Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
20år efter tragedin där John Hron brutalt bragds om livet görs en film om händelsen.

Behöver man gissa varför så sker just nu?

Hur är det tänkt att det skall hjälpa?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
20år efter tragedin där John Hron brutalt bragds om livet görs en film om händelsen.

Behöver man gissa varför så sker just nu?

Hur är det tänkt att det skall hjälpa?
Vad bra, då kommer säkert en film om mordet på Daniel Wretström inom fem år.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Integrationspolis med aktiv tjänst ute i samhället (oj, har vi behov av sådana) går ut och varnar om områden i Göteborg som styrs av kriminella ligor.(klaner?) Polisledningen dementerar (från skrivbordet) med stöd av Jerzy Snicksnacki.

Säpo rapporterar om ökad mängd anmälningar av asylsökande med misstänkt terrorsamhörighet.

Asylbudgeten sprack efter två veckor.

Vilken person med fötterna på jorden och lägst grundskola hade inte kunnat förutse detta?

Sverige, landet som går på djupet för full maskin, där kaptenen är psykiskt frånvarande och maskinisten är dyngrak.

U-46 mot avgrunden, en passande titel om några år.
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Skillnaden på ett samhälle i upplösning här uppe i norr mot nere på varmare breddgrader (och förmodligen en stark anledning till att vi historiskt sett haft ett välskött samhälle) är att här uppe fryser folk ihjäl om inte de basala samhällsfunktionerna fungerar. Nere i Bagdad kan man väl i värsta fall flytta in i en tv-kartong tills det ordnat upp sig.

Bor du i villa utan vedeldning, tappar jobbet och det sociala skyddsnätet är väck pga att regeringen prioriterat att försörja andra länders medborgare, ja då ligger man riktigt pissigt till. Missa att betala ett par elräkningar så strömmen bryts och vattnet fryser sönder i huset, och sen då?

Sälja och flytta till en hyreslägenhet hade ju funkat om det fanns några lediga lägenheter på kort varsel vilket det inte gör längre.

Det här kommer gå åt helvete fortare än man kan tro, tänk bara alla de tusen och åter tusen hitresta människor som är inhysta i dragiga baracker och tält när minusgraderna och snön kommer. Det skulle förvåna mig om det går hålla cirkusen igång fram till nyår.

Men jag är inte bitter...:hihi
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte alla som det låter, nu senast hörs det knorras friskt på sociala medier i Hoting (gammal grannby) när Hotell Raivi ska inhysa 80 ekonomiska migranter.

Med tanke på att det är 80% S-väljare i dom trakterna så förstår jag inte vad det klagas över. Äntligen har ju moderpartiet lyckats med att infria ett vallöfte, det att fortsätta driva igenom massinvandringen. Borde folk inte vara glada?:va
 

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Tyckte den här liknelsen va ganska bra:

Du sitter i ett flygplan. Plötsligt märker du att planets nos börjar peka mer och mer nedåt. Du tar upp det med några medpassagerare, men de lugnar dig och säger att kaptenen nog vet vad han gör.

Du känner att det slår lock för öronen, och har en distinkt känsla av att snabb okontrollerad nedstigning. Du ser också tydliga tecken, som att molnen kommer allt närmare. Du trycker på knappen och frågar flygvärdinnan.

"Nej nej" säger hon. Vi är snarare på väg uppåt! Vi ska bara studsa lite mot molnen först.

Nu går det snabbare nedåt. Det börjar flyga omkring grejer i kabinen, kaffet rinner upp ur muggen, här och där hörs missnöjda grymtanden från andra passagerare. En säger sig vara pilot, han påstår att planet flyger i fel riktning och behöver rätas upp.

De blir dock snabbt tystade som aerofober, som inte förstår att den snabba höjdminskningen bara är en investering i kommande flyghöjd. En annan passagerare skriker "flygfascist" åt honom, han kallas snabbt fram till cockpit som expert.

Du spänner fast dig och blundar en stund, och hoppas att kaptenen trots allt vet vad han gör. Den närmsta rödhåriga flygvärdinnans leenden är alltjämt stort, när hon förklarar att planet i själva verket mår bra av att tappa höjd. Vi kan i själva verket tappa 40 miljoner meter i höjd, så högt upp är vi.

Locken för öronen bultar, när du tittar ut genom kabinfönstret ser du horisonten sträcka sig lodrätt genom rutan. Nu blir du riktigt orolig. Samtidigt som du lösgör dig från bältet hör du kaptenens varma stämma i högtalaren.

"Att vi flyger lodrätt är vårt ingångsvärde, vågrätt är käbbel, vi ska inte dansa efter aerofoba pipor."

Du kämpar dig fram till cockpit, marken kommer allt närmare utanför fönstret, inga tecken på att någon bromsar, ingen som försöker räta upp planet. Istället hör du en steward hållandes en kolbit förklara för en annan passagerare att det inte finns några andra val än att flyga i denna riktning, för vi är bundna till internationella konventioner.

