Onsdagsgazzet™ - 27/7

Matthe

En bra påg
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Lead 110 -09, sponsor R1:a i fighter utförande samt delägare i Team Golden Boy Racings vinnarmoppe!
En av det bästa dagarna detta året. Som VV sa: "-Det är sådana här kvällar man tänker tillbaka på i vinter". Vi hade härlig körning o lite mys efter Sjöbo. Det är ju halva grejen! Tack alla i vår lilla grupp för en kanonkväll!

Efter en sån här dag har man fetångest nu när man har bestämt sig för att sälja hojen. Vad tänkte jag på? Det är bara att gå in och titta på sin sovandes 2 månaders bebis så förstår man.....

//Matthe

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
lahi skrev:
Ojoj, jäkla snygg bild på den där gula hojen :hihi Men det var hemskt vad jag har skitat ner den.. jag tvättade den 10 mil tidigare, men den sotar ju lite pga mycket soppa.

sotar lite :va

jag och flera såg den meterslånga lågan som slickade benet ,när du startade i sjöbo :kocko

helt sjukt :D

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Easy_Mike skrev:
sotar lite :va

jag och flera såg den meterslånga lågan som slickade benet ,när du startade i sjöbo :kocko

helt sjukt :D
Hehe, jaså, ni såg den? :hihi Det brinner där lite då och då... mest vid uppstart och ordentliga nerväxlingar, men det ser ju tufft ut! Lite posör över det hela :hihi

Låter den gå ganska fett för att vara på den säkra sidan. 11,5-12:1 i lambda vid fullt spett. Skulle den snåla ut vid laddtryck så får jag hål i kolvarna ganska omgående... o-bra

Sen tänkte jag ju gasa lite när jag körde därifrån, men några andra hojar körde ut framför så det sket sig... jaja! Det blev många wheelisar på vägen hem istället!

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Robz skrev:
...Väl samlad grupp i täten...

Inte helt smart av någon att köra med skjuts i 0.95.
Vänligen tänkt till när ni väljer grupp. Det finns ingen prestige i att köra 0.95an.
Blir bara problem med att hålla ihop gruppen.

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Har du berdbandslambda på den???

lahi skrev:
Hehe, jaså, ni såg den? :hihi Det brinner där lite då och då... mest vid uppstart och ordentliga nerväxlingar, men det ser ju tufft ut! Lite posör över det hela :hihi

Låter den gå ganska fett för att vara på den säkra sidan. 11,5-12:1 i lambda vid fullt spett. Skulle den snåla ut vid laddtryck så får jag hål i kolvarna ganska omgående... o-bra

Sen tänkte jag ju gasa lite när jag körde därifrån, men några andra hojar körde ut framför så det sket sig... jaja! Det blev många wheelisar på vägen hem istället!

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
majtii skrev:
..... Det finns ingen prestige i att köra 0.95an.
Blir bara problem med att hålla ihop gruppen.

gott rytet broder..

idag tycktes snabba va UBER stor....var den det??

kanske skulle dela upp den i 2 snabba grupper :va
vi har ju Robz som kan ta en :tummenupp

bara en tanke så här mitt i natten

STORT TACK TLL MAFFAN!! ...för provturen av din fiiiina triple..(lockarpsrakan)
elr..nja...rolig var den iallafall :tummenupp

OCH BETALA TRÖJORNA!!! :7peta

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Superbike Roger skrev:
Har du berdbandslambda på den???
Nix, det har jag inte, men funderar på att införskaffa det faktiskt. Kan vara bra att ha :) Den är bestyckad i bromsbänk med bredbandslambda så blandningen ska stämma om jag inte börjar skruva på grejorna för mycket :hihi

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Instämmer helt! Fin fint gazz! Gick hyffsat undan bakom Maffan-mannen också! Blev en liten ensam duo i täten från stund till stund, kanske flåsade vi på i det övre mellantempot? Nåja, väl mött nästa onsdag! :banana

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Easy_Mike skrev:
STORT TACK TLL MAFFAN!! ...för provturen av din fiiiina triple..(lockarpsrakan)
elr..nja...rolig var den iallafall :tummenupp

Så du har sett ljuset? :D

yoohan skrev:
Blev en liten ensam duo i täten från stund till stund, kanske flåsade vi på i det övre mellantempot?

Ett resultat av omkörningar av bilar som blockerade mitt på vägen samt full gas på rakor, skulle jag vilja påstå :7peta :tungan

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Tackar för ett kul gazz :tummenupp Tempot var något snäpp högre än vanligt i snigelgruppen den här gången. Ber om ursäkt ifall det för högt för någon :) Ingen klagade dock så jag antar att det verkade passa samtliga :)

På återseende :tummenupp

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
oGGe skrev:
Du e ju kung... :Bugar

Vad har du kört som söligast? :D

När exupen fanns kvar och den inte bluddrade på låga varv så lyfte jag väl den i 20 km/h och körde upp till 40 km/h typ 30 meter, så inte så sakta =\ Men ändå!

Hur lång är revingerakan? Körde en gång från ena änden till den andra. Var lite oroligt när man kom igenom folkvimlet :gnissla

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
Kay skrev:
När exupen fanns kvar och den inte bluddrade på låga varv så lyfte jag väl den i 20 km/h och körde upp till 40 km/h typ 30 meter, så inte så sakta =\ Men ändå!

Hur lång är revingerakan? Körde en gång från ena änden till den andra. Var lite oroligt när man kom igenom folkvimlet :gnissla

Ja de e fan inte dåligt... :tummenupp

Vet inte men kan tänka mej att de gick rätt fort när du körde förbi folkvimlet... :brinnerup

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Är det inte meningen att man ska köra långsamt och sittandes, när man stunt wheelar?
Tycker alla drar full spetta ståendes på revinge och sjöborakan. :tungan :7peta

Disclaimer: Själv kan jag med nöd och näppe powerwheela 30cm i 2an. :D

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
xyx skrev:
Är det inte meningen att man ska köra långsamt och sittandes, när man stunt wheelar?
Tycker alla drar full spetta ståendes på revinge och sjöborakan. :tungan :7peta

Disclaimer: Själv kan jag med nöd och näppe powerwheela 30cm i 2an. :D

Inte jag, jag sitter ner.. Är för lat för att stå.. :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...