Only in Sweden

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99

Fast nu är det väl lite av nyhetens behag. Tesla köps av gröna hipsters med fet plånbok som vill vara "miljövänliga" och trendiga med det allra senaste.

När elbilarna blir vanligare är det inte säker att den eldrivna motsvarigheten till en Corolla står sig så mycket bättre än en Corolla.

Dessutom ser jag väldigt mycket propaganda. Teslaägare vill ju ha sex med Elon Musk, så bra är den så jag tror inte entusiasmen speglar den stora massan.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dina inlägg är så berikande och informativa... zZzZzZz
Kort och gott, de säger mer om dig än nånting annat.

Segmentet heter officiellt "Bilar köpt av pappa, med krav på wunderbaums internt men utan LGF-skylt externt"............................
Och i det segmentet är Tesla bästa köpet?
Baserat på vad?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dina inlägg är så berikande och informativa... zZzZzZz
Kort och gott, de säger mer om dig än nånting annat.

Segmentet heter officiellt "Bilar köpt av pappa, med krav på wunderbaums internt men utan LGF-skylt externt"............................

- - - Updated - - -

Csi4_4iWYAAkVk2.jpg:large

"Andelen dömda för mord, dråp, grov misshandel, misshandel (brottsbalk 3 kap.) har minskat med nästan 70% sedan 1983."

"Förra året klarade polisen upp FYRA procent av alla bostadsinbrott. Samma siffra i Finland var t.ex. över 25%."

#SverigeHarAldrigVaritTryggare #Betner

När brotten går upp får man se till att öka på "förundersökning nedlagt"...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fast nu är det väl lite av nyhetens behag. Tesla köps av gröna hipsters med fet plånbok som vill vara "miljövänliga" och trendiga med det allra senaste.

När elbilarna blir vanligare är det inte säker att den eldrivna motsvarigheten till en Corolla står sig så mycket bättre än en Corolla.

Dessutom ser jag väldigt mycket propaganda. Teslaägare vill ju ha sex med Elon Musk, så bra är den så jag tror inte entusiasmen speglar den stora massan.

Se svaret nedan, nuvarande statistik/fakta är fakta...

Förövrigt, jag vill varken ha sex med Elon Musk, är en grön hipster eller har en tjock plånbok.
Detsamma gäller samtliga mina kompisar, varav en faktiskt har en Model S (S85D), och den är helt underbar, där största nackdelen är att inredningen är bra, men överensstämmer inte att vara en bil i miljonklassen (men gråter man inte i en Volvo XC60 så gråter man inte i en Tesla hehe).
Även touchskärmen är i ärlighetens namn under all kritik, hade den suttit på en iPad eller i en Apple-elbil så hade Steve Jobs vänt sig i graven :hihi

Och i det segmentet är Tesla bästa köpet?
Baserat på vad?

Japp, baserat på just andrahandsvärdet, något annat är det väl inte som diskuteras?...

Läste du inte vad mitt första inlägg innehöll och vad det var för inlägg jag svarade på innan du kräkte ur dig något? :tungan ;)

Någon gnällde på Tesla Model S/X andrahandsvärde, och jag kontrade med FAKTA om att i det segmentet har just Tesla Motors (el)bilar bäst andrahandsvärde gentemot konkurrenterna.

Vad dessa bilar kommer ha för andrahandsvärde i framtiden vet jag inte, och ingen annan heller. Men i nuläget och sedan 2012 när de lanserades, så är det objektiv, opartisk, fakta att de har bäst andrahandsvärde inom sitt segment på bilmarknaden.

*EDIT*

Fast det där gäller väl tills nästa stora tekniska genombrott...? Bättre batterier, dubbel räckvidd, halverad laddningstid osv är faktorer som säkerligen påverkar värdeminskningen på tidigare modeller.

Antagligen korrekt, jag har bristande förmåga i att plocka fram fakta/statistik från framtiden... :tungan Du får gärna upplysa mig ;)

Men kan nog ändå fortsätta gälla, det mesta jag läst om batteriteknologi så handlar det mer om 5%-förbättringar varje år eller liknande, inga större revolutioner utan en sakta förbättring (som CPU på datorer osv.)
Så en Mercedes om 5 år behöver ju bestämt/absolut ha bättre andrahandsvärde än en Tesla om 5 år, men möjligtvis, vi får se :)

Men i nuläget så ser verkligheten ut såhär, och den är egentligen ända sedan 2012 när Model S lanserades. Vi får väl se hur det är om ytterligare fyra-fem år :)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Förövrigt, jag vill varken ha sex med Elon Musk, är en grön hipster eller har en tjock plånbok.
Detsamma gäller samtliga mina kompisar, varav en faktiskt har en Model S (S85D), och den är helt underbar, där största nackdelen är att inredningen är bra, men överensstämmer inte att vara en bil i miljonklassen (men gråter man inte i en Volvo XC60 så gråter man inte i en Tesla hehe).
Även touchskärmen är i ärlighetens namn under all kritik, hade den suttit på en iPad eller i en Apple-elbil så hade Steve Jobs vänt sig i graven :hihi

Japp, baserat på just andrahandsvärdet, något annat är det väl inte som diskuteras?...

Läste du inte vad mitt första inlägg innehöll och vad det var för inlägg jag svarade på innan du kräkte ur dig något? :tungan ;)

Någon gnällde på Tesla Model S/X andrahandsvärde, och jag kontrade med FAKTA om att i det segmentet har just Tesla Motors (el)bilar bäst andrahandsvärde gentemot konkurrenterna.

