Miss Kentucky (05:05)
Hel rätt att en bidragssugande samhällsparasit får känna på lite tuffa tag! Dessutom är det förståligt att en tidigare ostraffad god samhällsmedborgare får ett milt straff. Han har ju säker betalat en massa skatt och sysselsatt en massa folk så om han försöker behålla lite för sig själv så tycker jag trots allt att han skall få en chans till efter avtjänat straff. :bazooka :dreggel:stuff :GuW
Visst ser det snett ut, men troligtvis är det en följd av 3rd strike, dvs tredje gången du åker dit åker du dit rejält.
Dock verkar inte just Lousianna ha det enligt wikipedia, men även utan den lagen så har nog domstolar en tendens att döma återfallsförbrytare hårdare (vad jag googlade mig till så hade han 8 tidigare domar).
Men visst är det lite väl hårt men dom räknar väl med att han gör det igen och igen så länge han är ute och skyddar samhället. För dom räknar väl med att "vården" i fängelset ändå inte kommer göra honom laglydig...
Hel rätt att en bidragssugande samhällsparasit får känna på lite tuffa tag! Dessutom är det förståligt att en tidigare ostraffad god samhällsmedborgare får ett milt straff. Han har ju säker betalat en massa skatt och sysselsatt en massa folk så om han försöker behålla lite för sig själv så tycker jag trots allt att han skall få en chans till efter avtjänat straff. :bazooka :dreggel:stuff :GuW
..det får de ju..
Får de?
Med ditt resonemang är det även tillåtet för fångar att planera terrordåd.
Hiv-epidemi sprider sig i USA
Publicerat: onsdag 21 juli 2010 kl 15:58, Ekot Dela
Bland fattiga i USA är antalet hivsmittade nu lika högt som i länder som Haiti, Burundi och Etiopien. Det visar en kartläggning som amerikanska smittskyddsinstitutet CDC, har gjort.
Smittan störst bland de fattigasteHiv-epidemi sprider sig i USA (1:14)
Bland fattiga i USA är antalet hivsmittade nu lika högt som i länder som Haiti, Burundi och Etiopien. Det visar en kartläggning som amerikanska smittskyddsinstitutet CDC, har gjort. Annika Östman/Ekot. 2010-07-21.
Onsdag 21 juli 2010 kl 18:00 (Ekot)
En hiv-epidemi breder ut sig i USA:s fattigaste områden. Det visar en kartläggning som presenteras på den internationella aidskonferensen i Wien.
Det handlar om fattiga i 23 av USA:s största städer som New York, Los Angeles, Chicago, Houston och Dallas. Man har undersökt de som tjänat mindre än 10 000 dollar om året, och det är många i USA, hela 18 procent. Bland dem är hivsmittan 10 gånger så hög jämfört med dem som tjänar 50 000 dollar om året.
Det är alltså inte längre bara bland män som har sex med män, sprutnarkomaner och prostituerade som smittan sprids i USA.
Paul Denning, epidemiolog på enheten som jobbar förebyggande med hiv och aids på amerikanska smittskyddsinstitutet menar att man nu inte längre kan se hiv som ett individuellt problem, utan behandla hela områden.
– Det är tuffa ekonomiska tider just nu, så då är det ännu viktigare att vi använder resurserna effektivt, säger Paul Denning
Fucked up, men han är fortfarande bara misstänkt. Det hade varit ännu värre om han hade fått titta barnporr när han var dömd. Nämen, just det, det får de ju. Fast knappast i USA utan naturligtvis i landet med silkesvantar. Sverige.
Håller med om att det inte varit särdeles förvånande om det varit en "only in Svedala".
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|