Only in Sweden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ändå mer generös än han hade behövt vara;

”Men Arbetsdomstolen är inte helt dumma, och har nu även mejlat.”
Fast email räknas väl ändå inte som delgivning? Och varför inte helt enkelt använda någon av alla företag som tillhandahåller delgivningsman?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fast email räknas väl ändå inte som delgivning? Och varför inte helt enkelt använda någon av alla företag som tillhandahåller delgivningsman?
Tror inte det, nej. De kanske menar att då har Tesla självt möjligheten att s a s leta upp ”sin” delgivning, då kedjan som skall delge dem uppenbarligen är dysfunktionell. : poplinrock

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Detta är Sverige i ett nötskal.
EU blir allt mer överstatligt och det är väl uppenbart sedan länge att andra EU-länder gynnar sig själva vilket är ok men det borde Sverige också göra samt protestera hårt mot dåliga förslag. Vi såg väl under pandemin hur andra länder lade beslag på sjukvårdsmaterial etc.

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Nu har jag inte följt nyheterna speciellt mycket på ett tag men vad är det för dynga som sprids?
Jag har flera upprörda grannar idag som beklagar sig över uslingen Busch som sett till att elpriset är 8 kr/kwh 🤡 fast man kan klandra henne för höjd elskatt.
De speglar den allmänna uppfattningen ganska bra och det måste vara några idioter som fått uttala sig hej vilt i tv. Själv såg jag en pajas from centern i förrgår som fick uttala sig i TV4 där han förklarade att de höga elpriserna just nu har med regeringen att göra för de har gynnat fosila bränslen och då blir elen ogynsam och dyrare 😁 Är det ens lagligt med sådan desinformation?

Som att det inte är EU:s regler som gör att vi måste exportera el till Europa, framförallt elbrist i Tyskland som hade liknande politik (förmodligen vårt föregångsland) där de lade ner viktig kärnkraft. Danmark också som har mycket vindkraft behöver svensk el för att försörja och stabilsera nätet pga vindkraften. Just därför drabbar detta södra Sverige och nu även mellersta Sverige samt att socialdemokraterna (MP drivande) bytte ut en del av ledningen i vattenfall som var kärnkraftsmotståndare, subventionerade vindkraft och såg till att göra kärnkraftverk olönsam. Vi i SE3 kan också tacka svenska kraftnät för den nya modellen.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har jag inte följt nyheterna speciellt mycket på ett tag men vad är det för dynga som sprids?
Jag har flera upprörda grannar idag som beklagar sig över uslingen Busch som sett till att elpriset är 8 kr/kwh 🤡 fast man kan klandra henne för höjd elskatt.
De speglar den allmänna uppfattningen ganska bra och det måste vara några idioter som fått uttala sig hej vilt i tv. Själv såg jag en pajas from centern i förrgår som fick uttala sig i TV4 där han förklarade att de höga elpriserna just nu har med regeringen att göra för de har gynnat fosila bränslen och då blir elen ogynsam och dyrare 😁 Är det ens lagligt med sådan desinformation?

Som att det inte är EU:s regler som gör att vi måste exportera el till Europa, framförallt elbrist i Tyskland som hade liknande politik (förmodligen vårt föregångsland) där de lade ner viktig kärnkraft. Danmark också som har mycket vindkraft behöver svensk el för att försörja och stabilsera nätet pga vindkraften. Just därför drabbar detta södra Sverige och nu även mellersta Sverige samt att socialdemokraterna (MP drivande) bytte ut en del av ledningen i vattenfall som var kärnkraftsmotståndare, subventionerade vindkraft och såg till att göra kärnkraftverk olönsam. Vi i SE3 kan också tacka svenska kraftnät för den nya modellen.

Det blir nästan lyteskomik. Ska Tyskland ansvara för att Sverige har billig energi efter att Sverige lagt ner sin kärnkraft?

Ebba Busch (KD) är ”vansinnig på tyskarna” för de höga elpriserna, uttryckte hon på torsdagen.

Nu slår Tyskland tillbaka.

”Svenska elpriser beror framför allt på svenska förhållanden, inte på tyska”, säger en talesperson för Tysklands energiminister till Sveriges Radios Ekot.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det blir nästan lyteskomik. Ska Tyskland ansvara för att Sverige har billig energi efter att Sverige lagt ner sin kärnkraft?

Ja, de flesta är nog trötta på pajkastningen om vems fel det är. Nu krävs handling. Visst, regeringen har satt igång processen för ny kärnkraft och alla inser att det tar tid, men skall man ha väljarnas förtroende i denna fråga inför nästa val krävs mer verkstad än så.

Det finns saker att göra. Slå ihop till ett elområde och se till att det snabbt byggs gasturbiner på lämpliga platser (pågår delvis redan, men kan säkert snabbas på).

Det är säkert tröstlöst för Ebba Busch när det ändå pågår en massa i kulisserna som ännu inte är klart, men hon har sig själv att skylla för hur hon hanterar det politiskt. Behöver vara mycket mer proaktiv i de verkliga besluten. Nu hamnar hon hela tiden i försvarsläge där det framstår som att hon bara pratar utan att något händer.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi har väl hört detta i över 30 år, kanske mer. Första jag minns var att, på dubiösa grunder, kvalificera sig för ATP och sen dra hem.
Nu ska det hända något, men bara för de som svindlat oss i +10 år? Ska vi vänta på att resten passerar att decennium de också?

”…och plötsligt fortsatte ingenting att hända.”

Edit;

Varför stryper de inte betalningarna och reder ut hur det är?
Det är väl så man gör?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi har väl hört detta i över 30 år, kanske mer. Första jag minns var att, på dubiösa grunder, kvalificera sig för ATP och sen dra hem.
Nu ska det hända något, men bara för de som svindlat oss i +10 år? Ska vi vänta på att resten passerar att decennium de också?

Ja det är ytterst nedslående.
Det gäller att förbereda sig för att vara så lite beroende av staten som möjligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Edit;

Varför stryper de inte betalningarna och reder ut hur det är?
Det är väl så man gör?
Det är väl rättsosäkert?

/Pojkarna på SH

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns ju faktiskt några regler som säger att man måste visa att man lever. Jag har inte exakt koll men jag vet att expats måste fixa nåt intyg då och då.
För att få garantipension ska man ju leva minst halva året i Sverige. Vilket väl iofs inte kollas så lätt av staten pga regler som hindrar att olika register samkörs.

Jag tycker det är lite konstigt att dom har passerat igenom under så lång tid.
Men jag är inte förvånad för det räcker väl att anhöriga drar rasistkortet när de ifrågasätts.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det blir alltid lite spill i ekonomin. Men värst när det gäller summor är väl ändå panama-dokumenten? Eller hur kommuner faktiskt slösar med pengar utan vi ens får veta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns ju faktiskt några regler som säger att man måste visa att man lever. Jag har inte exakt koll men jag vet att expats måste fixa nåt intyg då och då.
För att få garantipension ska man ju leva minst halva året i Sverige. Vilket väl iofs inte kollas så lätt av staten pga regler som hindrar att olika register samkörs.

Jag tycker det är lite konstigt att dom har passerat igenom under så lång tid.
Men jag är inte förvånad för det räcker väl att anhöriga drar rasistkortet när de ifrågasätts.
Många har ju också röstat på partier som uppmuntrar rasistkortet.

Reinfeldts Sverige är det vi nu dignar under.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Många har ju också röstat på partier som uppmuntrar rasistkortet.

Reinfeldts Sverige är det vi nu dignar under.

Fast rasistkortet handlar snarare om att vi svenskar är så jävla konflikträdda och pk att varenda jävel backar ifrån vad som är rätt så snart någon viftar med rasistkortet framför ögonen på dom.

Exempel. Om någon tränger sig i en kör så är det i bästa fall 10% som säger ifrån, om det som tränger sig då skriker jävla rasist. Ja då backar 9% av och kvar står en enprocentare med skinnväst och "hate" tatuerat på knogarna.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457