Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Frågor som kunde uppstå vore huruvida en ÖB inte ska ha någon värdighet alls, eller om han inte har fullt upp med sin korrumperade bimbo, eller vad han jobbade med under tiden försvaret nedmonterades, eller hur han ser på sitt ansvar för att fiaskot med Peyman inte upprepas, alla fattar att det hände i Sverige av en anledning.

Så det var sådana resonemang jag tänkte att någon tänkande individ kunde tänkas ha.

Whataboutista det om du vill, skynda dig innan "Tammer" ? gör det.

På vilket sätt saknar han värdighet i klippet?

Whatabout:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sammantaget tycker jag en överbefälhavare ska ha större respekt för sitt ämbete. Jag har angett huvudskälen.

Jag tycker att man kan få sjunga en gammal Elvis-låt i ett slutet sällskap oavsett vad man jobbar med.

Han har skött sitt jobb utomordentligt efter dom ramar han givits, och ibland jobbat lite utanför ramarna också, som då han på egen hand återupprättade kustrobotförsvaret med saker som ställts på museum då det kändes lite tomt ute på Gotland.

Sök på "Bydenare" eller Kustrobot15

Raderad medlem 51742

Guest
Sammantaget tycker jag en överbefälhavare ska ha större respekt för sitt ämbete. Jag har angett huvudskälen.
Visst kan det tyckas lite fånigt, men vad är det som är så negativt med att högsta chefen i en stor organisation väljer att bjuda lite på sig själv i en social aktivitet inom organisationen? Känner lite folk inom försvaret, även hyfsat nära ÖB, och jag har bara hört lovord om Bydén jämfört med föregångarna, när det gäller kompetens och hur han löser uppgiften likaväl som hur han är som ledare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visst kan det tyckas lite fånigt, men vad är det som är så negativt med att högsta chefen i en stor organisation väljer att bjuda lite på sig själv i en social aktivitet inom organisationen? Känner lite folk inom försvaret, även hyfsat nära ÖB, och jag har bara hört lovord om Bydén jämfört med föregångarna, när det gäller kompetens och hur han löser uppgiften likaväl som hur han är som ledare.
Fråga nästa gång hur de ser på hans omdöme rörande sin älskarinna, hur han ser på sitt ansvar rörande att vi har iranska spioner anställda och gärna också hur de ser på en ledare som såg sin organisation slaktas utan att stå upp för den.

Raderad medlem 51742

Guest
Fråga nästa gång hur de ser på hans omdöme rörande sin älskarinna, hur han ser på sitt ansvar rörande att vi har iranska spioner anställda och gärna också hur de ser på en ledare som såg sin organisation slaktas utan att stå upp för den.
Moralen i att ha en yngre älskarinna lämnar jag därhän. Att slakta försvaret är politiska beslut som i huvudsak skett långt före Bydéns tillträde. Har du något konkret att peka på att han inte försökt göra det bästa möjliga för organisationen utifrån de förutsättningar som finns? Iranska spioner: ja, givetvis djupt olyckligt. På vilket sätt anser du att Bydén agerat gravt felaktigt i det fallet?

Last edited by a moderator:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Moralen i att ha en yngre älskarinna lämnar jag därhän. Att slakta försvaret är politiska beslut som i huvudsak skett långt före Bydéns tillträde. Har du något konkret att peka på att han inte försökt göra det bästa möjliga för organisationen utifrån de förutsättningar som finns? Iranska spioner: ja, givetvis djupt olyckligt. På vilket sätt anser du att Bydén agerat gravt felaktigt i det fallet?
Att ha en yngre älskarinna som tillförskansat sig tvivelaktiga förmåner, inklusive vapen, med en hög polischef, som tog livet av sig, om jag får be.

Om man har så svajande omdöme borde man knappt få jobb på Pressbyrån.

Jag noterar att försvaret slaktades inför öppen ridå, men också att det hördes få eller inga varningar inifrån, ledarskap var ordet vi sökte på vågrätt.

