Var nog fullt i båda grupperna såg det ut som
Jag tycker det är bättre med 3 grupper. Det är väldigt stor skillnad på den snabbaste och den långsammaste föraren när det är en gatgrupp. Det blir för många omkörningar och det är inte bra enligt mig.
Det allra elegantaste vore såklart att dela in efter fart enbart, och helt strunta i om an har licens eller ej. Men jag TROR Svemo inte gillar det....
Byråkrati går alltid före förnuft.
Jag tror ändå arrangörerna ändå har tänkt på det mesta + alla andra myndighetskrav osv. Ibland tycker man att det blir skit, ibland bättre även om man alltid hittar punkter som kan bli bättre. Men vafan, vi slänger fram en femhundring och får trots allt köra skiten ur både oss själva och våra hojar efter egen förmåga. Det får man knappt parkera fel för nuförtiden
Jag tycker det är bättre med 3 grupper. Det är väldigt stor skillnad på den snabbaste och den långsammaste föraren när det är en gatgrupp. Det blir för många omkörningar och det är inte bra enligt mig.
Så, om det är körning för både gat och racehojar, är det bättre med två gatgrupper (med en snabb och en långsam), och mindre körts, än bara en grupp (mer körtid men större spridning på varvtider/kompetens)?
En fråga:
Jag har bankörda gatlegala racedäck till salu, Pirelli Diablo Supercorsa, http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/pr...LLI DIABLO SUPERCORSA SC2 180/60-17 W Trasero , fram och bakdäck för mellan 200 och 800 kr styck. Finns det någon som är intresserade av att köpa? Det för 200 är bakdäck som gått lite för hårt i kallt väder och därför är lite fransiga. Fortfarande bra nog att göra 47r på Falken på mitt sista varv jag körde med dem... De för 800 är utmärkta bakdäck med massa mönster. För 400 får man ett framdäck som är kalas.
Intressant?
De som är snabba i gatgrupperna, varför skaffar ni inte licens i stället? Betydligt säkrare att köra fort i en licens grupp än i en snabb gatgrupp!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |