Se svaret nedan, nuvarande statistik/fakta är fakta...
Förövrigt, jag vill varken ha sex med Elon Musk, är en grön hipster eller har en tjock plånbok.
Detsamma gäller samtliga mina kompisar, varav en faktiskt har en Model S (S85D), och den är helt underbar, där största nackdelen är att inredningen är bra, men överensstämmer inte att vara en bil i miljonklassen (men gråter man inte i en Volvo XC60 så gråter man inte i en Tesla hehe).
Även touchskärmen är i ärlighetens namn under all kritik, hade den suttit på en iPad eller i en Apple-elbil så hade Steve Jobs vänt sig i graven
Japp, baserat på just andrahandsvärdet, något annat är det väl inte som diskuteras?...
Läste du inte vad mitt första inlägg innehöll och vad det var för inlägg jag svarade på innan du kräkte ur dig något?
Någon gnällde på Tesla Model S/X andrahandsvärde, och jag kontrade med FAKTA om att i det segmentet har just Tesla Motors (el)bilar bäst andrahandsvärde gentemot konkurrenterna.
Vad dessa bilar kommer ha för andrahandsvärde i framtiden vet jag inte, och ingen annan heller. Men i nuläget och sedan 2012 när de lanserades, så är det objektiv, opartisk, fakta att de har bäst andrahandsvärde inom sitt segment på bilmarknaden.
*EDIT*
Antagligen korrekt, jag har bristande förmåga i att plocka fram fakta/statistik från framtiden...
Du får gärna upplysa mig
Men kan nog ändå fortsätta gälla, det mesta jag läst om batteriteknologi så handlar det mer om 5%-förbättringar varje år eller liknande, inga större revolutioner utan en sakta förbättring (som CPU på datorer osv.)
Så en Mercedes om 5 år behöver ju bestämt/absolut ha bättre andrahandsvärde än en Tesla om 5 år, men möjligtvis, vi får se
Men i nuläget så ser verkligheten ut såhär, och den är egentligen ända sedan 2012 när Model S lanserades. Vi får väl se hur det är om ytterligare fyra-fem år