Ombyggnad!!!..blir grym

Gavazn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R6...99 omlackad svart
pakopak skrev:
Skulle bara passa på att slänga in en kommentar till er som säger att ni gör dåliga hoj affärer. Köpte mig en svensksåld r6 2001 utan en repa eller bula för 40000 snabb affär. Inte så mycket på mätaren heller! :tomten


Ehhhh VART KOM DU IFRÅN :kocko :kocko :kocko
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
klart det blir guld....

Skjyst affär....40000....måste vara en synneligen deperat säljare...Får gratulera :yoparty
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
wonderwizard skrev:
kanske det, men betydligt snyggare än din zx6r iaf :D

"nu när vi ändå kastar smuts på varandra"

Nja, men sen är ju din R6a ljusår från min ZX6a så det jämnar ut sig. :tungan

Kungen i Halmstad, *Ironi On* måste säga att jag ser enorm skillnad på cyklarna på bilderna och original. Fattar inte hur man kan vara så dum att man ens släpper ut en cykel från fabrik med annat än USD gafflar. *ironi off*

40 papp? Ska hojen kosta mer då? Finns ju hur många R6 som helst till salu...
 
Last edited:

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
halmstads_kung skrev:
Om jag då ror hem allt det här...kommer jag ursäkta...K*n*lla* alla andra -00 R6 ägare...eller va tror ni....ska dessutom lacka den mörkgrå/svart....
Låter lovande.. montera upsidedown gaffel torde vara ett projekt som man kanske borde ge sig in på.. om inte annat så för syns skull.. sitter också på en -00 / har monterat 01 bakljus.. samt ska fixa nya kåpor med enkelsits som skall lackas så småningom..
halmstads_kung skrev:
Tackar tackar....nån som förstår sig på konst...
Tänkte inte ta bort luftintaget...bara förlänga spetsen på kåpglaset en liten bit...så den får en spetsigare avslut...gillar R1:ans kaxiga framtoning

fan håller med om att framljuset inte är lika kaxigt som r1ans - dra gärna upp bilder hur det går.. och hur du gått tillväga.. skulle vara intressant att se - förresten har du gjort någe med tailen ännu..?? (annars har jag en idé..)


men men lycka till med skruvandet!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
hållundan skrev:
Jag klankade inte på din hoj. Ska du mobbas är det bättre om du skriver att den är snyggare än MODELLEN ZX6r. :4skrika

Sådeså. Skönhet ligger i betraktarens öga. Jag kanske rentav tycker DU är snygg :tungan :pannkyss

:D


du har så rätt, det var modellen R6 du klankade ner på, inte min eller någon annans R6:a

tycker det blivit lite väl mycket smutskastning hit & dit senaste månaden, folk sitter väl hemma o deppar över kylan & höstmörkret.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
U-joppe i exil skrev:
Är detta verkligen en Teknik o Mek tråd fortfarande?


[ironi]
NEJ, det har gått over till att smutskasta & förnedra andra hojåkare & deras hojval. så välkommen du med
[/ironi]
 
Last edited:

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Har fixat tailen där bak....köpte en på...vafan heter de...a en firma i göteborg iaf...blev helt okej men min lackning va rent utsagt skit....

40000...e jävligt billigt...eller?...för ett år sen låg 95 procent av alla R6 mellan 63-55 000...så jag skulle säga att priserna rasar i botten...

Fortsättning följer!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Förlåt, men för mig sen en R6a ut som en R6a oavsett om man byter ut komponenter och blinkers och undertray och sånt. Den ÄR inte snygg. bra, men inte så att jag blir imponerad utseendemässigt.

Då tycker jag fighters och nakna hojar e finare.
men smaken e som :arsele
 

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Låter som det kan bli duktigt grymt om du ror hem det där.. men varför lacka om för?? blå/vit lacken är ju jävligt snygg !!! ! !!

btw vad kör du för slipon?? eller har ud helsystem???

halmstads_kung skrev:
Sitter å pillar mig i huvet...
Lite frågor som dykt upp....Slångt på en R1 gaffel på R6:an nu...
då e det några saker jag undrar...uppe under övre styrkronan sitter två metallbrickor med ett låsbleck som går ner på det undre...nu måste jag av
utrymmeskäl ta bort en ring...jättedålig idé?

Sen kommer ju isåfall styrlåset nån halv cm längre ner...hur påverkas låsanordningen då?....

Och....dessa jävla bromsslangar...dom känns fööör korta...vet inte om dom passar då jag inte har plockat bort det undre skyddet där tutfan sitter...

Finns det nåt sätt att höja styrhöjden utan att byta kronan?...kan nämligen inte flytta gaffelbenen längre upp....tror jag iaf...på R6 sitter ju styrhalvorna på ovansidan....å inte under som på R1:an....

Å sen....hehe...tänkte jag fråga om man kan slänga på ett R1 frontglas
på hojen...tänkte såga lite......vill ha en :yoparty look.....

Om jag då ror hem allt det här...kommer jag ursäkta...K*n*lla* alla andra -00 R6 ägare...eller va tror ni....ska dessutom lacka den mörkgrå/svart....

Så...vet ni nåt...skriv!!!!


//Palle
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
sgtpepper skrev:
Jag har stålomspunna bromsslangar men ingen hydralisk koppling på min S3:a, komnmer killarna vid korvmojen att skratta åt mig? / Hälsningar orolig moppiz.

Klart de kommer. Ingen med vett i skallen kör ju en (blå) triple.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
eisbaer skrev:
Klart de kommer. Ingen med vett i skallen kör ju en (blå) triple.
Helvete också, jag visste att jag skulle ha köpt den rosa triple de hade på Ava förra året istället. Buhuu :(. Jag får skruva på en hydralisk koppling, det kanske hjälper?
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Jag har plockat bort dekalerna-....(Dom vita)

La hojen i en kurva i göteborg i sommras...så jag har ett smalt
skrapmärke på sidan som försvinner vid lackning..tänkte slänga på ett metallmärke på tanken också...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top