Only in Sweden

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
OiS väljer majoriteten Stefan Löfven till statsminister och AKB som alternativ när det uppenbarligen finns politiker med förstånd och hår på pungen.

Är väldigt nära polare med hans bror, riktigt trevlig kille.
Riktig storsnusare också som har försvarat snus i EU varje chans han har fått, viktigt för oss som har den taskiga vanan :banana
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Ikeavarg åt upp mormor - farmor rasade



Ikeas mjukisdjur blev för mycket för Gun-Hilde Karlsson och barnbarnet Anna, 9.

I vargens gap syntes mormors huvud.

– Jag skulle aldrig kunna ge den till ett barn, det var förskräckligt, säger Gun-Hilde Karlsson.

Det var i söndags som farmor Gun-Hilde Karlsson, 71, från Karlsborg var på Ikea i Jönköping med barnbarnet Anna, 9. När de stannade till vid mjukdjursavdelningen blev de förvånade.

I hyllan fanns mjukdjuret Lufsig med figurer från klassiska sagan Rödluvan – vargen hade ätit upp mormor.

– På ena väggen var det handdockor, katter och hundar man kunde stoppa handen i, jättemysigt. På kanten låg den här hemska. Det var vargen och mormor var instoppad genom munnen. Ur magen stack ett ben ut. Det var förskräckligt, säger Gun-Hilde Karlsson.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det var förskräckligt, säger Gun-Hilde Karlsson.

Helt underbart, you can't make this kind of shit up! :rofl



Alfons Åberg är för hemskt, Mjukisdjur som är baserat på sagofigurer skräms...

När man pratar med kompisar (efter Alfons Åberg-skiten) så var vi nog alla otroligt överens om att nästan varje program man såg som liten hade oroliga eller skrämmande moment i sig.

Ika i rutan, typ ALLT från Astrid Lindgren, Mumintrollen (Mårran!!) osv. osv. osv. osv....



Vad blir nästa grej? Vilja förbjuda föräldrar från att lyfta upp barn eller bo i bostäder med trappor, för barn riskerar att slå sig vid fall....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Helt underbart, you can't make this kind of shit up! :rofl

Nu har ju inte jag några små barn längre men någon talade om för mig att vargen i Bamse numera är en snäll figur som aldrig gör något dumt, men hur fan ska då berättelserna kunna vara sedelärande?

Nu har jag aldrig gillat Bamse ändå, det är ren och skär vänsterindoktrinering, men lika illa som min barndoms barnprogram och serier blir det nog aldrig...

(Drutten&Gena, John Blund och dockfilmer från alla kommunistdiktaturer på jorden)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu har ju inte jag några små barn längre men någon talade om för mig att vargen i Bamse numera är en snäll figur som aldrig gör något dumt, men hur fan ska då berättelserna kunna vara sedelärande?

Nu har jag aldrig gillat Bamse ändå, det är ren och skär vänsterindoktrinering, men lika illa som min barndoms barnprogram och serier blir det nog aldrig...

(Drutten&Gena, John Blund och dockfilmer från alla kommunistdiktaturer på jorden)

Dom har hittat på nån ny dumming i Bamse nu, Reinard Räv, så ordningen är i viss mån återställd.

Vänstervridningen är rätt störande däremot, yngsta jäntan prenumererar på "Bamse för dom yngsta" och senaste numrets sensmoral var att det var rätt att stjäla ett diamanthalsband från en företagsägande tant och ge till en slashas som inte ens duger till att jobba ihop till mat till sin dotter...:3freak
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom har hittat på nån ny dumming i Bamse nu, Reinard Räv, så ordningen är i viss mån återställd.

Vänstervridningen är rätt störande däremot, yngsta jäntan prenumererar på "Bamse för dom yngsta" och senaste numrets sensmoral var att det var rätt att stjäla ett diamanthalsband från en företagsägande tant och ge till en slashas som inte ens duger till att jobba ihop till mat till sin dotter...:3freak

Å fyfan, ren kommunistpropaganda med andra ord.

Vi stjäl från dom som har arbetat ihop lite och ger till dom som inte vill arbeta, har du kollat så att inte Jonas Sjöstedt hade skrivit det avsnittet?

Jag skulle säga upp prenumerationen och kräva pengarna tillbaka med motiveringen att dom lär ungarna att stjäla.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Å fyfan, ren kommunistpropaganda med andra ord.

Vi stjäl från dom som har arbetat ihop lite och ger till dom som inte vill arbeta, har du kollat så att inte Jonas Sjöstedt hade skrivit det avsnittet?

Jag skulle säga upp prenumerationen och kräva pengarna tillbaka med motiveringen att dom lär ungarna att stjäla.

Det gäller att ta det lite försiktigt med sånt här, går man på för hårt med att banka in ens egna åsikter i barnen kan man ge sig fan på att det slår bakut när dom blir större...:gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det gäller att ta det lite försiktigt med sånt här, går man på för hårt med att banka in ens egna åsikter i barnen kan man ge sig fan på att det slår bakut när dom blir större...:gnissla

Nej, man ska ju givetvis inte banka in sina egna åsikter, bara se till att inte andras åsikter bankas in...

Kollar man barnprogram från när jag var barn kräks man åt propagandan, John blund beskrev ju DDR som drömsamhället på jorden (kolla youtube) och dom dom där bugariska/rumänska/sovjetiska dockteatrarna törs jag inte ens tänka på...

Fy fan.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nej, man ska ju givetvis inte banka in sina egna åsikter, bara se till att inte andras åsikter bankas in...

Kollar man barnprogram från när jag var barn kräks man åt propagandan, John blund beskrev ju DDR som drömsamhället på jorden (kolla youtube) och dom dom där bugariska/rumänska/sovjetiska dockteatrarna törs jag inte ens tänka på...

Fy fan.

Man skulle gå en kurs i hur man diskuterar sånt med sina barn, jag började förklara fenomenet pedofiler för äldsta jäntan och lyckades snärja in mig fullständigt när motfrågorna kom. :gnissla

Lite svårt för en 6-åring att förstå varför vissa män vill klämma och ta på barn när dom inte fått förklarat det här med blommor och bin än...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Man skulle gå en kurs i hur man diskuterar sånt med sina barn, jag började förklara fenomenet pedofiler för äldsta jäntan och lyckades snärja in mig fullständigt när motfrågorna kom. :gnissla

Lite svårt för en 6-åring att förstå varför vissa män vill klämma och ta på barn när dom inte fått förklarat det här med blommor och bin än...

Kidnappning förstår dom,lättast är att stanna där.:)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
UMEÅ BYGGER ETT TREDJE BADHUS FÖR 400 MILJONER. SKOLELEVER PROTESTERAR.

Umeå kommun ska bygga ett tredje badhus för 400 miljoner kronor, medan skolorna förfaller.

Elever på Bräntbergsskolan har formulerat en kärnfull debattartikel i ämnet hos Västerbottenskuriren och frågar sig vart pengarna tar vägen. För inte går pengarna till skolan.

"Lärare och elever mår dåligt och blir sjuka på grund av dålig luft och mögel i byggnaderna. Klasserna blir större när allt fler lärare mister jobbet, kvaliteten på undervisningen sjunker och elevernas resultat försämras."

Ni kan läsa hela debattartikeln här: http://www.vk.se/1643440/vart-tar-pengarna-vagen

1797372_1038882452816943_7136875122105773534_n.png





Följ Slöseriombudsmannen på Facebook
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
UMEÅ BYGGER ETT TREDJE BADHUS FÖR 400 MILJONER. SKOLELEVER PROTESTERAR.

Umeå kommun ska bygga ett tredje badhus för 400 miljoner kronor, medan skolorna förfaller.

Elever på Bräntbergsskolan har formulerat en kärnfull debattartikel i ämnet hos Västerbottenskuriren och frågar sig vart pengarna tar vägen. För inte går pengarna till skolan.

"Lärare och elever mår dåligt och blir sjuka på grund av dålig luft och mögel i byggnaderna. Klasserna blir större när allt fler lärare mister jobbet, kvaliteten på undervisningen sjunker och elevernas resultat försämras."

