Only in Sweden

Smagatusk

Guest
Skall vi stänga detta nu?
Jag har en joker, det har seglat upp en annan kandidat till blombuketten:

View attachment 435587

Värt att undersöka eller kör vi ännu en blomma till Springare?
Om Tallryd får lite råg i ryggen kanske fler vågar träda fraam, Springare verkar ju ha fått det stöd man kan kräva så att säga.

You guys chose.

Vi kör på SD-politik: hellre mindre till fler, än allt till få.

Oskar är värd lite uppmuntran.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
En 19-årig man får två månader för att ha våldtagit en 13-årig flicka...
Mannen hade även blivit åtalad för våldtagit en 14-årig flicka, men det hela blev istället sexuellt utnyttjande då våldtäkten "präglats av viss ömsidighet" och flickan snart ändå skulle fylla 15 år...

Världens första feministiska regering slår sig stolt för bröstet ännu en gång!

Han kanske bara hade halva inne?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vem hade för bara 2-3 månader sedan kunnat chansa på att Sverige på kort tid valt att stänga ner ett BB (i Sollefteå) och "samtidigt" väljer att bygga (flera) barnhem i Marocko!?... :va :dummer

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vissa murar är tydligen OK. Mot judar får man alltid bete sig lite si och så. IMG_20170210_173247.jpg

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ingen har ju gnällt på saudiernas ärkestängsel mot Syrien heller..

I somras stängslades det på Kastrup för att förstärka gränskontrollen för resande mot Sverige - detta på inrådan från Sverige som givit transportören ansvar att hålla gränsen.

Man glömmer fort...

Sen tycker jag generellt sett att det är självklart att man ska få hålla sin gräns från fri passage. En mur är troligen varken praktisk eller ekonomiskt försvarbar, men konceptet att ett land ska få kontrollera gränsen är inte något som bör anses anmärkningsvärt.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Se hur bra det blev med våra öppna gränser .15åringar springer och skjuter parkarbetare

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Poliser i Rinkeby blev attackerade av gäng
Publicerad 11 feb 2017 kl 11.57

Mellan 20 till 30 personer i Rinkeby attackerade i natt poliser under ett rutinuppdrag.
Poliserna fick ta emot slag och sparkar, och även flaskor och glas kastades mot dem.

Tre poliser var efteråt tvungna att uppsöka sjukhus för att kontrollera sina skador.

Tre personer, samtliga födda på 90-talet, har anhållits misstänkta för våldsamt upplopp, våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och främjande av flykt.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/poliser-i-rinkeby-blev-attackerade-av-gang/

Så mycket tankar och åsikter kring det hela, men framförallt förunnas jag nog över att ingen polis bara tröttnat på skiten och satt en kula i valfri idiot. Speciellt i sådant här fall där det handlar om stora gäng, kan ju gå otroligt snabbt och överraskande från "där borta rör sig en massa människor i en klunga" till "shit, jag dör". Få sekunder.

Den blåa uniformen är ju ingen stålmannen-dräkt, inget skydd, med undantag för mentalt möjligtvis.

(Jag skriver inte detta med meningen att någon polis bör göra så, verkligen inte, det skadar bara situationen/Sverige mer, men jag är trots allt lite förvånad över att samtliga poliser fortsätter bara ta emot slag, sparkar och skit utan att bara kasta byråkratin åt helvete och "avreagera" sig på det/de livshotande individerna där och då)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I somras stängslades det på Kastrup för att förstärka gränskontrollen för resande mot Sverige - detta på inrådan från Sverige som givit transportören ansvar att hålla gränsen.

Man glömmer fort...

Sen tycker jag generellt sett att det är självklart att man ska få hålla sin gräns från fri passage. En mur är troligen varken praktisk eller ekonomiskt försvarbar, men konceptet att ett land ska få kontrollera gränsen är inte något som bör anses anmärkningsvärt.
Problemet med Trump och bla hans mur, även för mig som sakpolitiskt är mer eller mindre 1:1 med karln, är att han väljer ju att göra en så enormt big deal av det helt själv. Intrycket han ger är att muren är 50/50 att skydda gränsen och att irritera motståndarna. Han är så brutalt inkompetent att han inte förstår att bara för att han vill, kan och tänker göra något så behöver han inte sluta lyssna, eller låtsas lyssna, på folk och anslå en professionell/ödmjuk ton. Han är så jävla pinsamt pubertal.

Varför blåser han upp muren till världens grej istället för att babbla något om att säkra gränsen och just DO it. Han kommer få 10% gjort jämfört med en normalbegåvad president med samma agenda.

Och vadå rik, på ärvda fastigheter? Ja, lycka till att misslyckas med att bli rik om du haft några skyskrapor på Manhattan i 100 år. Inte ens en mongoloid bäver hade varit fattig.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sent på söndagskvällen sköts en man ihjäl på Möllevångstorget.

Enligt uppgifter till Aftonbladet satt mannen häktad i flera månader – misstänkt för inblandning i en uppmärksammad gruppvåldtäkt.

Men mannen friades från anklagelserna om att ha kidnappat och våldtagit en kvinna under pistolhot.

Kvinnan kördes till en kafélokal i Helsingborg där hon med våld och under pistolhot fördes ner i källaren och våldtogs av sex män i tur och ordning.
Förloppet pågick i flera timmar och den inlåsta kvinnan hade ingen möjlighet att fly från männen.

