14hk? Mja.. Hälften kanske..15? minns att det stod att man skulle typ få ut 14hk med en 65cc cyl till en mt5...
fan va den gick iaf
borde la va inga probb att tweaka lite så man får mer än 15hk på en 125a
14hk? Mja.. Hälften kanske..15? minns att det stod att man skulle typ få ut 14hk med en 65cc cyl till en mt5...
fan va den gick iaf
borde la va inga probb att tweaka lite så man får mer än 15hk på en 125a
Jag puttrade runt på Husqvarna 125cc för två årsedan.
Kanonkul och man luktade tvåtakt hela tiden.
Nu kör jag Husqvarna 500cc och luktar verkligen tvåtakt hela tiden.
Jag har ett gäng med polare som håller sig till max 70cc med.
Deras fruar har väl mer eller mindre gett upp helt efter moppe nummer 5 ligger på vardagsrumsgolvet i delar.
Nuså är 2015 gasande bestämt , nu ska jag gå på "Bigbore"
Orderdata:
1 st. Polini - Förgasare (PWK) 24mm
1 st. Barikit - Vevlagersats (Oversize) MET C4
1 st. Barikit - Vevparti (Competition) AM6
1 st. Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)
1 st. Stylepro - Kopplingskit (Standard) AM6
Aprilian behöver nu kompletteras med en bra pipa...
Nuså är 2015 gasande bestämt , nu ska jag gå på "Bigbore"
Orderdata:
1 st. Polini - Förgasare (PWK) 24mm
1 st. Barikit - Vevlagersats (Oversize) MET C4
1 st. Barikit - Vevparti (Competition) AM6
1 st. Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)
1 st. Stylepro - Kopplingskit (Standard) AM6
Aprilian behöver nu kompletteras med en bra pipa...
Hur funkar det i praktiken om polisen stannar dig med en trimmad moped och du har obegränsat mc kort?
Hur funkar det i praktiken om polisen stannar dig med en trimmad moped och du har obegränsat mc kort?
Oförsäkrat, oskattat och oreggat (felreggat/felförsäkrat) fordon. På grund av att man redan har körkort och därför skall veta om detta så blir det automatiskt en grov förseelse. Är fordonet dessutom nyare än juni -99 så är det ju helfordonsgodkänt och då blir det såklart en anmodad registreringsbesiktning också.
Det blir samma sak som om en 15-åring stoppas med en trimmad moppe, förutom att det automatiskt blir en grov förseelse. Bättre att köra en 125:a som är skattat och försäkrad...
Sen om de stoppar en hänger nog mer på hur och var man kör...
Tack, jo jag tänkte väl det. Annars vore det ju rätt kul och billigt att inskaffa en gammal Honda mt5 och vråltrimma för att köra runt på grusstigar osv. Ett litet kul hobbyprojekt så där, men inte värt att åka fast för trimmad moppe (lol) när man har en sporthoj med 100+ häst, det vore ju nästan lite komiskt...
Vet inte hur mycket besvär det är att regga om som lätt mc/ombyggd, om det känns värt.
Har själv en sån och köpte den när jag var 25. Blev som 16 på nytt då minns jag och har haft mkt skoj med den genom åren. Det är nåt visst med 1-cyl 2t som du säger.
Nedan en film från en sväng med min härom månaden. Tycker fortf den är ganska pigg med tanke på att det är tre-siffrigt den får släpa på numera samt att räknaren har passerat 6000 mil
https://www.youtube.com/watch?v=T7gS-UiNOvg
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |