Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Bebis lämnades ensam när pappan greps
Sverige 07 dec 19:37
En ettårig flicka lämnades ensam kvar i hemmet när pappan greps av polis i Umeå. Incidenten inträffade i tisdags och pappan har nu anmält händelsen till polisen.

Han togs in misstänkt för narkotikabrott på måndagskvällen och bad polisen kontakta mamman till dottern och tala om att hon behövde lämnas på dagis på tisdagen. Mamman kontaktades aldrig och gick till jobbet i tron om att mannen var hemma med barnet och sov.

Flickan var ensam hemma i fem timmar och hittades hungrig och ledsen. Polisen kommer inte att ändra några rutiner utan menar att det handlar om en isolerad händelse, rapporterar P4 Västerbotten.

Som vanligt, poliser kan inte göra fel.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Senaste nytt!
Peter Jihde klämmer en finne - nånting gick snett.

ImageHandler.axd

http://www.expressen.se/noje/jihde-klamde-finne---ansiktet-svullnade-upp/

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fast det var väl arbete det skulle generera?

Jo det förekom en viss positiv effekt på arbetsmarkanden, kul det. Samtidigt undrar jag varför - om folk gick ut mer och åt bara för att dom trodde på lägre priser eller vad som var orsaken. Roligt också att restauranger slog sig för bröstet och skulle sänka priser, sen smyghöjde dom allt igen. Stora hamburgerkedjor är experter på det.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Fast vissa valde att lägga den kosingen som "blev över" på lite bättre råvaror.
En smula bättre käk för samma pris är inte fy skam det heller.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo det förekom en viss positiv effekt på arbetsmarkanden, kul det. Samtidigt undrar jag varför - om folk gick ut mer och åt bara för att dom trodde på lägre priser eller vad som var orsaken. Roligt också att restauranger slog sig för bröstet och skulle sänka priser, sen smyghöjde dom allt igen. Stora hamburgerkedjor är experter på det.

Fundera istället var momskillnaden blev av innan när du tog med maten på dom där burgerkedjorna.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal

Men antalet anställda blev fler...
http://www.svd.se/naringsliv/fler-jobb-efter-momssankning_7800330.svd

I o f s är det inte möjligt att bevisa det ena eller andra utifrån de båda artiklarna. Problemet är att det är väldigt svårt att mäta effekter av sådana här förändringar. Det kan ju finnas andra faktorer som ligger bakom och vi vet inte hur det skulle ha varit om momssänkningen inte genomförts. Så ingen av undersökningarna håller för en vetenskaplig granskning. Men journalister sysslar inte med vetenskap och inte så många av deras läsare heller.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
De resturanger jag regelbundet äter lunch på har varken sänkt priset eller anställt mer personal. Maten är det heller ingen skillnad på. Lägger man fram cash skickas det blixtsnabbt fram växel och sedan riktas intresset mot nästa kund. Inga kvitton om man inte ber om dem.
Största skillnaden är resturangägarna som verkar gladare:confused:

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Här är den mest tvättäkta OiS jag set på jete lenge, terrorist finansierad av CSN och CSN vågar förstås inte be hans oskyldiga, ovetande och säkert inte alls fortfarande parasiterande brewd att betala tillbaka.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/terrorist-fick-750-000-av-csn_7922836.svd

Det går säkert att förfina rutinen

fy fan

Min far hade oförskämdheten att strunta i att anmäla att han tänkte dö.
Därför fick han en pensionsutbetalning för mycket.
Den var det bråttom att betala tillbaka.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ush vad hämsckt. Undrar hur många illegala de hittar om dagen?
Svenska folket känner sig nog oerhört kränkta! :tummenupp

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/kontroller-i-t-banan-brott-mot-folkratten_7945848.svd

Brott mot folkrätten. :rofl

Vilken oerhört intelligensbefriad debatt det där är. :lol

Jag hörde i alla fall en av galningarna, tillika sjuklöverist, som i alla fall hade ett konrekt förslag på hur man skall göra om man inte skall leta upp folk: ge dem amnesti, allihop! :rofl :rofl :rofl

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Ush vad hämsckt. Undrar hur många illegala de hittar om dagen?
Svenska folket känner sig nog oerhört kränkta! :tummenupp

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/kontroller-i-t-banan-brott-mot-folkratten_7945848.svd
Jag har väldigt svårt att tro att detta med att polisen utför inre kontroller, och hur de beskrivs, stämmer iom att vi förhoppningsvis lever i en rättsstat och inte i en polisstat. OM det stämmer har de som utsätts för det mig veterligen ingen anledning att svara på en enda fråga, men då svenska polisen i vissa fall är mer fokuserad på "att göra sitt jobb" än att följa lagen kan det resultera i handgemäng.

Undrar om man har bättre koll på såna där saker som grundlag i USA?:

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom