Fast blir det inte slutshaming om man fäller som i detta fallet.
Tror fokus i detta fall ska vara på de elaka männen som objektifierat och sexifierat den stackars kvinnan.
Emin är 21 och gift med sin kusin. Hon är gravid i sjunde månaden. Flickan är 14 år, enligt födelsebeviset från Syrien.
Ett solklart fall av våldtäkt mot barn? Svenska myndigheter ställs inför nya utmaningar när barnäktenskapen blir fler.
Lyssnade du på intervjun?Här har vi också en OIS: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/826829?programid=3071
En intervju med Sveriges Försvarsminister, som trots att han själv inte har gjort värnplikt "på grund av samvetsskäl" alltså ska vara den som är bäst lämpad att ta beslut om Sveriges försvar????
Lyssnade du på intervjun?
Jag måste säga att det var kanske den mest förtroendeingivande svenska minister jag hört i någon intervju någonsin, jag studsade förstås också på det du pekar på.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Ok jag fick ett helt annat intryck, intressantSjälvklart lyssnade jag på intervjun, men jag tycker dock att han var undfallande och duckade väl mycket.
Men visst, han kanske har kommit över sina "samvetskval" nu när han inte riskerar att få gräva bajsgrop och CBR sanera sig utomhus i minusgrader?
Den rätta POLITISKA bakgrunden har han ju, även om han helt saknar ryggrad.
Ok jag fick ett helt annat intryck, intressant
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/direktsande-valdtakt-presskonferens-hallsUnder söndagen kom uppgiften om att tre män hade gripits, misstänkta för att ha direktsänt på Facebook när de våldtog en ung kvinna i en lägenhet i Uppsala. Nu håller åklagaren och polisen en presskonferens om händelsen.
– Det vi inte har tillgång till är filmmaterial som visar det påstådda övergreppet, säger Magnus Berggren, vice chefsåklagare i Uppsala.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/kan-vara-brott-att-inte-anmala-valdtakt-4514649.aspxFlera hundra personer ska ha bevittnat våldtäkten när den sändes på Facebook i söndags. Men bara ett mindre antal ringde polisen. Enligt Madeleine Leijonhufvud kan de som inte polisanmälde ha agerat brottsligt.
–? I Sverige har vi ingen civilkuragelag. Men när det gäller allvarliga brott som exempelvis våldtäkt har man en skyldighet att anmäla när man ser brottet, så länge det inte är fara för en själv. Lagtexten är dock skriven utifrån att man bevittnar brottet i exempelvis en park. Lagen är inte prövad för brott på internet.
Kan det inte vara ett smakprov på pjäsen vitamänsomvåldtar pjäsen de de sänt ?
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/feministisk-stadsplanering-kan-minska-otrygghetNästan var tredje kvinna känner sig otrygg i sitt bostadsområde på kvällen. Ett sätt att minska otryggheten kan vara genom feministisk stadsplanering.
Tolv procent av kvinnorna känner sig så otrygga att de inte går ut om kvällarna, visar Brottsförebyggande rådets senaste trygghetsmätning. Jämför man med männen är siffran två procent.
Kvinnors upplevda otrygghet har aldrig varit högre. 2015 uppgav 25 procent av de tillfrågade att de var otrygga, 2016 var det 31 procent av kvinnorna som kände sig otrygga.
”Förlorat närvaron i det offentliga rummet”
Feministisk stadsplanering, som syftar till att kvinnor ska få ta större plats i sina bostadsområden och i det offentliga, har använts på sina håll i landet för att öka tryggheten.
– Kvinnor har förlorat den naturliga närvaron i det offentliga rummet, säger Elin Strand Ruin, arkitekt och KTH-lärare, som har arbetar med feministisk stadsplanering.
– När man tittar på spontanidrottsplatser, så upptäckte man i Rosengård att 80 procent av pengarna för det offentliga rummet gick till platser som var till för killar.
Så kan stadsplaneringen tillämpas
Stockholms stad har skrivit in feministisk stadsplanering i ägardirektiven för de kommunala bolagen och metoder som har beprövats är bättre belysning och att tvättstugor byggs om. Tanken är att de ska vara naturliga mötesplatser.
– De kan till exempel byggas ihop med en lekpark eller ett kafé.
Men kan man verkligen bygga bort otrygghet?
– Det är klart att man kan bygga fram närvaro.
Ökar närvaron tryggheten?
– Ja, det handlar om relationer, som i sin tur kan göra att otryggheten minskar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|