Only in Sweden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Eller ge bostad, jobb och bidrag!? Vilka röstar för Örebro och vilka röstar för Stockholm?

Hur tycker ni förresten att vi bäst integrerar Breivik in i vårt samhälle? Tycker den diskussion varit lite liten i jämförelse med hur vi ska ta emot och vårda IS-terrorister...

(Kan innehålla spår av ironi)

Genom ett skott i huvet...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Visserligen Köpenhamn, men nära nog.....

Landat på Kastrup med tid tillgodo för att hinna med tåget som planerat. Flyget är i tid, inget checkat bagage - allt bra så långt.

Lång kö vid passkontrollen då man valt att inte ha en lucka öppen för EU-medborgare. Varje person ska självklart tjafsa om pass och visum, samtidigt som deras ungar springer omkring och skriker som vildar.

Missade tåget.

Vad har ni gjort med det här landet egentligen? Två gånger om året blir nog en gång i fortsättningen. Alternativt flyg via Stockholm.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Landat på Kastrup med tid tillgodo för att hinna med tåget som planerat. Flyget är i tid, inget checkat bagage - allt bra så långt.

Lång kö vid passkontrollen då man valt att inte ha en lucka öppen för EU-medborgare. Varje person ska självklart tjafsa om pass och visum, samtidigt som deras ungar springer omkring och skriker som vildar.

Missade tåget.

Vad har ni gjort med det här landet egentligen? Två gånger om året blir nog en gång i fortsättningen. Alternativt flyg via Stockholm.

It is FUBAR.

Har du några känningar over there är jag flyttfärdig.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Missade tåget.

Jag kan lugna dig med att tåget du missade har en 50/50 chans att det aldrig kom ändå. Eller som när jag senast flög till Köpenhamn: tåget kom, ingen fick kliva på, tåget åkte igen utan någon förklaring. 1 timma till nästa avgång.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
cannabis-poisen-helikopter.jpg

I går skrev Expressen om ett stort polispådrag i Göteborg, fyra patruller och en helikopter kopplades in i jakten på... rånare? mördare? terrorister? Nej, det var två män i 20-årsåldern som misstänktes ha rökt cannabis. För detta kopplades alltså fyra polispatruller och en helikopter in. Jag upprepar, FYRA polispatruller och en HELIKOPTER, i jakt på två personer för ringa narkotikabrott eget bruk, ett brott som i allvarlighetsgrad och straffskala motsvarar snatteri.

Källa: http://nyheter24.se/debatt/871478-polisen-resursbrist-jagar-cannabisrokare-helikopter

:dummer :va :3freak :näsblod :crash :4skrika

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ingen systemkollaps här inte, cirkulera.:(
Hovrätten friar en man för våldtäkt av en liten flicka.
Anledningen är att utredningen dröjt för länge – och att mannen inte fått tillfälle att bemöta anklagelserna tillräckligt nära inpå domen.
Därmed rivs den tidigare domen i tingsrätten, där mannen dömdes till fängelse i två år och tre månader, upp.
– Vi kan konstatera att när polisen måste prioritera ärenden lägre, så får det konsekvenser, säger kammaråklagare Jenny Alrud.
http://www.expressen.se/gt/frias-for-barnvaldtakt--forhor-drojde-for-lange/

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag var i Kalifornien förra veckan, där är det numera totalt lagligt att röka Cannabis (när jag var där i fjol krävdes det ett "medical card" som vem som helst kunde skaffa sig på 10minuter).

Jag fick en åthutning för att jag rökte (vanlig cigarett) på stranden på Venice Beach, det skulle egentligen ha varit böter på det, men jag försvarade mig med "det är ju bara en vanlig cigarett, inte Cannabis" varpå polisen sa "det är samma straff oavsett om du röker Cannabis eller vanlig cigarett på stranden"

Men här jagar man alltså dessa fruktansvärda brottslingar med helikopter?
Men man skickar i bästa fall en bil när det är skottlossning eller handgranatskastning?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag var i Kalifornien förra veckan, där är det numera totalt lagligt att röka Cannabis (när jag var där i fjol krävdes det ett "medical card" som vem som helst kunde skaffa sig på 10minuter).