Ni kan läsa hela debattartikeln här: http://www.vk.se/1643440/vart-tar-pengarna-vagen

1797372_1038882452816943_7136875122105773534_n.png





Följ Slöseriombudsmannen på Facebook

Du får tänka på att det har flyttat en massa människor till Umeå som tycker att badhus är festliga!

Jag har en "Never in Sweden": Mähät Kaplan, har han någonsin befunnit sig i Sverige när media har sökt honom i sin yrkesroll?

Just efter valet var han ju spårlöst borta, men det visade sig att han var på tjänsteresa i sina gamla hemtrakter redan :D
Sen dess har han aldrig varit på plats, utan alltid ute och "tjänsterest" någonstans där det är bättre väder..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du får tänka på att det har flyttat en massa människor till Umeå som tycker att badhus är festliga!

Jag har en "Never in Sweden": Mähät Kaplan, har han någonsin befunnit sig i Sverige när media har sökt honom i sin yrkesroll?

Just efter valet var han ju spårlöst borta, men det visade sig att han var på tjänsteresa i sina gamla hemtrakter redan :D
Sen dess har han aldrig varit på plats, utan alltid ute och "tjänsterest" någonstans där det är bättre väder..
Mehmet är IS, I'm convinced.
Så korta byxor a.k.a. "högvatten" har ingen med rent mjöl i påsen
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vet inte om du tycker det är bra eller dåligt, personligen tycker jag det är bra.
E-sport har exploderat de senaste åren världen över, när DOTA2 var relativt nytt hölls det en turnering med en bra bit över 100 mil i totala prispengar, det finns massor med folk som livnär sig (och har det rätt gott ställt på kontot) på att spela datorspel.
Är väl bara bra om man kan livnära sig på något man brinner för.
Ser inte varför man skulle göra någon skillnad på en gymnasieutbildning med inriktning på e-sport jämfört med alla utbildningar med inriktning på hockey/fotboll/basket osv.

För övrigt så är det här inte alls något som är unikt för Sverige...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är väl bara bra om man kan livnära sig på något man brinner för.
Ser inte varför man skulle göra någon skillnad på en gymnasieutbildning med inriktning på e-sport jämfört med alla utbildningar med inriktning på hockey/fotboll/basket osv.

För övrigt så är det här inte alls något som är unikt för Sverige...

En av tusen studenter kommer kanske "att livnära sig" på sitt spelande, och då bara för att det är billigt att bo i mammas källare.

På samma sätt som en av tusen som har gått Snowboardgymnasiet livnär sig på att åka snowboard (och bo i mammas källare så att enda egentliga utgiften är braj).

Men det är väl skitsamma, så länge dom läser in dom övriga ämnena så är det ju inte värre än dom andra flumlinjerna på gymnasiet.

Det är ju inte alla av dom andra linjerna som är yrkesinriktade heller

I Norsjö (här uppe i inlandet) har dom ett "Revy-gymnasium" där man lär sig att bli revyskådespelare.

jag vet inte senast jag såg en platsannons som sökte såna :hihi
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Precis, finns hur många flumlinjer som helst, men alla vanliga ämnen måste ju läsas in också såklart.
Jag hade aldrig valt en sån linje själv men det finns säkerligen massor med ungar som hade tyckt det var kul.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vet inte om du tycker det är bra eller dåligt, personligen tycker jag det är bra.
E-sport har exploderat de senaste åren världen över, när DOTA2 var relativt nytt hölls det en turnering med en bra bit över 100 mil i totala prispengar, det finns massor med folk som livnär sig (och har det rätt gott ställt på kontot) på att spela datorspel.
Är väl bara bra om man kan livnära sig på något man brinner för.
Ser inte varför man skulle göra någon skillnad på en gymnasieutbildning med inriktning på e-sport jämfört med alla utbildningar med inriktning på hockey/fotboll/basket osv.

För övrigt så är det här inte alls något som är unikt för Sverige...

Jag tycker det är precis lika bra som en utbildning i vindsurfing, jag vill bara inte betala för det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tycker det är precis lika bra som en utbildning i vindsurfing, jag vill bara inte betala för det.

Det är i Varberg va?

Har en bekant vars son gick vindsurfinggymnasiet, han försörjer sig framgånsrikt på att steka hamburgare och torka bord på McDonalds :tummenupp
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top