg.. för det gör man inte om en polis kommer ut ca 50 met framför en när man ligger i nästa 200..

(PS. har bara varit vittne till detta. + jag kan säga att föraren fick suport av ett glatt jäng raggare från andra sidan av vägen som skrek kör kör...)
Svar på pollen me..!

Jag vill nog vara tuffare än jag är :yoparty men i detta fall så hade jag nog tagit en rövare :arsele Jag menar, innan haffa hunnit stava till korv med mos
så hade jag varit i nästa socken.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
smefan skrev:
Jag vill nog vara tuffare än jag är :yoparty men i detta fall så hade jag nog tagit en rövare :arsele Jag menar, innan haffa hunnit stava till korv med mos
så hade jag varit i nästa socken.

:lol :lol :lol tyckte det var så roligt att höra ordet socken.!!

Men ja sidan leder.. men det är inte med många röster...!!! :tungan

jo det är sant man är lätt kaxig vid datorn eller med vänner men när det v
l kommer till kritan så är man inte så tuff, speciellt inte om allt sker så hastigt.. man tänker ju inte lika lätt då..!
 

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
En gammal ÄrrEtta
stopad en gång

blev stopapd på en 90 väg å blev klockad på 108km/h

jag blev hetsad av en socke e i en röd celica å drog på å låg i ca 180, när plötsligt en bil från motsatt håll börjar blinka med helljusen, så jag bromsar in lite lätt


lyckas bromsa in till 110km/h när jag ser en hel arme av snutar, under de få sekunderna som ajg närmar mig snutarna så funderar jag på att växla ner å dra på.

men så ser jag en mc snut står redo att ta upp jakten. Själv vet jag itne hur snabba deras hojjar är så jag stannar. tar mina böter på 1200kr.


Men min fråga till er är, hur snabba är snutens hojar??
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
vad blev straffet då? hade de en mätning på honom eller inte?

Hade de inget annat än att de TYCKTE att jag körde för fort hade då jag stannat iaf.

edit: anta att han drog så att inget straff finns, men omständigheterna avgör för min del.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
poliser är människor... precis som bögar

Måste säga att det finns en likhet mellan poliser och bögar...

(ny)bögar som precis kommit på att dom är intresserade av pojkar och vill visa det för hela världen, med brutna handleder och pratar med tjejröst dom är fan så jobbiga att ha att göra med.... Sedan när dom inser att dom är kille trotts allt så är det ju inget fel på dom.... Precis så är det med poliser oxå... när dom är nyutbildade så måste dom vifta med bötesblocket och jävlas allt dom bara orkar, för att dom faktiskt får det.... men efter ett tag så inser dom att även dom är vanliga människor som även dom gör fel ibland... samt att det oftast är mer pappersjobb änn nöje att jävlas med folk som faktiskt inte stör eller skadar andra personer... klart som fan polisen uppskattar om man stannar osv. och är man trevlig och korrekt emot dom så är dom detsamma tillbaka... visst skulle jag ha blivit klockad i 200+ och vet att kortet kommer försvinna då skulle jag nog petat ner en växel och låta twinnen morra ett par km.... för om jag inte har fel så är det enligt nuvarande lagar så att det räcker med att du försvunnit ur deras synfält för att dom EJ ska kunna styrka att det faktiskt är du som kört hojen...... men så länge det rör sig om böter så är det ju bara betala... man har ju själv gjort det valet när man lät nålen passera tillåten hastighet..... och polisen är ju jävligt mycket trevligare när man har hojen änn bilen...

P.S
inget ont om varken bögar eller poliser :hihi
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
För någon vecka sedan hade ja precis åkt igenom en rondell, körde om en bil och drog ur 1,2,3...möter en mc o hejar glatt i 170-180. Visade sig vara mc-polisen som fick väldigt bråttom med att dra på blåljuset! Kändes som att det bara var att fortsätta hålla fullt. Kollade som fan i spegeln om han vände i rondellen men han skulle nog aldrig ha hunnit vända o köra ikapp i vilket fall. Puls på 300 och flåsade imma på visiret så man knappt såg nåt. Väldigt obehagligt!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Silwer skrev:
vad blev straffet då? hade de en mätning på honom eller inte?

Hade de inget annat än att de TYCKTE att jag körde för fort hade då jag stannat iaf.

edit: anta att han drog så att inget straff finns, men omständigheterna avgör för min del.

jag kan säga dig att det inte blev nått straff... men eftersom han kom ensam på en 2 filig väg och polisen hade laser kontroll så måste han fått hastigheten på honom...
en kompis körde en bit bakom i laglig hastighet och trodde att polisen sparkade till killen på hojen... han sa även att man såg att han var helt vansinnig... så hade han stannat så hade kortet ryckt med säkerhet...

men visst hade man bara kört i 110 eller nått sånt på en 90 väg så hade man nog stannat...
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hahaha... var bara tvungen att säga att några nötter körde nästan in i polishuset nyss, här i stan... åkte förbi.. å deras bil hade stannat bara 1 meter ifrån väggen till polishuset.. de hade kört ner en lyckstolpe och ett träd... hahahaha... kunde inte annat än skratta.... :hihi (synd bara att jag inte tog kort på dem)
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Beror på situationen

Stanna för småsaker är en självklarhet... Inte värt att ta ett hårdare straff än att pröjsa några hundra. Torskade faktiskt idag på Kungsgatan av två snälla poliser som tog mig för dold regplåt. 300 kr kan man ju leva med.

Men om körkortet är i fara eller fängelse straff hägrar då stannar man inte gärna.

Råkade ut för en sådan grej för två år sedan... Kom in mot henriksdal i böjen vid reningsverket från nacka på väg till plugget. (Hade legat typ 130 på 70 innan). I kurvan där snuten alltid brukar stå så gick en polis ut i körfältet o vinkade in mig... Jag visste att minst lappen skulle ryka så jag korsade in mellan bilfilerna (det var kö)... Polismannen blev helt tokig och drog sin batong och försökte gena o hinna fram till mig... Det gjorde han precis... Slog till med batongen - Jag hukade mig - han träffade ryggsäcken och kutsen (som sprack). Hade han träffat armen hade den nog gått av eller om jag inte haft ryggsäck hade nog revbenen knäcks fint. - Han hade en jävla kraft med batongen...

Jag klarade mig i alla fall trodde jag... Körde rätt lugnt vidare och försökte softa ner... Sen vid slussen så ser jag blåljus i backspegeln - två hojar som jag missat hängde efter... - Fängelse tänkte jag... det vill man ju inte. Så det blev jagt genom gamla stan till vasa stan... sen så blev jag av med dem... När jag kom fram hade man fin puls :galen

Efter det så beslöt jag mig för att sälja hojen o köra bana enbart... Inte kul att köra ihjäl någon eller så. - Ego man tänker ibland :huvet

Tycker det är ok att vara olydig så länge det inte kan drabbar andra - t.ex. Vem mer än mig drabbas om jag kör bussfil... eller fortkörning på tom väg.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top