Ingen speciell effekt, eller jag vet inte. Alla laglydiga är idag oväpnade, jag tror att de fortsätter vara laglydiga om de får köpa vapen lättare. Alla kanske inte ens vill äga ett vapen. De ska få gör som de vill. Att skjuta hej vilt omkring sig är ett brott oavsett.
Jag fattar inte att detta är en så upprörande fråga.
Hur många skulle börja knarka om heroin blev lagligt? nte en aning men de ska ÄNDÅ stå en människa att fritt själv välja vad den gör med sin kropp.
Från toppen av huvudet så tänker jag på new hampshire och vermont i usa. Tror de har bland de lägsta nivåerna gällande försäljning av vapen och att de samtidigt ligger i botten av vapenvåld.
Men, det är inte min poäng.
Edit. Denna tycket jag var bra för att förstå att det är mer komplicerat än mer vapen i laglydiga händer=mer vapenvåld.
Lots of firearms were bought in New Hampshire last year, putting the state in the top 10 in terms of per-capita sales. Yet the state’s use of guns during violent crimes was relatively low and the overall murder rate was the lowest in the country.These...
www.concordmonitor.com
Sen kan jag lägga till två äldre bloggposter jag tycker förklarar det bra.
www.mises.se
Den först anledningen till rätten att bära vapen är lika simpel som etatisternas argument för det statliga polisväsendet; individer utsätts för brott av förövare och individerna ska kunna värja sig emot brott. Det som skiljer mig från etatisternas tankesätt är vem som ska skydda mig från brott i...
www.mises.se