Onsdagsgazzet™ - 5/10 - 17.30!!!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Tack för ett gött gazz o go fika :) Här e några bilder. Vi i sista gruppen körde så in i h-vete så vi kom ikapp första mellangruppen, eller var det bara så att det var många som var väldigt p-nödiga vid sedvanliga stoppet... :confused: Sista bilden; glad-gazzare :yoparty
 
Last edited:

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
PGH skrev:
Tack för ett gött gazz o go fika :) Här e några bilder. Vi i sista gruppen körde så in i h-vete å vi kom ikapp första mellangruppen, eller var det bara så att det var många som var väldigt p-nödiga vid sedvanliga stoppet... :confused: Sista bilden; en glad-gazzare :yoparty

HAHAHA JAG FASTNADE!!!! :banana
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
Tack för ett gött gazz o go fika :) Här e några bilder. Vi i sista gruppen körde så in i h-vete så vi kom ikapp första mellangruppen, eller var det bara så att det var många som var väldigt p-nödiga vid sedvanliga stoppet... :confused: Sista bilden; glad-gazzare :yoparty
Tackar alla i mellangrupp 1 för ett bra gazz, inga incidenter i min grupp, skönt. :tummenupp

Vi stannade innan hoppbron och skaffade oss information från incidenten bakom. Det var skönt att höra att de inblandade var i stort sett oskadda så att vi kunde köra vidare utan att behöva fundera.

Hoppas ingen misstyckte att Easy_Mike och jag beslutade att inte köra sista biten av normalrundan. Tyckte det kändes onödigt att utmana ödet efter att ha sett 1 st rådjur, 1 st svart/vit nos med tillhörande grå stenhård kropp samt.... ingenting alls... i dimman. :3freak

Såg dessutom att flera i min grupp körde med mörka tonade visir. Grabbbar... :kocko skärpning... :fatta!

Sista turen från Eslöv alltså, Staffanstorp nästa vecka.
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Tack för gazzet idag!
En sjukt rolig invigning av den nya hojen!
Och jag hoppas att det inte blev några skador...

Vi ses nästa onsdag!

:yoparty
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Helt rätt att skippa sista delen :tummenupp Rådjur skall ses på avstånd, inte i fronten på en två-hjuling.
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Gott gazz :lol

Tack för bra ledning Maverick :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ser fram imot körning från Staffanstorp nästa vecka (inte så långt att köra hem efteråt)
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
PGH skrev:
Tack för ett gött gazz o go fika :) Här e några bilder. Vi i sista gruppen körde så in i h-vete så vi kom ikapp första mellangruppen, eller var det bara så att det var många som var väldigt p-nödiga vid sedvanliga stoppet... :confused: Sista bilden; glad-gazzare :yoparty

jaha..o jag fastnade förstås inte :fatta! :hihi
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Amen va fasiken, skyll inte på mig, skyll på kameran :gnissla Jag fastnade inte heller.


Jo, kolla, du finns ju med! Såg inte det först. Vi snackar fet action-pic :hihi
 
Last edited:

Robz

Guest
Hemma nu... kallt i dimman!
Skönt att det huvudsakligen "bara" blev materiella skador idag.
De inblandade får själva skriva....
Stort tack till Kajlyl (RoH) som till slut hittade fram o räddade oss ifrån en övernattning :tummenupp

Nu skall även jag ha VARMT kaffe :banana
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Robz skrev:
Hemma nu... kallt i dimman!
Skönt att det huvudsakligen "bara" blev materiella skador idag.
De inblandade får själva skriva....
Stort tack till Kajlyl (RoH) som till slut hittade fram o räddade oss ifrån en övernattning :tummenupp

Nu skall även jag ha VARMT kaffe :banana

gött att ni kom hem ok..jag var beredd med bil o släp annars..
man bor ju centralt så att säga :hihi
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Robz skrev:
Stort tack till Kajlyl (RoH) som till slut hittade fram o räddade oss ifrån en övernattning :tummenupp


inte lätt att hitta... får skylla på dimman :D



Hoppas att alla kom hem till slut iaf.

kan säga att det var INTE kul & köra själv från ljungbyhed & hem till Hbg. usch :(
 

_Holm_

Trajj me
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Utanför lund
Hoj
Daytona T595
Tackar för ett gott gazz trots ett par felkörningar men och andra sidan får man ju bara se lite andra vägar och det är ju alltid bra :tummenupp :tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
freddetriumph skrev:
Tackar för ett gott gazz trots ett par felkörningar men och andra sidan får man ju bara se lite andra vägar och det är ju alltid bra :tummenupp :tummenupp


körde du med maverick_0u812 ? då förstår jag varför ni körde fel ett par ggr .. :rofl
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Fy fan va kallt det va att stå och vänta på kajyl.... fetetack till dig
Inge kaffe
Inge bulle
K*Ken är liten och kommer inte fram
Vispgrädde i luften hela vägen hem .....

Ses i staffanstorp nästa vecka
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
körde du med maverick_0u812 ? då förstår jag varför ni körde fel ett par ggr .. :rofl
Bjebb, bjebb, bjebb.....

Körde inte fel alls, valde bara en alternativ väg.
Dessutom körde jag in om macken / butiken i Röstånga för att leta efter dig o Skutte! :7peta
 

Robz

Guest
wonderwizard skrev:
inte lätt att hitta... får skylla på dimman :D
Hoppas att alla kom hem till slut iaf.
...
Ja! Tack till dig o Skutte oxå, som jagade Kajlyl i Perstorp och Ljungbyhed för att leda honom rätt :tummenupp :hihi
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
He he, snacka om felkörningar, tur att Gixxer93 kunde guida mig hem. Höll på att hamna i Sjöbo iställer för Oxie. Ja ja, man får väl söka medlemskap i MCK Vilse. Det konstiga är att jag alltid hittar dit jag ska, men hem igen vill sig inte riktigt :confused: (något freudianskt kanske, vad vet jag).

Tackar tackar för ett som vanligt väl genomfört gazz. Speciellt tack till Herr Reislaiter Easy Mike (trots alla påhopp här på forumet :pannkyss sista dagarna.

O trajan gick som förväntat, en härlig blandning av V-twin o radfyra. Jag vågade mig på att gazza upp till 8000 på vägen hem, verkar lovande.
Men mest blev det gas/motorbroms kring 5000 varv idag.
Det här är nog första hojen jag har där det är helt uppenbart att man verkligen måste köra in både motor och växellåda. Redan efter 12-13 mil idag så började växellådan att lossna lite. Efter 17-18 mil började motorn vakna lite.Som sagt, det bådar gott för framtida Onsdagsgazz. Framför allt så går det ju att svänga med Trajjan, 12:an fick man ju ta på ett nacksving i varje kurva.

Blir det nåt gazz i helgen månne?
Gamle?
Maverick?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top