När du påpekar att andra flygplan du ser genom rutan verkar hitta alternativa lösningar för att inte störta, får du till svar att deras interna beslutsfattande helt enkelt är sämre och kanske aerofobt.

Precis när du kommer fram till cockpit öppnas dörren. Styrman verkar helt oberörd, och förklarar att situationen enklast kommer att lösas genom att passagerarna sätter sig i en ring och sjunger Kumbaya.

Ett par piloter från ett annat flygbolag säger att de visserligen ser att planet är på väg att krascha, men har tyvärr förbundit sig att inte göra något åt det i förhoppning att de ska få flyga planet om tre år.

Förstepiloten sitter lugnt och tittar på när marken kommer allt närmare genom fönstret. "Käbbel, ingångsvärden...". Med ett hundratal meter kvar till marken och i fritt fall, vaknar han plötsligt till. "Oj då, är det där marken?", frågar han. Jag måste ta hjälp av min styrman, stewardar, flygvärdinnor och piloter från godkända företag för att fundera över hur vi ska lösa situationen.

Som passagerare i det läget, vad är det som får dig att känna förtroende för att gänget som flugit planet till sin nuvarande position är bäst lämpade att räta upp det och eller dämpa kraschen?

Om planet mot förmodan skulle hinna rätas upp innan det tog i marken, vilket förtroende skulle du ha för deras förmåga att flyga det vidare?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tyckte den här liknelsen va ganska bra:

Du sitter i ett flygplan. Plötsligt märker du att planets nos börjar peka mer och mer nedåt. Du tar upp det med några medpassagerare, men de lugnar dig och säger att kaptenen nog vet vad han gör.

Du känner att det slår lock för öronen, och har en distinkt känsla av att snabb okontrollerad nedstigning. Du ser också tydliga tecken, som att molnen kommer allt närmare. Du trycker på knappen och frågar flygvärdinnan.

"Nej nej" säger hon. Vi är snarare på väg uppåt! Vi ska bara studsa lite mot molnen först.

Nu går det snabbare nedåt. Det börjar flyga omkring grejer i kabinen, kaffet rinner upp ur muggen, här och där hörs missnöjda grymtanden från andra passagerare. En säger sig vara pilot, han påstår att planet flyger i fel riktning och behöver rätas upp.

De blir dock snabbt tystade som aerofober, som inte förstår att den snabba höjdminskningen bara är en investering i kommande flyghöjd. En annan passagerare skriker "flygfascist" åt honom, han kallas snabbt fram till cockpit som expert.

Du spänner fast dig och blundar en stund, och hoppas att kaptenen trots allt vet vad han gör. Den närmsta rödhåriga flygvärdinnans leenden är alltjämt stort, när hon förklarar att planet i själva verket mår bra av att tappa höjd. Vi kan i själva verket tappa 40 miljoner meter i höjd, så högt upp är vi.

Locken för öronen bultar, när du tittar ut genom kabinfönstret ser du horisonten sträcka sig lodrätt genom rutan. Nu blir du riktigt orolig. Samtidigt som du lösgör dig från bältet hör du kaptenens varma stämma i högtalaren.

"Att vi flyger lodrätt är vårt ingångsvärde, vågrätt är käbbel, vi ska inte dansa efter aerofoba pipor."

Du kämpar dig fram till cockpit, marken kommer allt närmare utanför fönstret, inga tecken på att någon bromsar, ingen som försöker räta upp planet. Istället hör du en steward hållandes en kolbit förklara för en annan passagerare att det inte finns några andra val än att flyga i denna riktning, för vi är bundna till internationella konventioner.

När du påpekar att andra flygplan du ser genom rutan verkar hitta alternativa lösningar för att inte störta, får du till svar att deras interna beslutsfattande helt enkelt är sämre och kanske aerofobt.

Precis när du kommer fram till cockpit öppnas dörren. Styrman verkar helt oberörd, och förklarar att situationen enklast kommer att lösas genom att passagerarna sätter sig i en ring och sjunger Kumbaya.

Ett par piloter från ett annat flygbolag säger att de visserligen ser att planet är på väg att krascha, men har tyvärr förbundit sig att inte göra något åt det i förhoppning att de ska få flyga planet om tre år.

Förstepiloten sitter lugnt och tittar på när marken kommer allt närmare genom fönstret. "Käbbel, ingångsvärden...". Med ett hundratal meter kvar till marken och i fritt fall, vaknar han plötsligt till. "Oj då, är det där marken?", frågar han. Jag måste ta hjälp av min styrman, stewardar, flygvärdinnor och piloter från godkända företag för att fundera över hur vi ska lösa situationen.

Som passagerare i det läget, vad är det som får dig att känna förtroende för att gänget som flugit planet till sin nuvarande position är bäst lämpade att räta upp det och eller dämpa kraschen?