Vad dessa bilar kommer ha för andrahandsvärde i framtiden vet jag inte, och ingen annan heller. Men i nuläget och sedan 2012 när de lanserades, så är det objektiv, opartisk, fakta att de har bäst andrahandsvärde inom sitt segment på bilmarknaden.

*EDIT*

Antagligen korrekt, jag har bristande förmåga i att plocka fram fakta/statistik från framtiden... :tungan Du får gärna upplysa mig ;)

Men kan nog ändå fortsätta gälla, det mesta jag läst om batteriteknologi så handlar det mer om 5%-förbättringar varje år eller liknande, inga större revolutioner utan en sakta förbättring (som CPU på datorer osv.)
Så en Mercedes om 5 år behöver ju bestämt/absolut ha bättre andrahandsvärde än en Tesla om 5 år, men möjligtvis, vi får se :)

Men i nuläget så ser verkligheten ut såhär, och den är egentligen ända sedan 2012 när Model S lanserades. Vi får väl se hur det är om ytterligare fyra-fem år :)

Jetebra ekonomi att köpa en så dyr bil som möjligt, eftersom den procentuella värdeminskningen blir låg..
Särskilt från ett företag som flera gånger blivit påkommet med att ljuga om räckvidd, energiförbrukning, laddtid och inköpspris.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99

*EDIT*

Vad jag menar är att det är viktigt att veta VARFÖR den har högt andrahandsvärde. har den högt andrahandsvärde för att det är en bra bil eller har den högt andrahandsvärde för att det är trend att köra elbil just nu. Orsaken är ju en viktig faktor om man vill försöka sig på någon sorts prognos.

Du kanske inte är hipster eller vill ha sex med Elon Musk men när jag läser diverse bilrelaterade sidor så ja, en stor del av Teslaägarna verkar tillhöra den kategorin. De är inte bilintresserade utan för dem är det en accessoar (vilket även en bensinare kan vara) som skall signalera vilka trendiga, goda människor de är, hur de äter lite kött och sparar på jordens resurser bla blaha. Den sortens publik brukar vara ombytlig.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Igår och idag hade jag en diskussion i ett inlägg som facket byggnads hade skapat på facebook (kom upp som sponsored i mitt flöde). En saklig och lugn diskussion från min sida.
Ett gäng nissar kommenterade samt byggnads själva.

Nu för 1h sedan så är ALLA mina inlägg raderade och enbart de positiva är kvar.
Som det ser ut nu så har även byggnads blockat mig helt och hållet.

Snacka om en dålig förlorare. Kan man inte vinna med fakta så tar man bort kommentarer som inte följer vänsterträskets åsikter.:zpy

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Igår och idag hade jag en diskussion i ett inlägg som facket byggnads hade skapat på facebook (kom upp som sponsored i mitt flöde). En saklig och lugn diskussion från min sida.

Snacka om en dålig förlorare. Kan man inte vinna med fakta så tar man bort kommentarer som inte följer vänsterträskets åsikter.:zpy

Och så undrar dom varför facken tappar medlemmar...:dummer

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99

Men det förstår du väl att man måste radera inlägg som innehåller näthat :brynad

Smagatusk

Guest
En bokmässa om yttrandefrihet som vill porta meningsmotståndare. Måste väl platsa i OiS-tråden, va?

Nåväl... Janne Josefsson är en frisk fläkt som försvarar beslutet om att NyaTider skulle få vara med. Stark gjort av en SVT-anställd.

https://www.youtube.com/watch?v=LT8QsGRtn50

Smagatusk

Guest
Såg nyss Aktuellt från igår innehållande debatten mellan Josefsson och Helin. Josefsson är snart min husgud jämte Paolo Roberto.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SVT 2015:
Kompetensregn över Sverige

SVT 2016:
Nästan ingen flykting har gymnasiebehörighet

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Rullstolsbunden kvinna på Gotland våldtagen av 6 män. Polisen Gotland: "Lugn natt"

Två utländska yngre män i Visby påstår att en av dem blev knuffad(!!!!) och en fick en spark på sig.
Polisen Gotland: "Väldigt svenska gärningsmän. Nåt av det vidrigaste jag sett säger (härdade) polismannen Daniel Å"

6 (utländska?) män gripna för rullstolsvåldtäkten ovan men förstås friade samt media talar tyst om händelsen. Polisen: "Rättsäkerhet blablabla Dålig resurser blabla Inget att oroa sig för blabla Signalement eller mer info om gm överflödigt"

Upprörd stämning på FB bland vanliga skötsamma gotlänningar pga polisens flathet och dubbla måttstockar beroende på etnicitet. Polisen: "Vi skickar specialenhet direkt för att skydda x(?) mot dessa gotlänningar."

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Rullstolsbunden kvinna på Gotland våldtagen av 6 män. Polisen Gotland: "Lugn natt"

Två utländska yngre män i Visby påstår att en av dem blev knuffad(!!!!) och en fick en spark på sig.
Polisen Gotland: "Väldigt svenska gärningsmän. Nåt av det vidrigaste jag sett säger (härdade) polismannen Daniel Å"

6 (utländska?) män gripna för rullstolsvåldtäkten ovan men förstås friade samt media talar tyst om händelsen. Polisen: "Rättsäkerhet blablabla Dålig resurser blabla Inget att oroa sig för blabla Signalement eller mer info om gm överflödigt"

Upprörd stämning på FB bland vanliga skötsamma gotlänningar pga polisens flathet och dubbla måttstockar beroende på etnicitet. Polisen: "Vi skickar specialenhet direkt för att skydda x(?) mot dessa gotlänningar."

Rullstolsburen, inte bunden. :mattias :fakta

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...