Hade en mus (förhoppningsvis inte flera) på vinden i förra veckan. Hörde hur det skrapade i taket och bestämde mig för att skicka upp kissen på jakt. Men eftersom han tror att han är en människa så är han inte så jättebra på musjakt.
Satte upp en musfälla (den sista av dom som var länkade till clas ohlson) och riggade den med torrfoder för katter. Tänkte att det luktar ju ganska mycket och möglar inte direkt om det får ligga ett tag.
Vittjade fällan några dagar senare och det såg ut som ett slakthus. Hade stänkt blod lite överallt och fällan var helt nergeggad, gick dessutom att följa blodspåren från fällan och ut på vinden.... Vettefan vad som hade gått snett, men kattmaten var borta och nån mus såg jag inte till. Visar sig väll om det börja lukta apa efter ett tag....
Säker på att inte vindsgolvet håller för en katt? Låter konstigt..... Så länge det inte är enbart tunn papp så lär det hålla utan problem tycker jag. Om det håller så tycker jag nog katten är bästa alternativet, våran tyckte det va skitkul och vill upp på vinden hela tiden nu för att kolla efter möss