Om planet mot förmodan skulle hinna rätas upp innan det tog i marken, vilket förtroende skulle du ha för deras förmåga att flyga det vidare?

Utmärkta litterära egenskaper, känns som en obehaglig mix av verkligheten och 1984.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gissar att Sverige och dess regering kommer att lida ett bakslag / situation innan årsskiftet. Planet, för att använda ovan metafor, är väldigt nära mark nu.

Tyvärr kommer det i vanlig ordning likt Volkswagens Vd, undgå de ansvariga och drabba andra.

Hade du och jag hanterat hushållsekonomin likt regeringen gör idag, hade fogden mätt ut rubbet och vi hade varit utan tak över våra huvuden.
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Dinamarcas lilla utspel igår i aftonslaskan- detta pga ett foto som föreställer hennes bröst som hålls framför henne och att detta i sin tur gjort facebook (hon hade det som profilbild) lite putta över ett sådant tilltag.
sen tar det lilla livet och twittrar att "DET ÄR PATRIARKATETS FEL"- äähumm!!, tror nog att facebook tänker lite längre än vad hennes IQ räcker till.
att hon inte fattar att det är de hon vurmar så innerligt för, är de som blir stötta (folk med sängen kvar på huvvet/ alternativt en fläktrem virad runt knoppen/ en religion som är mycket olik alla andra.......)

men men- är man in i märgen PK/ feminist och har hamnat i riksdagen så är väl sådant beteende helt normalt.

//jj
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Dinamarcas lilla utspel igår i aftonslaskan- detta pga ett foto som föreställer hennes bröst som hålls framför henne och att detta i sin tur gjort facebook (hon hade det som profilbild) lite putta över ett sådant tilltag.
sen tar det lilla livet och twittrar att "DET ÄR PATRIARKATETS FEL"- äähumm!!, tror nog att facebook tänker lite längre än vad hennes IQ räcker till.
att hon inte fattar att det är de hon vurmar så innerligt för, är de som blir stötta (folk med sängen kvar på huvvet/ alternativt en fläktrem virad runt knoppen/ en religion som är mycket olik alla andra.......)

men men- är man in i märgen PK/ feminist och har hamnat i riksdagen så är väl sådant beteende helt normalt.

//jj

Om facebook och instagram skulle ge efter för feminist hippies och låta dom visa sina nakna hängpattar så skulle samma personer om 2-3år gnälla och protestera over att det är för mycket porrbilder i sociala medier och att det är kränkande mot "vanliga" tjejer och speglar orimliga ideal och bla bla bla. om och om igen never ending story!

Jag håller dock med i sak att det är lite vridet att tjejer 2015 ska behöva skyla sig. Jag menar kvinno bröst är knappast stötande!
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Här slängs Sophie, 26, ut från krogen för att hon gick på killtoan
Sophie och hennes syster gick på den populära söderkrogens killtoa för att kön var kortare. Då blev de utslängda. – Vi hade gjort samma om en kille hade gått till tjejtoan, säger krogens ägare.

I lördags var Sophie, 26, ute med sin syster på en nattklubb i Stockholm. Väl inne bestämde de sig för att gå på herrtoan eftersom kön var mycket kortare. Men valet gjorde att de blev utslängda av en ordningsvakt, berättar hon för Metro.

– Vi frågade varför han slängde ut oss och han sa att det var för att vi var kvinnor och att vi inte skulle vara på killtoaletten, säger Sophie.

– Vi ifrågasatte det och frågade hur han kunde definiera oss som kvinnor. Hur vet han att vi ser oss själva som kvinnor?

Kan du förstå att killar kan bli obekväma om tjejer kommer in när de står och kissar?

– Ja absolut, det kan jag förstå. Men då tror jag att det handlar om att man inte har så mycket kunskap om hur det ser ut i samhället, om hur andra människor kan ha det.

Fruktansvärt. Vi behöver mera genusvetenskap i samhället.

http://www.metro.se/nyheter/har-sla...tt-hon-gick-pa-killtoan/EVHojn!j29Zr77cnYHws/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ska ta,det i beaktande nästa gång jag är på en ort där det endast är kvinnor som är välkomna till badhuset för kvällen.

Vadå, jag identifierar mig som kvinna :crash
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21588207.ab

Hmm. OiS? Är det resultatet av ett bristfälligt skydd för offer?

Låter som att dom förtjänade det. Eftersom varken polis eller rättsväsende bryr om att hjälpa vanliga människor så hade han väl till slut inget annat val än att ta lagen i egna händer. I ett rättvist land hade det varit en självklarhet att man inte blev dömd om man sköt två beväpnade och antagligen fysiskt överlägsna brottslingar som försöker bryta sig in i ens hem för att skada en. Men nu är det här Sverige så det känns som att det kan gå precis hur som helst.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top