Ondskefulla möss på vinden

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Annonsen på QX gör nog sitt till för att öka försäljningen!

Ja det här kommer bli en guldgruva, mus-titeln på tråden kommer dra till sig horder av kärlekskranka killar. När de sedan besviket inser sitt misstag är det redan försent, fällan slår igen: J Karlsson muddrar deras garagealbum på porriga bilder.

Du missade ett förvisso. :arsele

:mad:
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Se där, du kanske kan finansiera din nästa MC-försäkring på så vis...

Fram med kameran och babyoljan bara....

Med tanke på att han redan har tagit min bild och publicerat den i vinstsyfte (sälja till gammla tanter på jobbet) så kan jag kräva stort skadestånd, sen har han även låtit bli att bublicera fotografens namn (mitt) vilket ger 100% påslag på ett eventuellt grundarvode.

Så man kan nog säga att han redan har betalat min hoj-försäkring. :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Med tanke på att han redan har tagit min bild och publicerat den i vinstsyfte (sälja till gammla tanter på jobbet) så kan jag kräva stort skadestånd, sen har han även låtit bli att bublicera fotografens namn (mitt) vilket ger 100% påslag på ett eventuellt grundarvode.

Så man kan nog säga att han redan har betalat min hoj-försäkring. :)

:gnissla Om du registrar din kropp som ett konstverk! Maero kan hjälpa dig med det juridiska
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hade en mus (förhoppningsvis inte flera) på vinden i förra veckan. Hörde hur det skrapade i taket och bestämde mig för att skicka upp kissen på jakt. Men eftersom han tror att han är en människa så är han inte så jättebra på musjakt.

Satte upp en musfälla (den sista av dom som var länkade till clas ohlson) och riggade den med torrfoder för katter. Tänkte att det luktar ju ganska mycket och möglar inte direkt om det får ligga ett tag.

Vittjade fällan några dagar senare och det såg ut som ett slakthus. Hade stänkt blod lite överallt och fällan var helt nergeggad, gick dessutom att följa blodspåren från fällan och ut på vinden.... Vettefan vad som hade gått snett, men kattmaten var borta och nån mus såg jag inte till. Visar sig väll om det börja lukta apa efter ett tag....

Säker på att inte vindsgolvet håller för en katt? Låter konstigt..... Så länge det inte är enbart tunn papp så lär det hålla utan problem tycker jag. Om det håller så tycker jag nog katten är bästa alternativet, våran tyckte det va skitkul och vill upp på vinden hela tiden nu för att kolla efter möss :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hade en mus (förhoppningsvis inte flera) på vinden i förra veckan. Hörde hur det skrapade i taket och bestämde mig för att skicka upp kissen på jakt. Men eftersom han tror att han är en människa så är han inte så jättebra på musjakt.

Satte upp en musfälla (den sista av dom som var länkade till clas ohlson) och riggade den med torrfoder för katter. Tänkte att det luktar ju ganska mycket och möglar inte direkt om det får ligga ett tag.

Vittjade fällan några dagar senare och det såg ut som ett slakthus. Hade stänkt blod lite överallt och fällan var helt nergeggad, gick dessutom att följa blodspåren från fällan och ut på vinden.... Vettefan vad som hade gått snett, men kattmaten var borta och nån mus såg jag inte till. Visar sig väll om det börja lukta apa efter ett tag....

Säker på att inte vindsgolvet håller för en katt? Låter konstigt..... Så länge det inte är enbart tunn papp så lär det hålla utan problem tycker jag. Om det håller så tycker jag nog katten är bästa alternativet, våran tyckte det va skitkul och vill upp på vinden hela tiden nu för att kolla efter möss :)

Förmodligen fångade fällan en mus eller råtta först. Sedan kom det fler och kalasade på den olycklige.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hur yttrade sig homosexualiteten :va

Dåligt ordval..
Jag kunde dock inte låta bliföljande kollage:

Den lille gynnaren med hans sparkcykel och kans konstiga klädval gjorde att jag obönhörligen associerade honom med titeln "bögdjur".
Du kan väl bjuda på denna Jörgen?
 

Bifogat

  • fb2_3.jpg
    fb2_3.jpg
    179.6 KB · Visningar: 73
  • showimage_asp.jpg
    showimage_asp.jpg
    5.3 KB · Visningar: 65
  • FS kostym.jpg
    FS kostym.jpg
    45.8 KB · Visningar: 78

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Det har inte spårat ur alls.. jag lovar!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kontaktat firma som kommer ut och kikar på problemet.
Tydligen skall detta gå via föreningen, hoppas på en snabb lösning :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fångare som funkar..oftast.. giljotinen. sen den där gula snappern. äh vet ej vad den heter.. lätt o ladda, funkar som en gammaldags men är snäppet bättre. använd typ snickers o likn, de klistrar fast sig rejält och dom älskar såna godsaker..

vattenhinken är en klassiker,, men mina djäkla möss/råttor lärde sig mer o mer.. dom blir faen smartare.

täta hål där dom springer.. jag körde med fogskum, kan inte va så gott :)
hörde dock att dom inte gillar folie.

köpte en sån där elektronisk grej som avger ljud..
(topostop, googla om ni vill ha)
den samt att jag tätat runt huset har hjälpt.. har inte sett el hört en enda sen dess.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Coolt!

Inväntar som sagt firman som lovat att dyka upp nästa vecka.
Misstänker att de ninjar upp längs stupröret och upp mellan luftningen i panelen. Vinden har bara en smal gång i mitten med riktigt golv, däremellan är det endast tilläggsisolerat utan synliga golvbjälkar vilket innebär att det är omöjligt att ta sig fram utan att trilla igenom taket :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top