https://www.youtube.com/watch?v=M-3GYp7sVIA
Hur fan motiverar man detta? Hur? Hur i helskotta kan det ens vara en tillstymmelse till något man kan tänkas göra mot oskyldiga människor?
Kollade du videona? MAGA-människorna protesterar ju inte för att de har slut på pengar och vill jobba. De protesterar för att de vill att folk i serviceyrken ska gå tillbaka till sina jobb så att de kan få sina tjänster.
Därav många plakat med texten "I NEED A HAIRCUT!"...
Alltså... Vad svamlar du om?Skillnaden mellan MAGA-människorna och dagens protester:
Varför var det inget MAGA-folk som bärsärkade stans butiker och eldade upp bilar? Den kan man klura på..
Alltså... Vad svamlar du om?
Har jag försvarat vandaliseringen i samband med dödandet av George Floyd? Det hade ju inte ens inträffat när jag skrev om protesterande MAGA-folk. Kolla datumet på inlägget om du tror jag ljuger.
Tycker du på allvar att protesterna bör jämföras?
Tack för klargörandet.Vad jag svamlar om? Två helt olika protester med i huvudsak två olika väljargrupper. Den ena protesterar, till synes genom minimalt skadeutfall. Den andra har gång efter annan en svärm med våldsverkare omkring sig. Vet mycket väl att ditt inlägg handla om april eller när det nu var. Det är inte så länge sen och hade en tydlig skilllnad mot nu.
Det är kanske bara otur, att plundring och förstörelse är en inte allt för ovanlig syn kring en del protester. Givetvis har dessa ingenting med (i detta fallet Floyd) huvudbudskapet att göra. Det är inte det som är intressant, utan att de lyckas pricka sitt svineri när det råkar vara nåt anti-/vänster/etc budskap som frambringas.
Tack för klargörandet.
Tycker ändå inte protesterna är särskilt jämförbara, för även om majoriteten av protesterna är fredliga i båda fallen så är den klicken som uppviglar, vandaliserar, plundrar och gör upplopp på inget sätt representativ för någon enskild politisk rörelse. Ofta handlar det om rena så kallade "kravallturister", de som i normalfallet knappast
är särskilt engagerade, men som nu ser en chans att försöka rättfärdiga sitt svineri.
Jag lyssnade på Trumps tal på lunchen, har svårt att se att någon kan kritisera det sakligt på någon punkt faktiskt.Slö-tittade på CNN ett par timmar igår samtidigt som jag slö-surfade (ja, en slö-kväll.)
Efter ett par timmar tror jag att de hade nämnt plundring vid ett tillfälle men de hade visat POTUS poserande med bibeln vid minst 10 tillfällen.
(Iofs korkat men religion har en förmåga att fuqqa med folks förmåga att tänka.)
Jag lyssnade på Trumps tal på lunchen, har svårt att se att någon kan kritisera det sakligt på någon punkt faktiskt.
Det är uppenbart att det pågår ett informationskrig och att Trump kallar CNN fake news är en helt korrekt beskrivning.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Om USAs president är ytterst ansvarig för vad som skett i USA de senaste dagarna - vem i Sverige är då ytterst ansvarig för:
Fusk i Pisa-undersökn
Världstoppen av döda i CV-19
Förnedringsrånvåg
Europatoppen i arbetslöshet
Skenande gängkriminalitet
Med mera.
Any takers?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |