Only in Sweden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du kan ju börja med att läsa vad Ametist Azordegan själv säger (vilket du uppenbarligen inte gjort) minus att sedan lägga till vad du egentligen vill att hon ska säga :hihi

Har du någonsin sedan din registrering 2005 svarat på någons fråga rakt av?

Hon ser ett Uppdrag granskning och direkt efter påstår att han är nazist och "usel" journalist, för han hade fel åsikter.
Jag skrev den raljerande tweeten upprörd efter en scen i programmet där en kvinna som representerar nazistiska SVP (Svenskarnas Parti) satt och "grät ut" hos Josefsson om hot hon tagit emot. Hon fick frågor av Josefsson om huruvida hon inte var nazist och rasbiolog, istället för ett fastställande att hon faktiskt är de sakerna. Det är vårt journalistsiska uppdrag att bilda folket genom att kommunicera ut vedertagna fakta. Som att SVP är nazister med rasbiologisk ideologi, en våldsbejakande ideologi, som vill härska genom utrensning, förföljelse och våld.

Nej jag tror på allvar inte att Janne Josefsson är nazist, men jag tycker han ofta är en usel journalist. Min kommentar om honom var typiskt raljerande, och de slår oftast snett eftersom de är resultatet av känslor så de kan uttrycka vad som helst egentligen. Jag var arg och ville "slå" på honom i ord.

https://www.svenskarnasparti.se/punktprogram/
Våra grundläggande mål:

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.

5, Sverige skall ha ett faktiskt självstyre: Gärna samarbeten med andra länder men inga avtal som innebär att överstatlighet accepteras.

6, Sverige skall vara ett tryggt land att bo i: Trygghet, såväl individuell som ekonomisk, skall vara ett av samhällets fundament.

7, Åsikts- och yttrandefrihet: Alla frågor skall vara fria att diskutera i Sverige, forskningen skall vara fri och inskränkning av den personliga integriteten genom statlig övervakning av icke-kriminella medborgare skall ej tillåtas.

8, Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

9, Folkgemenskap och social rättvisa skall genomsyra samhället: Klassplittring skall ersättas med klassgemenskap där hela folkets kreativa och produktiva insatser värderas högt och ingen samhällsgrupp tillåts avancera på bekostnad av någon annan.

10, Sverige skall ha ett starkt miljö- och djurskydd. Sverige har en unik natur som är värd att skydda och bevara. Livsmedelsindustri och annan verksamhet där djurhållning ingår måste vara etiskt hållbar.

Var ser du Nazismen här?

SVP verkar mer vara en Patriotisk Kommunism som luktar illa..

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Som jag misstänkte. Du kan fortfarande inte visa vart i texten http://www.svd.se/nyheter/inrikes/am...ev_3540614.svd Ametist Azordegan tycker att våld är ok.

Men du Space... stöder man RF så blir det ju svårt att säga att man tar avstånd från våld som politisk metod... i alla fall i mina ögon. Det blir ju också lite knepigt att beklaga sig över att man blir påhoppad i e-mail o dyl när man själv näthatar (genom att kalla JJ för nazist).

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Extremvänstern är väl alltid emot våld, det är kärlek och självförsvar dom utövar:rolleyes:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men du Space... stöder man RF så blir det ju svårt att säga att man tar avstånd från våld som politisk metod... i alla fall i mina ögon. Det blir ju också lite knepigt att beklaga sig över att man blir påhoppad i e-mail o dyl när man själv näthatar (genom att kalla JJ för nazist).
Men näthat är ju helt ok ju...så länge man bara "raljerar" :3freak

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Låtsas vara ödmjuk...

Kolla här hur man översätter inkonsekvent till engelska... det finns lite alternativ att välja mellan... jag som tänkte stila med mina ohyggliga språk-kunskaper... vad som är rätt i ditt fel låter jag vara osagt.

Inconsistency? Incoherent? Inconsequently? :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Låtsas vara ödmjuk...

