Bjorntunhult
Medlem
tjena, min honda cb500 går just nu med originalmunstycken men med 4till1 rör och individuella pod-filter, så nya munstycken känns lämpligt! ska tillägga att den precis är ombyggd och motorn grundligt restaurerad, och nu inte startar(antiklimax). Avgasröret är samma som innan ombyggnad men pod-filterna är nya.
Tändningen är dubbel och trippelkollad, timingen stämmer och det kommer gnista från alla stift. ventilspelet är justerat, förgasarskålarna fylls med bensin och förgasarna är noggrant rengjorda och alla passager är fria.
MEN ingen bensin verkar ta sig till cylindrarna då stiften är torra efter startförsök. min slutsats blir då att munstyckena är för små.
som den är nu, original, är huvudmunstycket 100 och pilot(lågfart) är 40. Detta är ju anpassat för luftburk och 4till4 rör, så en ökning vore väl på plats?
min tanke är att gå upp till 110 eller 115 i huvudmunstycke och 42 i lågfart. hur tycker ni mer erfarna det låter som utgångspunkt?
Är också tacksam för tips om var det är bäst att köpa nya munstycken! finns det nånstans i Sverige till vettigt pris eller är det beställa utifrån som gäller?
Tändningen är dubbel och trippelkollad, timingen stämmer och det kommer gnista från alla stift. ventilspelet är justerat, förgasarskålarna fylls med bensin och förgasarna är noggrant rengjorda och alla passager är fria.
MEN ingen bensin verkar ta sig till cylindrarna då stiften är torra efter startförsök. min slutsats blir då att munstyckena är för små.
som den är nu, original, är huvudmunstycket 100 och pilot(lågfart) är 40. Detta är ju anpassat för luftburk och 4till4 rör, så en ökning vore väl på plats?
min tanke är att gå upp till 110 eller 115 i huvudmunstycke och 42 i lågfart. hur tycker ni mer erfarna det låter som utgångspunkt?
Är också tacksam för tips om var det är bäst att köpa nya munstycken! finns det nånstans i Sverige till vettigt pris eller är det beställa utifrån som gäller?