Jag fick en åthutning för att jag rökte (vanlig cigarett) på stranden på Venice Beach, det skulle egentligen ha varit böter på det, men jag försvarade mig med "det är ju bara en vanlig cigarett, inte Cannabis" varpå polisen sa "det är samma straff oavsett om du röker Cannabis eller vanlig cigarett på stranden"

Men här jagar man alltså dessa fruktansvärda brottslingar med helikopter?
Men man skickar i bästa fall en bil när det är skottlossning eller handgranatskastning?
Här i Sverige har man samma syn på cannabis som man hade i USA för 40-50 år sedan.
Fick för några år sedan förklarat för mig av en narkotikapolis här i Sverige att hasch är "minst lika farligt som kokain och heroin, och det stannar i kroppen i upp till ett halvår och under den tiden är man märkbart påverkad", detta gällde även om personen ifråga endast rökat en holk enligt honom.
Jag fick mig ett gott skratt då, men nu i efterhand tycker jag det är oerhört tragiskt att någon som ska vara utbildad och ha koll på dessa saker egentligen helt saknar verklighetsförankring i ämnet...

Nåväl, den generationen håller på att dö ut och bland oss yngre är det väldigt få som har samma uråldriga syn på lättare droger.
En överväldigande majoritet av folk jag känner som är under 30 tycker att alkohol och cigaretter är bra mycket farligare för den enskilda individen, för att inte tala om vad det kostar samhället.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här i Sverige har man samma syn på cannabis som man hade i USA för 40-50 år sedan.
Fick för några år sedan förklarat för mig av en narkotikapolis här i Sverige att hasch är "minst lika farligt som kokain och heroin, och det stannar i kroppen i upp till ett halvår och under den tiden är man märkbart påverkad", detta gällde även om personen ifråga endast rökat en holk enligt honom.
Jag fick mig ett gott skratt då, men nu i efterhand tycker jag det är oerhört tragiskt att någon som ska vara utbildad och ha koll på dessa saker egentligen helt saknar verklighetsförankring i ämnet...

Nåväl, den generationen håller på att dö ut och bland oss yngre är det väldigt få som har samma uråldriga syn på lättare droger.
En överväldigande majoritet av folk jag känner som är under 30 tycker att alkohol och cigaretter är bra mycket farligare för den enskilda individen, för att inte tala om vad det kostar samhället.

Nåja, alla gamlingar är inte helt okunniga i frågan, mina föräldrars generation var hippies, min generation var inte helt obekanta med örten heller.

Men visst, vi utsattes för en hel del antidrogpropaganda också, jag skickades till och med på SANT-Läger (sniffning, alkohol, narkotika, tobak), platserna skulle lottas ut, alla i klassen ville åka, men inte jag, så när man skulle skriva sitt namn på en lapp och sedan skulle det dras vilka 4 som skulle få åka så skrev jag min kompis namn för att dubbla hans chanser, ändå läste fröken upp mitt namn på första lotten???

I dagsläget är jag rätt likgiltig till en legalisering, jag dricker knappt öl längre, men det finns poänger med åtminstonde en avkriminalisering av bruk och innehav för eget bruk
(det var avkriminaliserat fram till 88-89 ungefär)

Avkriminaliserar man den biten kan ju folk som känner att dom inte mår bra av det (det finns såna) söka hjälp, folk som utsätts för brott när dom är påverkade kan kalla på polis osv.

Avkriminaliserar man egen odling (i rimlig storlek) så slår man även undan benen för den större delen av intäkterna för dom förbannade förortsgängen

Samma sak skulle hända vid en legalisering förstås, men med den bonusen att staten kunde beskatta försäljning och tjäna grymma pengar på det (det har dom redan gjort i Colorado där det har varit legalt länge, och det har gett ett enormt tillskott till kassan i den delstaten)

Men som sagt, för mig kvittar det, men man kan ju i alla fall överväga om det finns fördelar med avkriminalisering eller inte.

( argumentet att "men då får ju ungdomar lättare tag på det" är bara bullshit, det är redan i dag lättare än att få någon att köpa ut sprit, och så har det varit sedan jag var ung, i Colorado har ungdomar svårare att få tag på det efter legaliseringen, ingen vill sälja till dom och riskera att åka dit, när man lika gärna kan sälja till en vuxen)

Jag har släkt både i Colorado och i Californien för er som undrar över min kunskap i ämnet. :)

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600

Mängden afghanska unga män som sitter i dessa trakter och röker på har ökat något vansinnigt det senaste året. På något vis kan jag ändå förstå att man satte in en del resurser. Det stannar ju inte vid att några haschtomtar sitter och röker på utan det skapas dessutom en marknad med påföljande konkurrens om "kunderna". Göteborg har sett sin beskärda del av hur sådan konkurrens hanteras...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år