Kolla här hur man översätter inkonsekvent till engelska... det finns lite alternativ att välja mellan... jag som tänkte stila med mina ohyggliga språk-kunskaper... vad som är rätt i ditt fel låter jag vara osagt.

Inconsistency? Incoherent? Inconsequently? :va

Ah. Ser nu. Jag har ohyggligt stora tummar och liten lur. Det ska va ett i.
De sitter sidan om varann..
inconsequential. Så, nu är det mer som det ska.
:)
Men det var trivial, inte inkonsekvent jag åsyftade....
Maa att det verkar gå bra att kräka ur sig dravel så länge en ändå inte är till nån större nytta..

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Antagligen är du född i går iom att du anser att Ametist Azordegan är i särklass det största hotet i historien mot vår demokrati :lol

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Antagligen är du född i går iom att du anser att Ametist Azordegan är i särklass det största hotet i historien mot vår demokrati :lol

Alltså, är du på riktigt!? :lol

Vad det än är för piller du poppar så får du fan dela med dig! Jag vill helt klart uppleva din verklighet. :rofl

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Alltså, är du på riktigt!? :lol

Vad det än är för piller du poppar så får du fan dela med dig! Jag vill helt klart uppleva din verklighet. :rofl
Vet inte alls vem du är? "Bortom onskan"!!?? Moget :rolleyes: Okej, inlägget Du citera var såklart ironi. Men det är så det ser ut när man som bl.a xibalba "läser mellan raderna" och stoppar in vad man själv tycker i en text och som för stunden passar bäst. En diskussionsmetod SD svansen såklart aldrig haft några problem med :hihi

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
... Moget... "läser mellan raderna" och stoppar in vad man själv tycker i en text och som för stunden passar bäst. En diskussionsmetod SD svansen såklart aldrig haft några problem med :hihi

Beskriver du dig själv nu? För vad jag kan läsa har inte AGV uttryckt det du hävdar i inlägg 1951.
Dvs, ingenstans står det att AGV på något sett anser att "AA är det i särklass det största hotet hotet i historien mot demokrati".
Var exakt ges det uttryck för ditt påstående?

Trivsamt att projicera idag?

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Beskriver du dig själv nu? För vad jag kan läsa har inte AGV uttryckt det du hävdar i inlägg 1951.
Dvs, ingenstans står det att AGV på något sett anser att "AA är det i särklass det största hotet hotet i historien mot demokrati".
Var exakt ges det uttryck för ditt påstående?

Trivsamt att projicera idag?

Du hänger som vanligt med dåligt i diskussionen. Förslagsvis bör du läsa från förra sidan för att förstå det jag beskriver i inlägg #1951, vilket även tydligt (för den som vill förstå) förklaras i mitt inlägg #1953.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ah. Pudlar du nu med ironikortet? Vad fyllde då inlägg 1951 för syfte? Att du håller med om vad AGV presenterat avseende AA, politiskt våld samt RF egentligen. Om det nu verkligen är ironi du försöker ge uttryck för. I efterhand.
Du är "som vanligt", som vanligt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ah. Pudlar du nu med ironikortet? Vad fyllde då inlägg 1951 för syfte? Att du håller med om vad AGV presenterat avseende AA, politiskt våld samt RF egentligen. Om det nu verkligen är ironi du försöker ge uttryck för. I efterhand.
Du är "som vanligt", som vanligt.

Gjorde ett schysst försök att förklara för/åt dig. Undrar just om det var en god idé?

:hihi

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur skulle du kunna förklara vad du menar, när du uppenbarligen inte förstår det själv?

Ska komma från personen som (medvetet eller omedvetet, ingen som vet. Möjligen en form av "lex Maud Olofsson" ) i alla trådar prenumererar på titeln "sporthoj.com i särklass sämsta läsförståelse"

:hihi

Som jag misstänkte kan varken Du, xibalba, BeyondEvil, AGV eller (iofs inte förvånande) FettSnok visa vart i texten http://www.svd.se/nyheter/inrikes/am...ev_3540614.svd Ametist Azordegan tycker att våld är ok.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...