Gällande Peyman, samma sak, ingen självkritik där inte. Vem är ansvarig? Ingen?

Raderad medlem 51742

Guest
Att ha en yngre älskarinna som tillförskansat sig tvivelaktiga förmåner, inklusive vapen, med en hög polischef, som tog livet av sig, om jag får be.

Om man har så svajande omdöme borde man knappt få jobb på Pressbyrån.

Jag noterar att försvaret slaktades inför öppen ridå, men också att det hördes få eller inga varningar inifrån, ledarskap var ordet vi sökte på vågrätt.

Gällande Peyman, samma sak, ingen självkritik där inte. Vem är ansvarig? Ingen?
Låter som att du stör dig något enormt på Bydén och vill klandra honom som person iaf.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter som att du stör dig något enormt på Bydén och vill klandra honom som person iaf.
Enormt är ett starkt ord, jag är trött på ett land i fritt fall, ingen är ansvarig, roligare spela banjo på någon fest än att jobba liksom.

Krisinsikt = noll

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är också trött på att samhället försämras
Jag är också trött på att ingen hålls ansvarig.

Men det är inte Bydens fel, det är POLITIKERNAS fel, och dom har ju Svenska folket valt.

Just Byden har gjort bra saker för Sveriges försvarsförmåga, då är det ju jävligt onödigt att hacka på honom för det.

Att sjunga en Elvislåt på en fest ser jag inga hinder emot.

Däremot karriär-bimbon var ett jävligt dåligt val, men jag är övertygad om att säkerhetsriskerna runt henne är ordentligt utredda.

Det var ju inte Byden som gav henne tjänster och vapen hon inte skulle ha.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Enormt är ett starkt ord, jag är trött på ett land i fritt fall, ingen är ansvarig, roligare spela banjo på någon fest än att jobba liksom.

Krisinsikt = noll
Sluta rösta på partier som skjutit försvaret, polisväsendet, sjukvården och utbildningen i sank i årtionden då?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sluta rösta på partier som skjutit försvaret, polisväsendet, sjukvården och utbildningen i sank i årtionden då?
Det har jag aldrig gjort, jag röstade en gång på M i Stockholms kommun, 2002 tror jag det var, i övrigt är mitt samvete helt rent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var ju inte Byden som gav henne tjänster och vapen hon inte skulle ha.
Helt rätt, men någonstans borde man känna: "är det här ett klokt val för mig, min karriär och mitt ämbete och detta land?"

Att då landa i att "ja jag vill verkligen knulla henne igen" är möjligen helt mänskligt men ändå väldigt olämpligt.

Jag har inget emot honom som person, men dessa saker sammantaget ger bilden av en mycket svag person utan karaktär eller ledarförmågor. Sång och dans på en fest hade kommit ut bättre från en stark ledare.

Rörande säkerhetsriskerna, svårt att se att de ens går att överblicka om en person i hans ställning inleder ett förhållande med någon på detta sätt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har inget emot honom som person, men dessa saker sammantaget ger bilden av en mycket svag person utan karaktär eller ledarförmågor.

Och dina "känslor" är fel Mackan.
Han är en stark person med karaktär och ledarförmåga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
All jag känner som jobbar i gröna firman, och alla som har intresse av och insyn i gröna firman säger att han är en resolut karl som får saker att hända och en bra ledare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
All jag känner som jobbar i gröna firman, och alla som har intresse av och insyn i gröna firman säger att han är en resolut karl som får saker att hända och en bra ledare.
Okej, och alla som vet att han i smyg inleder en relation med en uppenbart olämplig person kan vittna om motsatsen.

Han har säkert, som alla, goda kvaliteter, och som många minns så darrade försvaret på när de egentligen informerades om hans affär med en halvkriminell polischef.

Wait for it.

Vad tog han för ansvar för Peyman?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha