Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu är det ju ofta så att Poliser VILL ha lag och ordning, dom gör sitt jobb och griper personerna och sedan är deras del av jobbet gjort.

Det är övriga rättsapparaten som är rutten!

(sedan finns det individuella poliser som inte vill/gör sitt jobb och som röstar på miljöpartier, men det är en annan sak)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är det ju ofta så att Poliser VILL ha lag och ordning, dom gör sitt jobb och griper personerna och sedan är deras del av jobbet gjort.

Det är övriga rättsapparaten som är rutten!

(sedan finns det individuella poliser som inte vill/gör sitt jobb och som röstar på miljöpartier, men det är en annan sak)
Precis så, att någon ens vill vara polis är ett mysterium, eftersom de efterföljande instanserna motarbetar dem.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Precis så, att någon ens vill vara polis är ett mysterium, eftersom de efterföljande instanserna motarbetar dem.
Jag började skriva om vilka som stör mig mest, men eftersom jag bor själv innebär det alltför stora risker om jag skulle behöva hjärtstartare eller ambulans t ex.

Jag menar de som handlägger och dömer. Sitter på distans och exponerar oskyldiga för risk. Ovanpå det ger de sig på lätta offer med allt vad rättsväsendet förmår.
Kort sagt, en rent bibliskt förutsagd vändning av såväl rättsmedvetande som rättskipning.

Jag kan ha synpunkter på poliser och hur de hellre slår ned på petitesser som inte på något vis hotar tryggheten i samhället, då det är roligare att lyckas.

Är de vid sunda vätskor måste frustrationen vara total, om de tar sig an det som hotar oss till ringa eller ingen nytta när "the enablers" systematiskt sumpar deras arbete.

Edit;

Du sa det bättre, med färre ord.
Komprimering är en konst!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, dom Poliser jag har pratat med är ganska less på att ta in samma gubbar om och om igen för samma saker och rättsväsendet dömer till samma påföljd som dom alltid gör.

Om det inte funkade förra gången så funkar det nog inte den här gången heller...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur var det nu, militären måste användas för Pride men kan absolut inte användas mot kravaller?

Bifogat

• 1000028208.jpg
    1000028208.jpg
    481 KB · Visningar: 27

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur var det nu, militären måste användas för Pride men kan absolut inte användas mot kravaller?

Militärpolis skickas dit militären och militära fordon skickas, ex vis vid övningar, för att se till att militären sköter sig och fordonen inte ställer till fara i interaktionen med civila.

Militären med fordon var ju med i pridetåget, inklusive försvarsministern, så det är klart att militärpolisen var där.

Dom var inte där för att skjuta ett bestämt antal om det blev upplopp.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vattenkanoner på eritreansk folkfest eller korankravall? Nej tack, bara för att fira statsreligionen. ❤️????? (??♂️?=❌)

Bifogat

• 1000028396.jpg
    1000028396.jpg
    298.6 KB · Visningar: 20

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det var ett trevlig initiativ som höll nere temperaturen och dammet lite efter paradvägen

Dessutom blev det ju ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Känner ni till någon firma som hyr ut läktare runt Stockholm? Tänkte att ifall man kan sätta upp någon sån lite strategiskt på Järvafältet nästa år. Så kan man ta betalt för sittplatser åt alla som vill titta, sälja popcorn, läsk, hamburgare....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känner ni till någon firma som hyr ut läktare runt Stockholm? Tänkte att ifall man kan sätta upp någon sån lite strategiskt på Järvafältet nästa år. Så kan man ta betalt för sittplatser åt alla som vill titta, sälja popcorn, läsk, hamburgare....

Tanken är god, men det stör skottfälten för snipersarna som ska ligga uppe på vägen och skjuta

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Social dumpning...
Kan det bli mer Sverige?

Kommuner som inte vill betala ut bidrag hittar boende åt slöddret i annan kommun och övertalar dem att flytta. Därmed inte längre ett problem för den pådrivande kommunen.
Personligen tycker jag väl inte kommuner ska motarbeta varandra på det här sättet.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Social dumpning...
Kan det bli mer Sverige?

Kommuner som inte vill betala ut bidrag hittar boende åt slöddret i annan kommun och övertalar dem att flytta. Därmed inte längre ett problem för den pådrivande kommunen.
Personligen tycker jag väl inte kommuner ska motarbeta varandra på det här sättet.

Inget nytt. Bor i Lunds kommun, och grannkommunen Staffanstorps kommun gjorde efter flyktingvågen 2015 just så med ett gäng hus i bland annat vår by. Kostnad för skola och annat hamnade såklart på vår kommun. Samt att klasserna blev än mer överfulla, var ju inte planerat varken för det eller de flyktingar vi själva var tilldelade.

Hade väl varit bättre om staten fick ansvaret för de individer som de tillåter komma in i landet. Kan ju bo på respektive partis kansli , hemma hos deras medlemmar eller nått tills de blivit självförsörjande.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Problemet är väl att det finns bostäder i de kommuner som inte har jobb att erbjuda. I min uppväxtkommun har de väl rivit drygt hälften av alla lägenheter som funnits där.
Man kanske skulle ha en statlig medborgarlön att dra kostnaderna från för de som blir deporterade till små samhällen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Problemet är väl att det finns bostäder i de kommuner som inte har jobb att erbjuda. I min uppväxtkommun har de väl rivit drygt hälften av alla lägenheter som funnits där.
Man kanske skulle ha en statlig medborgarlön att dra kostnaderna från för de som blir deporterade till små samhällen.

Flyktingar är inte medborgare och ska självklart inte ha någon medborgarlön om en sådan skulle införas.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hade väl varit bättre om staten fick ansvaret för de individer som de tillåter komma in i landet. Kan ju bo på respektive partis kansli , hemma hos deras medlemmar eller nått tills de blivit självförsörjande.
Eller att kommunen har ansvaret för de individer som de tillåter komma in i kommunen. Pss borde din by ha ansvar för/tillåta.
Det här sk kommunala självstyret, hur är det med det egentligen?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati