Omgivningens reaktioner på att jag vill ha en DT125.

Cross/enduro har jag kört aktivt tidigare, men det är inte aktuellt nu då jag vill kunna köra längs landsvägar till mina gamla skogs-/grusgropsområden. Att den är slö är lite av charmen också, det är som att köra en slö bil, kul att få jobba lite!

Anledningen till att det är just DT125 jag vill ha, är att jag ihop med min bror i min ungdom hade en 84:as DT125LC. Jag har fortfarande kvar den tjocka instruktionsboken :)

 
Cross/enduro har jag kört aktivt tidigare, men det är inte aktuellt nu då jag vill kunna köra längs landsvägar till mina gamla skogs-/grusgropsområden. Att den är slö är lite av charmen också, det är som att köra en slö bil, kul att få jobba lite!

Anledningen till att det är just DT125 jag vill ha, är att jag ihop med min bror i min ungdom hade en 84:as DT125LC.
Vill du ha en så köp en. Leendet på läpparna du kommer få löser upp omgivningens tveksamma reaktioner.
 
Fegis ... !25:a I dare You ,,
Satsade på en Aprilia RS 50 ... För att verkligen få "ge max " när man ska hänga med gänget ...

,,,,Som sagt . kollar just nu på nått vasst 70cc + kit till minarelli AM6 ...

Men Kul är det:banana
 
Jag puttrade runt på Husqvarna 125cc för två årsedan.
Kanonkul och man luktade tvåtakt hela tiden.
Nu kör jag Husqvarna 500cc och luktar verkligen tvåtakt hela tiden.

Jag har ett gäng med polare som håller sig till max 70cc med.
Deras fruar har väl mer eller mindre gett upp helt efter moppe nummer 5 ligger på vardagsrumsgolvet i delar. :hihi
 
Nej , du kommer bli dumförklarad som moppefucko och hamna på institution
Dont do it ! :fakta
 
Du har väl googlat på "yamaha DT125 for sale" eller "yamaha DT125 säljes". Verkar å finnas en del.
 
Haha , nostalgin har den nackdelen att det var bättre som ett minne - kommer kännas slö:D

Vissa 125or ala Dt fanns i 250 version , dock inte just DTen - kolla om du kan hitta nått sånt.
Dom var inte för vanliga då marknaden var för lite , sen fick du ju tipset om 175cc cylle på DT.

Då blir den bättre , på moppetiden gav ju 15 ynka kubik en stjärfjädrar.
Dom här 50 kubiken kommer inte på något sätt ge dig det men iaf ge dig en sportlig chans mot nån jävla kinesskoter:fakta
 
Köp! Åk sen ber till närmsta högstadie och var king. Härligt med brudar du kommer få klängandes efter din nya hoj!
 
Jag tror att du tröttnar snabbt på den surhinken,
köp en ordentlig, någorlunda modern 250/300 enduro med regskylt istället.
 
Haha , nostalgin har den nackdelen att det var bättre som ett minne - kommer kännas slö:D

Vissa 125or ala Dt fanns i 250 version , dock inte just DTen - kolla om du kan hitta nått sånt.
Dom var inte för vanliga då marknaden var för lite , sen fick du ju tipset om 175cc cylle på DT.

Då blir den bättre , på moppetiden gav ju 15 ynka kubik en stjärfjädrar.
Dom här 50 kubiken kommer inte på något sätt ge dig det men iaf ge dig en sportlig chans mot nån jävla kinesskoter:fakta

Troligen Sant...
Men når iaf 112 Km/h med 12mm fugge och "orginalutseende" på röret

nu blir det 70cc+ 26mm förg ,större reedkorg och insugsgummi samt en riktig pipa , + några kugg här och var

Men man märker verkligen varje förändring på en gång... :banana

det är bra mycket svårare att "maxa ut" en literklubba för att sen "känna" förändringen...:huvet
 
Haha , nostalgin har den nackdelen att det var bättre som ett minne - kommer kännas slö:D

Vissa 125or ala Dt fanns i 250 version , dock inte just DTen - kolla om du kan hitta nått sånt.
Dom var inte för vanliga då marknaden var för lite , sen fick du ju tipset om 175cc cylle på DT.

Då blir den bättre , på moppetiden gav ju 15 ynka kubik en stjärfjädrar.
Dom här 50 kubiken kommer inte på något sätt ge dig det men iaf ge dig en sportlig chans mot nån jävla kinesskoter:fakta

Fast 50 extra cc med lite vassare timing och större kanaler. lite större fugge och annat avgas.
Så blir skillnaden rätt stor trots allt. Det blir ju aldrig en räzer men...
 
et ger mer respekt att våga köra 125: a än att låta bli. :tummenupp
Det är värre om man måste köpa en R1:a eller liknande pga. liten kuk eller liknande

Samtidigt är det ju så att om man är hängd som en häst
och inte behöver bevisa något så gör den extra vikten +
luftmotståndet att det blir helt okörbart på en 125.

Och byter man till literklubba tror alla att man
har en pytteliten och man får aldrig ligga.

Dilemma dilemma! :gnissla

Lösningen är väl att ha två hojjar, en 1000cc
att köra med och en 125cc för att få ligga lite.
:banana

Allt förutsatt att man är skapt som en nordsvensk
då vilket jag förutsätter att alla är?
Igen har i vart fall anmält sig som avvikande i detta fall. :D

Damerna kan ersätta häst med Dolly och Hennarna kan ersätta
med.....ehhhhh....ingen aning....:va

Själv har jag kört allt mellan 50 och 1700cc beroende på om man nyss
vinterbadat eller glömt att ta av luppglasögonen med 20x förstoring. :arsele

:hej

/e
 
Samtidigt är det ju så att om man är hängd som en häst
och inte behöver bevisa något så gör den extra vikten +
luftmotståndet att det blir helt okörbart på en 125.

Och byter man till literklubba tror alla att man
har en pytteliten och man får aldrig ligga.

Dilemma dilemma! :gnissla


/e

Mm Förstår dina tankar...

men med en Aprilia RS 50 (se bild) så hamnar i mellan lixom .
Inget riktigt moppefucko- men heller inte nån "literklubbabristpåBalle"

Utan man Blir en Som "KAN och VILL!"
 

Bifogat

  • Aprilia RS50.jpg
    Aprilia RS50.jpg
    14.3 KB · Visningar: 79
15 pållar räcker fint, jag stekte literklubbor på Gotland Ring i somras med en CB125:a.:fakta
Jaja, det var upptorkande asfalt, men ändå...:rock
 
15? minns att det stod att man skulle typ få ut 14hk med en 65cc cyl till en mt5...

fan va den gick iaf :P

borde la va inga probb att tweaka lite så man får mer än 15hk på en 125a :D
 
Last edited:
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top