Onda handleder!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
När jag inte kör motorcykel försöker jag numera linda handlederna (värst på högre handleden) har ont när jag belastar dom tex lyfta mjölkförpackning eller liknade sak.

Hade samma sak förra året men läkaren trodde bara jag överansträngt handlederna vid mc körning och ville inte bry sig mer.

Fler som har problem och kan dela med sig med tips och hur man kan avbelasta dom bättre eller huskurer som kan få en att må bättre?
 

anderssonph

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
mjölby
Hoj
KTM 560 SMR till salu
har samma problem ska nog gå till läkaren snart men tycker det är pinsamt att gå ditt och gnälla som en gammal gubbe
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kocken skrev:
2200889 träna så du bygger upp en stabilserande muskulatur.

Grövre underarmar än överarm :hihi men det kanske är något att sattsa på. Ska genast leta fram sånadär nypor.

anderssonph skrev:
2200894 har samma problem ska nog gå till läkaren snart men tycker det är pinsamt att gå ditt och gnälla som en gammal gubbe

hehe jo och jag som är så gammal :gnissla

Men något måste även dom kunna göra, men ett steg i rätt riktning är nog som tidigare sa att tränna upp muskelaturen.
 

highside

Guest
Mr Helmut skrev:
2200859 När jag inte kör motorcykel försöker jag numera linda handlederna (värst på högre handleden) har ont när jag belastar dom tex lyfta mjölkförpackning eller liknade sak.

Hade samma sak förra året men läkaren trodde bara jag överansträngt handlederna vid mc körning och ville inte bry sig mer.

Fler som har problem och kan dela med sig med tips och hur man kan avbelasta dom bättre eller huskurer som kan få en att må bättre?
Prova med att inte hålla så hårt i styret.
Styret är till för att styra med, inte för att hålla i sig.
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Att träna med såna nypor stärker väl inte handlederna? Dom är väl till för att träna underarmarna. För att träna handlederna bör du köra med skivstång eller hantel. Kanske blir svårt eftersom det ju verkar göra ont för dig med belastning på handlederna, men vila dom ett tag och börja sedan träna upp muskulaturen.

//paco
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag är jävligt stark i underarmarna!

Min hemlighet - jag runkar 6-7 ggr om dagen :nicka
 

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Handleder

Mr Helmut skrev:
2200859 Hade samma sak förra året men läkaren trodde bara jag överansträngt handlederna vid mc körning och ville inte bry sig mer.

Om du sitter mycket vid en dator så använd så många kortkomandon som möjligt istället för musen. Kan du byta styre på hojen kan det kanske vara värt att prova... Jag använder låga styren eftersom axlarna värkte och mina underarmar domnade med aphäng.
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Paco skrev:
2200910 Att träna med såna nypor stärker väl inte handlederna? Dom är väl till för att träna underarmarna. För att träna handlederna bör du köra med skivstång eller hantel. Kanske blir svårt eftersom det ju verkar göra ont för dig med belastning på handlederna, men vila dom ett tag och börja sedan träna upp muskulaturen.

//paco

De har du nog fan rätt i :3freak

Hantlar och vicka lite med dom då.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Men något måste även dom kunna göra, men ett steg i rätt riktning är nog som tidigare sa att tränna upp muskelaturen.[/QUOTE]

Det är det enda som hjälper om du inte har en sådan där jobbig sjukdom som ej går att bota i dagsläget..
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Det kan vara som så att stället plus handskarna du har klämmer för hårt mot dina handleder så du får inte tillfredställande blodflöde. Du kanske inte märker det något avsevärt men som du arbetar mkt med dina handleder så behöver dem allt blod de kan få, därför prova att lätta upp lite runt dina handleder.

Ett annat problem kan vara att dem blir kalla, du arbetar kanske mkt med handlederna och är dem kalla då så sliter det väldigt mycket, ungefär som en kall motor kan man säga.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr Lang skrev:
2200915 Jag är jävligt stark i underarmarna!

Min hemlighet - jag runkar 6-7 ggr om dagen :nicka

Jo har testat men det gjorde bara mer ont :gnissla

Fan hör av dig så vi kan fixa pallen :tuttar
 

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda VFR 750 97!
:) Att svara utan spydighet är guld värt :)

Jag har också problem med speciellt höger näven, arbetskada i för sig, men ändock! Jag provade med läderklädd customshandtag som jag kapade i änden så styrvikten kunde monteras!

Trycket fördelas nu över större yta på flatan och därmed avlastas armen lite också! Ett tips bara medan spydisarna får köra vidare med friska armar tills dem också en vacker eller mulen dag får ont i näven eller någon annanstans om dem inte håller sig på hjulen!! :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top