Onsdag 3/8 Söderkörning

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ja, fy fasiken vilken osis! Mopedbilar borde utrotas - diRecKT! Skönt att du klarade dig någotsånär helskinnad i vart fall.
 

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
KTM grusbuse
Ja jävla moppebil fan:mad: Jag kom över ett krön och ca 30m efter krönet på en anslutande grusväg står en sketen jäkla moppebil med två fjortistjejer i. Dom ser mig inte utan kör rätt ut i vägen, han få ner farten till ca 20kmh innan det smäller.

Hojen blir det nog inlösen på, jag klarade mig med ett svullet knä och några blåmärken.

Då jag låg direkt efter Fredrik hann jag få ett kraftigt adrenalinpåslag när jag såg allt skräp på vägen och inte visste hur det gått för Fredrik.

Otroligt tråkigt att en så fin hoj blev kvaddad men samtidigt skönt att det gick bra med Fredrik. Hoppas att knäet läker ihop utan problem.

Vill samtidigt passa på att tacka Geggamojja och er andra för en trevlig tur igår. Gruset skapade en del hårresande upplevelser :gnissla men så är det ibland. Ska försöka vara med på en norrtur innan snön kommer. Antar att söder är "dött" för resten av säsongen nu.

MvH TTT(TureTigerTouring)
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Får moppefuckot ta smällen för ersättning etc? :mad:

Det bör hon få eftersom jag färdades på huvudled och hon körde ut från en liten grusväg, hon hade väjningsplikt.

Men allt det där är ju upp till försäkringsbolagen att bestämma.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Det bör hon få eftersom jag färdades på huvudled och hon körde ut från en liten grusväg, hon hade väjningsplikt.
Kan inte reglerna, men vad händer om försäkringsbolaget säger "På den där 70 vägen hinner man gott och väl bromsa in för den utfarten om man inte kör för fort... och flickorna säger att motorcykeln kom i 150"?

Fortfarande väjningsplikten som går före? kan vara bra att veta...

Skönt det gick förhållandevis bra iaf
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Oavsett vilken hastighet du färdades i? :whip

Det gick faktiskt inte så snabbt över det krönet, precis innan krönet var ju en jättetight vänstersväng som man kröp igenom typ, så om hon skulle varit uppmärksam skulle hon sett mig.
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Genom den kurvan så kör man inte fort.... en skymd vänsterkurva, relativt smal väg.... och som tidigare i tråden så vid kraschen så gick det kanske i 20km/h.... Hojen såg inte allt för demolerad ut på plats enligt mina ögon... och "moppe-fukko-bilen" ska vi ju inte snacka om... enbart en trasig bakspoiler vad jag kunde se. Men riktigt skönt att du mår bra Fredrik, bara ut å rasta Agustan nu ;)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Genom den kurvan så kör man inte fort.... en skymd vänsterkurva, relativt smal väg.... och som tidigare i tråden så vid kraschen så gick det kanske i 20km/h.... Hojen såg inte allt för demolerad ut på plats enligt mina ögon... och "moppe-fukko-bilen" ska vi ju inte snacka om... enbart en trasig bakspoiler vad jag kunde se. Men riktigt skönt att du mår bra Fredrik, bara ut å rasta Agustan nu ;)

Skymd o tvär? Sådär va.
 

Bifogat

  • karta.jpg
    karta.jpg
    110.1 KB · Visningar: 105

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ja jävla moppebil fan:mad: Jag kom över ett krön och ca 30m efter krönet på en anslutande grusväg står en sketen jäkla moppebil med två fjortistjejer i. Dom ser mig inte utan kör rätt ut i vägen, han få ner farten till ca 20kmh innan det smäller.

Hojen blir det nog inlösen på, jag klarade mig med ett svullet knä och några blåmärken.

Surt. Surt. Surt.
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ja jävla moppebil fan:mad: Jag kom över ett krön och ca 30m efter krönet på en anslutande grusväg står en sketen jäkla moppebil med två fjortistjejer i. Dom ser mig inte utan kör rätt ut i vägen, han få ner farten till ca 20kmh innan det smäller.

Hojen blir det nog inlösen på, jag klarade mig med ett svullet knä och några blåmärken.

Ja shit! blev lite skraj när jag såg din hoj, men så såg jag dig ståendes
med ett par teens. Med ett brett leende:) (antar att det inte finns några dåliga tillfällen att ragga på:D) skönt att du kom lindrigt undan. Beträffande hojen så vilar det kanske en förbannelse över den! inte första gången den har lite repor på kostymen. Dock tråkigt för dig att du nu skall behöva åka runt och skämmas på en MV.
Som den goda medmänniska jag är så kan jag tänka mig att köpa den av dig för en symbolisk summa samt ge dig numret till en BMW handlare:D:D
//Micke
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jobbar du åt moppens bolag eller?:arsele

Inte omöjligt. Dessutom vet jag hur vi/föraren brukar köra och och hur vi körde på Torö. Det är mest pinsamt och skenheligt att samstämmigt utan självinsikt sitta här och skylla allt på moppefjunen och ett krön. :fakta Men nu går vi vidare, som någon sa..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top