Only in America

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Var försiktig med vad du twittrar innan du ska till USA.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/twitterskamt-tvingade-turister-att-aka-hem

Två brittiska turister greps vid ankomsten till USA och sattes sedan på ett plan tillbaka till Europa. Det amerikanska säkerhetsdepartementet ansåg att den ena utgjorde ett hot eftersom denne twittrat om att ”förstöra USA” och ”gräva upp Marilyn Monroe”, skriver brittiska Daily Mail.

– Det är så löjligt att det nästan är roligt men just då var det verkligen skrämmande. Agenterna behandlade mig som någon sorts terrorist, säger Leigh Van Bryan till Daily Mail.

Turisterna hade precis gått igenom passkontrollen på Los Angeles International Airport när de greps och fördes bort av beväpnade vakter i måndags förra veckan.

Anledningen var att den 26-årige Van Bryan inför resan skrivit på Twitter att han skulle "förstöra USA" och "gräva upp Marilyn Monroe", vilket det amerikanska säkerhetsdepartementet Homeland Security hade snappat upp.

Paret försökte förklara att förstöra ("destroy") är ett slanguttryck för att festa och att tweeten om Marilyn Monroe var ett citat från komediserien "Family Guy", men trots det konfiskerades deras pass och deras bagage undersöktes i jakt på spadar.

Teknisk avlyssning verkar de vara fena på, analysen borde de nog jobba lite mer på.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Four young Amish adults were charged with illegal possession of alcohol after their buggy collided with a police car, authorities say" :hihi
http://www.nbcphiladelphia.com/news/local/4-Amish-Arrested-After-Buggy-Hits-Cop-Car-142308205.html

Det var ju rätt kul IOFS, men här i stan körde dom häst-taxi för turister för 10 år sedan och jag har för mig att han åkte på en rattfylla då han brukade avsluta arbetspassen på puben.

Men Amish ungdomar smäller högre, det håller jag med om.

Vi har även utanför Umeå en familj som brukar kallas "Amish-familjen", men jag tror inte dom har religiösa skäl bakom sitt leverne, dom bara lever "gammalt"

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Vi har även utanför Umeå en familj som brukar kallas "Amish-familjen", men jag tror inte dom har religiösa skäl bakom sitt leverne, dom bara lever "gammalt"
Dom är inte Læstadianerne då?
Har för mig att dom lever väldigt asketiskt, och är riktigt utbrett "norpå"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom är inte Læstadianerne då?
Har för mig att dom lever väldigt asketiskt, och är riktigt utbrett "norpå"

Det skulle dom kunna vara, även om dom brukar bo ännu längre norrut, men jag tror att dom bara är miljömuppar/grönavågare/bakåtsträvare i allmänhet.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ny dödskjutning på skola i USA
Världen 02 apr 21:38
Minst fem personer kan ha skjutits till döds på ett universitet i Oakland i Kalifornien, uppger lokala medier. Flera personer ska ha skadats.

En manlig student öppnade vid 20-tiden svensk tid eld i ett klassrum vid Oikos University, en skola med religiös profil. En misstänkt gärningsman har gripits.

Ännu en.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vad är det för ondskefull religion de har i Korea med tanke på att gårdagens skjutning och den vid Virginia Tech för ett par år sedan båda utfördes av koreaner... :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år