Efteråt beskrev hon för polisen att hon var glad att hon överlevt natten.

En av männen som pekades ut av kvinnan, samt andra vittnen i målet, är enligt källor till Aftonbladet den man i 20-årsåldern som i dag sköts ihjäl på Möllevångstorget.

Mannen har tidigare dömts för flera narkotikabrott och stölder.

Källa: https://unvis.it/aftonbladet.se/a/J9PbX

Vilken vändning, trodde fram tills nyligen att det bara handlade om ännu ett vanligt mord/lite skjutning, a.k.a. vardagen - så visar det sig att vi verkar få se första gnistan när det kommer till att människor tar lagen i egna händer p.g.a. vårt svaga, skadade och idiotiska rättssystem...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

I morse la SVT Nyheter hela 8 sekunder på mordet, med minimal information...

"Någon har blivit skjuten.... tre skott... gäsp.... någon körde hen till sjukhuset... hen bekräftas död... och över till nyheter om att lån ofta blir dyrare än vad folk tror *fem minuter om att ränta kostar pengar och att man bör läsa det finstilta.....*"

:4skrika

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Källa: https://unvis.it/aftonbladet.se/a/J9PbX

Vilken vändning, trodde fram tills nyligen att det bara handlade om ännu ett vanligt mord/lite skjutning, a.k.a. vardagen - så visar det sig att vi verkar få se första gnistan när det kommer till att människor tar lagen i egna händer p.g.a. vårt svaga, skadade och idiotiska rättssystem...

Fördj@vligt! :(

Det har ju både spekulerats i och rapporterats om medborgargarden.
Var nog tyvärr bara att vänta att någon skulle ta lagen i egna händer.
Undrar om gårdagens skytt tillhör "buset" eller är en "vanlig" grabb?
Om "vanlig" hur enkelt är det att skaffa vapen egentligen?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sverige, landet där frisörer är en del av problemet med den ökade brottsligheten.
Inrikesministern pekar på att alla medborgare har ett ansvar för att inte gynna kriminella organisationers näringskedjor. Det anser han att man gör om man köper sprit på närlivs, använder kokain eller går och klipper sig och åker taxi till löjligt låga priser.
https://www.svd.se/1200-ygeman-om-valdsvagen-i-malmo

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Sverige, landet där frisörer är en del av problemet med den ökade brottsligheten. https://www.svd.se/1200-ygeman-om-valdsvagen-i-malmo

Det ligger en sanning i att man gynnar kriminalitet om man gynnar verksamheter som styrs direkt eller indirekt av organiserad brottslighet. T ex restauranger och dylikt där det är lätt att tvätta pengar vita. Man ha laglydiga personer som frontar verksamheterna. Tyvärr tror jag att det är vanligare än man tror att den typen av upplägg.

Sedan finns ju problem med utpressning som kriminella nätverk idkar på butiker, restauranger och dylikt. I många fall är tilliten så låg att man helt enkelt inte pratar med myndigheterna.

Kriminella nätverk får allt mer inflytande och makt där de lyckas få fäste. Jag hoppas att myndigheterna får de resurser som krävs för att stävja utvecklingen och givetvis bör vi vanliga medborgare bidra där vi kan genom att inte gynna verksamheter som man vet styrs och kontrolleras av kriminella element i samhället.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det ligger en sanning i att man gynnar kriminalitet om man gynnar verksamheter som styrs direkt eller indirekt av organiserad brottslighet. T ex restauranger och dylikt där det är lätt att tvätta pengar vita. Man ha laglydiga personer som frontar verksamheterna. Tyvärr tror jag att det är vanligare än man tror att den typen av upplägg.

Sedan finns ju problem med utpressning som kriminella nätverk idkar på butiker, restauranger och dylikt. I många fall är tilliten så låg att man helt enkelt inte pratar med myndigheterna.

Kriminella nätverk får allt mer inflytande och makt där de lyckas få fäste. Jag hoppas att myndigheterna får de resurser som krävs för att stävja utvecklingen och givetvis bör vi vanliga medborgare bidra där vi kan genom att inte gynna verksamheter som man vet styrs och kontrolleras av kriminella element i samhället.

Jag växte upp med hembrännare i var och varannan by, folk klippte sig svart i grannens källare och alla tog svarttaxi hem från krogen.

Du menar att det är det som ledde fram till vad vi har idag? I snitt var tredje dag skjuts någon i Malmö, tillsammans med resten av Sverige hamnar vi väl på nära en skjutning om dagen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag växte upp med hembrännare i var och varannan by, folk klippte sig svart i grannens källare och alla tog svarttaxi hem från krogen.

Du menar att det är det som ledde fram till vad vi har idag? I snitt var tredje dag skjuts någon i Malmö, tillsammans med resten av Sverige hamnar vi väl på nära en skjutning om dagen.

Det är nog lite naivt att tro att hembränning inte ledde till några andra brott än själva bränningen.
Några misshandelsfall, överfall med vapen, våldtäkt, mord(?) har nog uppkommit efter en blöt kväll med hembränt.
Jag gissar att samma personer som svartjobbar nog också skäller på regeringen för dålig service inom polis , skola och sjukvård.
Snabbt googlat räknar man med att svartjobb omsätter ca >100 miljarder per år.
Kunde kanske använts till en del annat?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...