Pratade igår med vittnen som flaggade vid 3:e och 4:e posteringen(nere i trösen kurvan), allas uppfattning var att du inte blev avtryckt utan körde rakt ut själv.
Du kanske vart rädd och valde att köra rakt fram?
Hoppas att du får lite klarhet, det är viktigt att man vet varför man gick omkull.
haha jo dom var väldigt observanta måste jag säga... när jag hade gått av hoppade jag upp som en fjäder för att jag var så förbannad , då hade i stort sett inte dom sett mig utan den ena gubben fick se mig när jag tittade på han... så ja dom verkade ha en jävla koll...
Jag blöev inte rädd och blir alldrig rädd av min egen körning.. han kom så nära så att vi nästan touchade i .. var jäkligt nära jag hade precis börjat gått in i ingången och sen kom han och gick ut närmare och närmare mot mig och när vi tillslut då nästan gick ihop fick jag styra upp och gick rakt fram....
Jag vet väldigt exakt vad jag gjorde o vad som hände..
jag tycker iaf jag är ganska rutinerad på gelleråsen och jag har alldrig misbedömt den kurvan så in i helvete fel så jag har vart tvungen att gå rakt fram utan kör i stort sett lika dant varje varv, samma spår och liknande... så det var ett helt vanligt varv men han kom så jävla nära så jag var tvungen att styra upp annars hade han gått in i mig eller så hade jag gått av senare i kurvan eftersom jag inte kunde ta kurvan som jag alltid gör eftersom han kom o tryckte sig ut mot mitt spår precis vid min sida...
mvh//PB
Eller om killen? som körde om hade ganska bra marginal och junior inte tyckte det och panikstyrde rakt ut?
Vems fel?
2meter utanför och svänger in framför med stort fartöverskott, dvs spåret finns kvar för den som blir omkörd. När man passerar rakan blir det rödflagg och man ser att någon vurpat. Hur ska man veta att han vurpade när man lämnade? Eller tyckte man lämnade plats?
Trist med olyckor, men det är inte mer än att samla spillbitarna och köra igen
Nej några 2 meter var det inte, det blev jävligt tight och vi hade gått in i varandra om jag hade fortsatt han kom inte med någon större fartskillnad därför som det inte hade kunnat gått, junior panikstyrde rakt ut... haha jo tjenare man tackar då hade jag nog vurpat varje träning om man inte har klarat av omkörningar...
det har alltid funkat bra förut, men den här gången kom han och försökte pressa sig förbi där det inte gick tyvärr...
men alla verkar ju tydligen tro att man är nått jävla moppefucko som inte kan köra utan kör av självmant....
jag tycker att han som heter Master här gör bra omkörningar!
han är ett bra exempel, han brukar komma o köra om mig i ingången eller strax innan ingången i kurvor utan någe konstigheter han kommer lugnt o fint o glider om och så fort han kommer så lämnar jag plats åt han o hans spår och börjar sedan att köra efter...
(tog han som exempel bara för att jag känner igen hans blågula R6a så väl, och sen för att han hela tiden gör bra omkörningar)
//PB
Problemet som är inom Svensk roadracing är att det inte finns så många tränings tillfällen. Jag tror då det kommer att bli väldigt svårt att få till att man delar upp att endast 125J kör själva ute på banan, jag tycker självklart att förslaget är bra och att det hade varit smartast att göra så men som sagt så tror jag att det blir svårt. Jag tycker även synd om dig som blev omkull körd, vet själv hur det var när jag körde 125 med dom som hade större maskiner. Det var inte alltid lätt.
Lycka till i fortsättningen iaf.
Mvh
Filip Backlund
Tack Filip
känns lite kul o få höra av dig och håller med dig...
vi syns på gelleråsen nån gång i framtiden..
Kör hårt
mvh//PB