Only in Sweden

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Inte för att jag har något till övers för rödvinspimplande salongsradikaler som rör sig i "finkulturens" kretsar, faktum är att jag tål dem inte men det hade ju varit önskvärt med konkreta exempel på deras åsikter medelst dokumenterade uttalanden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
http://www.sydsvenskan.se/malmo/grov-misshandel-pa-seved/

Integrationens problematik:
Folk flyr för att slippa sina grannar/fiender/förtryckare. Bara för att i Sverige landa in som granne till...samma. Way to go.

Så är det ju såklart, men jag tvivlar lite lätt på att det bor så många judar just på Seved... en riktigt tuff liten sionist i så fall.

Det var på Seved Ilmar blev "påhoppad" av buset. Man tyckte inte han hade där att göra... :) Jag kan ha fördomar... men Seved är maffia, knark och slumlords. Den del i malmölivet som är bäst integrerad är det undre livet så att säga. Buset är sällan ideologiska rasister, de är pragmatiker.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Så är det ju såklart, men jag tvivlar lite lätt på att det bor så många judar just på Seved... en riktigt tuff liten sionist i så fall.

Det var på Seved Ilmar blev "påhoppad" av buset. Man tyckte inte han hade där att göra... :) Jag kan ha fördomar... men Seved är maffia, knark och slumlords. Den del i malmölivet som är bäst integrerad är det undre livet så att säga. Buset är sällan ideologiska rasister, de är pragmatiker.
Det var i Seved de slutade dela ut post eftersom befolkningen kastade sten på brevbäraren.
Han var av fel etnicitet (svensk).
Efter klagomål försökte de rekrytera en boende i området.
Det var inte många som ville ha jobb.
Till slut fick de tag på en yngling som kunde tänka sig att tjäna en hederlig hacka.
Han slutade efter att ha blivit misshandlad, eftersom han var en förrädare som sprang de rasistiska svenskarnas ärenden.
Humor.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men de har ju städat upp på Seved!? Vad bra det går! I den här stan är det dock ok att hata allt som har med Israel att göra. Till den (gödsel)stacken har inte minst Ilmar dragit ett antal strån.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Staten ger stöd till riskkapitalbolag för att driva skolorna."

Det är falskt påstående bland många i inslaget.

Intressant! Du menar att riskkapitalbolag som bedriver skolor i Sverige inte är skattefinansierade med skolpeng?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Intressant! Du menar att riskkapitalbolag som bedriver skolor i Sverige inte är skattefinansierade med skolpeng?

Inte mer än någon annan leverantör till staten. Det handlar om offentlig upphandling, precis som när någon offentlig aktör bygger något, eller levererar möbler eller vad du vill. Att få betalt för en levererad tjänst är inte "stöd". Stöd utgår utan motprestation.

Men jag tänker inte ner i ditt träsk, något mer skriver jag inte i frågan.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte mer än någon annan leverantör till staten. Det handlar om offentlig upphandling, precis som när någon offentlig aktör bygger något, eller levererar möbler eller vad du vill. Att få betalt för en levererad tjänst är inte "stöd". Stöd utgår utan motprestation.

Men jag tänker inte ner i ditt träsk, något mer skriver jag inte i frågan.

Du påstod alltså felaktigt i ditt inlägg #1996 att avsnittet i filmen som berör att "Staten ger stöd till riskkapitalbolag för att driva skolorna." är ett falskt påstående?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Du påstod alltså felaktigt i ditt inlägg #1996 att avsnittet i filmen som berör att "Staten ger stöd till riskkapitalbolag för att driva skolorna." är ett falskt påstående?

Ja, man ger inte stöd. Man betalar för en tillhandahållen tjänst. Vad är det du inte fattar?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år