Onsdags träningar Gelleråsen 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Någon som är i Karlskoga nu och kan svara på hur vädret är? Sitter 6 mil bort o här är de regn :mad:
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Tänkte åka till karskoga och träna nästa vecka... Vilka tider är det som gäller? Pris?
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
kanske kommer förbi me farsan så han kan visa er var koppen ska stå :tummenupp

ledtråd: rövit porsche, nuförtiden silvervit..... :D
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Tänkte åka till karskoga och träna nästa vecka... Vilka tider är det som gäller? Pris?

16-20, förra året kostade det 400, så mycket dyrare än så lär det väl inte vara.

Själv åker jag imorn och fredag med banåkning.nu :tummenupp
Hoppas på bra väder.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
16-20, förra året kostade det 400, så mycket dyrare än så lär det väl inte vara.

Själv åker jag imorn och fredag med banåkning.nu :tummenupp
Hoppas på bra väder.

Ok...
Hade jag med gärna gjort men jag är iväg på jobb nästan varannan vecka... och dom veckorna är det fullt med bankörning och dom veckorna jag är hemma finns inget.. :näsblod
Nu sitter jag på ett jävla hotell i härjedalen o väntar på minusgrader som inte kommer.
 

MC Doktorn

Guest
Fin träning utan krascher och molnen fanns där och endast några droppar dessutom inga 50cc classic hojar :Bugar Perfekt att det är blåa västar på 125Jr åkarna:tummenupp

Den snabba gruppen såg jag Lundh BJörk , Cajback, Nylund, Lukas.Jag övertygade Jorpes om att han kommer stå på pallen om 1,5 vecka, han såg tveksam ut.

Inspirerad av dessa skulle jag minsann ner på gamla tider (under 1.15), det kändes bra 1.16,1 (lovat mig själv 1.10 tider men har tandvärk) passerade Crashtestdummy som vinglade ur ejes på fjolårsdäcken, senare siktade jag min gamla skönhet med Robban på.
Kändes riktigt bra att köra ifrån ungdomarna.

Kamikaze kent från dansbands metropolen Karlstad bromsade om mig in i hårnålen, snabbt insåg jag att jag är mänsklig.

Senare gled mer kändisar in som swedie och massa annat löst folk.
Hoppas Banakning,nu och ni övriga får en fin dag idag.

Mvh Från ett mulet KGA utan regn :tummenupp

Nästa vecka kommer jag igen med uppgraderad fjädring ver 2:3
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det blev en säsong till iaf..... jag var helt säker på att det var slut med banåka, men en Honda 600-07 fick mig att ändra mig, måste ju ha testat en 600 innan jag lägger av. Det ångrar jag inte alls, det är det roligaste jag kört på 2 hjul. Satte personbästa med 1.13,5 igår efter endast 2 onsdagsträningar på hojen känns också lovande, speciellt som den är helt original. Kanske att man vågar sikta neråt 1.10 i år. Nån gång i juli kanske när det är varmt och om formen infinner sig. Den svänger verkligen som en del säger "man behöver bara titta på den". Var o varannan kurva får jag ta tillbaks den för att inte köra ut på INSIDAN. En positiv bieffekt av en liten hoj är att jag inte blir så trött av att köra den.
Kul också att träffa både nya o gamla bekanta på onsträningarna, ni får nog se mkt av mig på dom!!
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Det blev en säsong till iaf..... jag var helt säker på att det var slut med banåka, men en Honda 600-07 fick mig att ändra mig, måste ju ha testat en 600 innan jag lägger av. Det ångrar jag inte alls, det är det roligaste jag kört på 2 hjul. Satte personbästa med 1.13,5 igår efter endast 2 onsdagsträningar på hojen känns också lovande, speciellt som den är helt original. Kanske att man vågar sikta neråt 1.10 i år. Nån gång i juli kanske när det är varmt och om formen infinner sig. Den svänger verkligen som en del säger "man behöver bara titta på den". Var o varannan kurva får jag ta tillbaks den för att inte köra ut på INSIDAN. En positiv bieffekt av en liten hoj är att jag inte blir så trött av att köra den.
Kul också att träffa både nya o gamla bekanta på onsträningarna, ni får nog se mkt av mig på dom!!

Kul att höra att det finns liv i gubben än :)
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Premiär!

Ja det vart en premiär kväll för mig på Mc Doktorns gamla pärla. Nu har man tagit oskulden på slicks, känndes fint. har en del att göra på fjädrings inställningarna men det var skönt att få lufta den lite. Nästa vecka kanske jag tar med egen bensin så jag kan köra alla pass:rolleyes:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Ja det var en fin kväll igår. Jag kom som vanligt sent med andan i halsen, sprang till sekretariatet och betalade. Sprang sedan tillbaka och lastade av och krängde på mig skinnet. Nu var jag helt slut av allt springande. :näsblod Ut på kalla däck. Kändes förvånansvärt bra, tog det mycket lugnt första passen men tredje och fjärde kändes det som att rytmen sakta kom tillbaka. Jag arbetade hårt på att lära mig slappna av, och körde på sista passet om lite folk UTAN blå väst.:yoparty
Det bästa är att jag satte personbästa i vurpstatistiken. inga vurpor alls! :tummenupp
Stämningen i depån var som vanligt uppgiven men ändå ödmjukt skrytsam. Doktorn berättade även att ur ett Darwinistiskt perspektiv, så har alla snabba förare ett lätt psykopatiskt drag, och om det vore krig skulle dom dö först. Skönt att man inte är snabb...
Nästa onsdag så ska vi bevisa Doktor "Nietze" Martins tes som falsifierad och visa att även en feg, lönnfet, fullt frisk ung man kan vara snabb. :D

Ja det vart en premiär kväll för mig på Mc Doktorns gamla pärla. Nu har man tagit oskulden på slicks, känndes fint. har en del att göra på fjädrings inställningarna men det var skönt att få lufta den lite. Nästa vecka kanske jag tar med egen bensin så jag kan köra alla pass:rolleyes:

Jag tankade ju upp din hoj, nu är det din tur att tanka upp min.... Dodge. Den rymmer bara 120 Liter. :D

Det blev en säsong till iaf..... Kul också att träffa både nya o gamla bekanta på onsträningarna, ni får nog se mkt av mig på dom!!

Var det du som hade plåster på näbben och däckkrängarmaskin i skåpet?
 
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
även jag var där o gled lite...dock bara fram till 15:30 sen var jag tvungen att dra. min hoj fungerar inte så det blir inge körning förens juli....:mad:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
även jag var där o gled lite...dock bara fram till 15:30 sen var jag tvungen att dra. min hoj fungerar inte så det blir inge körning förens juli....:mad:

Ofan, jag försökte ringa dig, men ditt nummer har övertagits av någon anders som inte alls ville med och träna roadracing.
 

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
Var hittar man info om kvällsträningar på åsen?
Har klubben nån egen hemsida?
Hur är kvällen upplagd? Är det gatåkare där oxå, kanske även bilar?
 

MC Doktorn

Guest
Nästa Onsdag kommer formelbilarna så det blir 4 grupper.
Antingen 3 st 20 min pass lr 4 st 15 min pass?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top