Onsdagsgazzet™ - 13/7

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
snippe skrev:
Jag vill bara instämma och tacka alla i "lite snabbare gruppen" för en mycket trevlig onsdag kväll, och VV som ledde helt enligt reglerna :)
Man tackar allra ödmjukast. Tycker åxå att det blev bra flyt eftersom vi var ca 10-12 åkare i vår grupp.

gällande olyckan så har jag info om att martin är i Polen,så det är troligen inte han !

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
GSXR Junior skrev:
Förresten, vad fan har dem gjort med vägen mellan Revinge o Veberöd? Den va ju såphal!
Varnade på radion, tydligen så blöder vissa vägar av olja p.g.a. värmen De har försökt sanda för att binda lite - men det är ju halt ändå. Även vägen mellan 102:an och Everlöv var drabbad. Pratade med några i Sjöbo, fanns visst fler vägar. VV borde kanske posta här innan onsdagsgazzet en lägesrapport om vägarna?

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Martin är i polen och han har inte de avgassystemet!

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Tackar också Maffan för en trevlig runda! :tummenupp
Endast en incident vad jag vet. Det var nån som körde framför mig som fick lite gräskänning i en kurva vid Häckeberga.
Ser framemot nästa gazz!

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
FireSalle skrev:
Varnade på radion, tydligen så blöder vissa vägar av olja p.g.a. värmen De har försökt sanda för att binda lite - men det är ju halt ändå. Även vägen mellan 102:an och Everlöv var drabbad. Pratade med några i Sjöbo, fanns visst fler vägar. VV borde kanske posta här innan onsdagsgazzet en lägesrapport om vägarna?
Afan, var därför vägen mellan Veberöd o Revinge såg ut som en sandlåda... :3freak

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
Tack för trevlig runda Delti mfl... härliga vägar lite uppåt!

Våfflorna var goa :rofl .....riktiga landsvägspriser :lol :hihi

.....häckeberga-genarp-sjöbo etc börjar bli trist runda!! :rolleyes:

Rolfs dotter

Bits bara ibland! ;o)
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Alla på Racehouse! ;o)
xyx skrev:
Jag har inte varit med på gazzet idag pga diverse andra saker :huvet

Men, min syster ringde nyligen och sa att det skett en olycka utanför lägenheten där hon befann sig (Nobelvägen/Kristianstadsgatan).
Hon var orolig att det var jag för att det var en röd hoj som liknade min och det såg riktigt allvarligt ut och det är nära min bostad.

Så jag undrar om alla är OK? Dede?

:confused:

Som många andra har skrivit - det var inte Martin som kolliderade med bilen. Jag vet vem killen är, fick meddelande klockan två inatt från akuten och kan meddela att han inte klarat sig särskilt bra. Han körde väldigt sakta - så pass sakta att han inte ens har ett skrapsår, MEN - en kota i ryggen är krossad och därmed är även ryggmärgen skadad. Förlamad från bröstet och ner. :(

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
Rolfs dotter skrev:
Som många andra har skrivit - det var inte Martin som kolliderade med bilen. Jag vet vem killen är, fick meddelande klockan två inatt från akuten och kan meddela att han inte klarat sig särskilt bra. Han körde väldigt sakta - så pass sakta att han inte ens har ett skrapsår, MEN - en kota i ryggen är krossad och därmed är även ryggmärgen skadad. Förlamad från bröstet och ner. :(

Fy fan va tråkigt...beklagar verkligen... :(

De fan att sånt ska hända även om alla är medvetna om riskerna med att köra hoj... :död

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Kitte skrev:
Endast en incident vad jag vet. Det var nån som körde framför mig som fick lite gräskänning i en kurva vid Häckeberga.
Ser framemot nästa gazz!
ha ha det var jag,så går det ibland :lol

Robz

Guest
gsxrtobbe skrev:
ha ha det var jag,så går det ibland :lol
"haha" :confused:
Alla kan hamna utanför asfalten... men de flesta inser allvaret :fatta!

EDIT: Har totalt haft 7 st direkt framför mig som antingen haft Close calls eller åkt av genom åren. En blev illa skadad; ambulans o polis... ovisshet... osv...
Inte kul att sätta polarna i sådana situationer.

/Gräs på Knudan o lite annat

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Robz skrev:
EDIT: Har totalt haft 7 st direkt framför mig som antingen haft Close calls eller åkt av genom åren. En blev illa skadad; ambulans o polis... ovisshet... osv...
Inte kul att sätta polarna i sådana situationer.

va det jag ? eller du har haft oturen att vara på plats vid fler olyckor med taskig utgång ? :(

Lunkiz

Radical Riders
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Ktm 450 exc-r 08
Rolfs dotter skrev:

skit va tråkigt att höra..... vems fel var det? hans el bilens? :confused:

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Robz skrev:
"haha" :confused:
Alla kan hamna utanför asfalten... men de flesta inser allvaret :fatta!

Jag vet en, o han hade en jäkla tur och siktade rätt :)

Sen känner jag en slangare som aldrig mer skulle åka bakhjul efter krachen, men hur gick det med det :va

Robz

Guest
wonderwizard skrev:
va det jag ? eller du har haft oturen att vara på plats vid fler olyckor med taskig utgång ? :(
Jupp :pannkyss
Jag menar inte inlägget som moralpredikan - har själv klotat, men man bör ta sådant allvarligt och inte skoja bort det som ovan... det räcker att oavsiktligt hamna på fel sida mittlinjen för att det skall sluta mycket illa.

Busfrö

Radical Riders
Gick med
6 May 2003
Hoj
lånar gärna din............
Robz skrev:
Jupp :pannkyss
Jag menar inte inlägget som moralpredikan - har själv klotat, men man bör ta sådant allvarligt och inte skoja bort det som ovan... det räcker att oavsiktligt hamna på fel sida mittlinjen för att det skall sluta mycket illa.

Du är så klok så :Bugar :Bugar

Jävla moralkäring :kocko

Det var därför jag sluta köra du gnällde alltid på mina 200+ slangningar :banana

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Lunkiz skrev:
skit va tråkigt att höra..... vems fel var det? hans el bilens? :confused:

Känns lite som det kvittar när han nu ligger på sjukhus o är förlamad.

Vems fel det än är så är det ju ALLTID motorcyklisten som drabbas som jävligast.

Håller tummarna för att det går bra för killen på sjukhuset och han återfår känseln.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Kitte skrev:
Ser framemot nästa gazz!

Får se om man tillåts ta en grupp till då,, blir dock lite ökad fart nästa gång,, jah höll 75-85 på de kortare rakorna och bluddrade ner till 60 inför svängarna..

Har jag grupp nästa gång blir det 100+ på rakorna och 70 - 80 i svängarna,, vill sota av hojen lite.. Men tackar själv för att ni höll samman en bra grupp.. Tack till M@rre74 för uppsamlingen.. toppenjobbat,, nästa gång oxå eller :confused: :tummenupp

M@rre74

Radical Riders
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
CBR 900RR -98 *SÅLD*
Maffan skrev:
Har jag grupp nästa gång blir det 100+ på rakorna och 70 - 80 i svängarna,, vill sota av hojen lite.. Men tackar själv för att ni höll samman en bra grupp.. Tack till M@rre74 för uppsamlingen.. toppenjobbat,, nästa gång oxå eller :confused: :tummenupp

:tummenupp Tack för förtroendet maffan, kan tyvärr inte nästa, ska till öland på tisdag. :gnissla
Men jag tar det gärna gången efter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...