Vet ganska bra hur det fungerar med Nato.
Men jag vet inte om vi i Sverige ska ut och kriga i världen efter trumpens önskemål och intressen. Då är vi ett hot i världen och ett land som krigar aktivt i olika strider. Dödar våra 200år av fred och blir ett land precis som alla andra som krigar lite här och där och får olika terror dåd hemma pga detta.
Hur många är beredda att dö för Sverige idag?
Hur många är beredda att dö för Sverige i ett krig för att säkra olja åt USA?
Vart ska missilerna mot Ryssland placeras? Allt kan ju inte vara på Gotland, som då blir en enda militärbas om USA får önska.
Bättre då att vara dåligt rustade på hemmaplan utan hot mot varken oss eller världen. För vem ska inta oss? Och varför, vi har ju knappast något av värde mer än transit. Transit kan man förhandla sig till utan våld.
Vid ett fullskaligt krig kommer inte Nato kunna hålla Sverige ändå. Då krigas det för transit genom oss.
Då anser jag att det är bättre att vara neutrala och överleva. Än springa ärenden åt andra och bli ett mål.
Trumpen? Stoltenberg heter han. Chefen för nato..
Norge, tycker du de är och krigar överallt? Eller Portugal? Tjeckien?
Så vår verksamhet i Afghanistan, Kongo, Tchad, Balkan.... inga krig. Nähe. Sverige som neutralt är nog den största levande lögnen sen.... jag kan inte komma på nåt...
Det dör hundratals islänningar för deras medlemskap, varje vecka!!!!!one11one!! Nej.
Gotland en amerikansk bas....
Jag lämnar den här. Koll var det sa Bull. Bollkoll sa Bill.
Så genom att erbjuda transit kommer effekterna av härjningar i säg Balkan påverka oss minimalt. Jodåsåatte.
Men hellre en jänkare i hallen än en Iskander i skallen.. nåt ditåt.