Ombyggnad!!!..blir grym

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Sitter å pillar mig i huvet...
Lite frågor som dykt upp....Slångt på en R1 gaffel på R6:an nu...
då e det några saker jag undrar...uppe under övre styrkronan sitter två metallbrickor med ett låsbleck som går ner på det undre...nu måste jag av
utrymmeskäl ta bort en ring...jättedålig idé?

Sen kommer ju isåfall styrlåset nån halv cm längre ner...hur påverkas låsanordningen då?....

Och....dessa jävla bromsslangar...dom känns fööör korta...vet inte om dom passar då jag inte har plockat bort det undre skyddet där tutfan sitter...

Finns det nåt sätt att höja styrhöjden utan att byta kronan?...kan nämligen inte flytta gaffelbenen längre upp....tror jag iaf...på R6 sitter ju styrhalvorna på ovansidan....å inte under som på R1:an....

Å sen....hehe...tänkte jag fråga om man kan slänga på ett R1 frontglas
på hojen...tänkte såga lite......vill ha en :yoparty look.....

Om jag då ror hem allt det här...kommer jag ursäkta...K*n*lla* alla andra -00 R6 ägare...eller va tror ni....ska dessutom lacka den mörkgrå/svart....

Så...vet ni nåt...skriv!!!!

//Palle

HanneZ

Guest
Hade de varit Öhlins hade han nog inte glömt att berätta de :) Sitter ingen Öhlinare orginal iaf. Däremot sitter en USD-gaffel

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
HanneZ skrev:
Hade de varit Öhlins hade han nog inte glömt att berätta de :) Sitter ingen Öhlinare orginal iaf. Däremot sitter en USD-gaffel
Snackade med en kille på en fest för lite sen som jobbar på Öhlins och han sa att de faktiskt är öhlinare (eller man kanske ska säga öhlinsteknologi) på R1 fast de "licenstillverkas" av Yamma och det hamnar inte Öhlinsdekaler på dem heller. Jag tyckte det lät absurt men ville inte härja mer om det.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Snackade med en kille på en fest för lite sen som jobbar på Öhlins och han sa att de faktiskt är öhlinare (eller man kanske ska säga öhlinsteknologi) på R1 fast de "licenstillverkas" av Yamma och det hamnar inte Öhlinsdekaler på dem heller. Jag tyckte det lät absurt men ville inte härja mer om det.
ja men frågan är ju om hans r6a blir bättre för att han har en r1 gaffel på den :va

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Supermoto skrev:

Tvärtom.
Öhlins snor teknologin från andra tillverkare.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
R6 gaffel är ju det fulaste som finns,så jag förstår..Ur stylingperspektiv mao.

P-E

Guest
Det är väl inte så svårt att förstå att han vill ha en USD-gaffel istället för teleskop.

Och Lyktkåpan är ju snyggare på r1:an, på r6:an är det ett lufthål vid lyktorna.

Tycker det låter som en bra idé, har alltid stört mig på att många 600 har teleskop gaffel.

Men både cdr600rr och r6 fick USD-gafflar i år.

USD-gafflar måste ju vara bättre eftersom att det har funnits på alla 1000cc men inte på 600cc. Eller är jag helt ute och cyklar?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
P-E skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå att han vill ha en USD-gaffel istället för teleskop.

Och Lyktkåpan är ju snyggare på r1:an, på r6:an är det ett lufthål vid lyktorna.

Tycker det låter som en bra idé, har alltid stört mig på att många 600 har teleskop gaffel.

Men både cdr600rr och r6 fick USD-gafflar i år.

USD-gafflar måste ju vara bättre eftersom att det har funnits på alla 1000cc men inte på 600cc. Eller är jag helt ute och cyklar?
frågan är vbarför han skulle köra så mycket snabbare med den?? ok att den kanske ser bättre ut..

P-E

Guest
blom skrev:
frågan är vbarför han skulle köra så mycket snabbare med den?? ok att den kanske ser bättre ut..

Han har väl aldrig sagt att han ska köra snabbare för att han har en sån?

Gaffeln är snyggare och bättre helt enkelt.

Folk köper Öhlins för 30-40, så då borde grabben kunna sätta på en Vanlig USD-gaffel utan att folk ska kritisera.

P-E

Guest
Trango_B skrev:
Ja, långt hemifrån.

Hur bra en gaffel är bestäms av en jävla massa fler parametrar än om den är usd eller ej

Okej där ser man. Men varför har de större hojarna det, men inte de mindre? Sporthojar har men inte typ, hornet med flera.

Är inte det för att sporthojar körs snabbare och därför behöver bättre grejer?

halmstads_kung

Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Absolut hade en R1 varit det bästa....men e också det dyraste alternativet...
Tycker formerna på R1:an e way för kantig....gillar 600:ans...

Klart att jag enbart vill ha den av utseendemässiga skäl....sen om det kommer några bra egenskaper med är alltid bra!....Tycker att just den delen förstör hela helhetsintrycket....andas liksom 70:tal...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
P-E skrev:
Han har väl aldrig sagt att han ska köra snabbare för att han har en sån?

Gaffeln är snyggare och bättre helt enkelt.
NÄ MEN VARFÖR BYTER MAN DÅ :4skrika är det inte bättre att köpa en r1a då.. man får dom ju för under 50 lök...

och varför skulle den vara bättre.. du som har stenkoll på läget kan ju förklara det HELT ENKELT!!!!! :7peta

P-E

Guest
blom skrev:
NÄ MEN VARFÖR BYTER MAN DÅ :4skrika är det inte bättre att köpa en r1a då.. man får dom ju för under 50 lök...

och varför skulle den vara bättre.. du som har stenkoll på läget kan ju förklara det HELT ENKELT!!!!! :7peta

Skitsamma okej?! Den kanske inte är bättre! Men den är snyggare!

Och folk gillar att köra 600cc aldrig tänkt på det? Tror du han ska byta en hel hoj bara för att han gillar gaffeln?

Det lär ju vara dyrare att försäkra en r1:a jämtemot en r6:a.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
P-E skrev:
Skitsamma okej?! Den kanske inte är bättre! Men den är snyggare!

Och folk gillar att köra 600cc aldrig tänkt på det? Tror du han ska byta en hel hoj bara för att han gillar gaffeln?

Det lär ju vara dyrare att försäkra en r1:a jämtemot en r6:a.
har du kört någe mer än en dt50??

och om det nu är så mycket dyrare vet jag ju inte..

så den var inte bättre nu HELT ENKELT?????

halmstads_kung

Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Sheeee.....måste man motivera varför???

Blom...säg att det skiljer ex antal tusenlappar i försäkring...
Och att du gillar 600:ans design mer i övrigt...förutom gaffel och
front....stör det dig att man tar ett billigare alternativ...alla mina
delar har hittills kostat mig cirkus 3700:-.....

och jag får en hoj som jag trivs med(förutom ovan)...varför ska jag då byta bort?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024