Ha ha alla ska vi börja någonstans, tycker inte att du ska fundera alltför mkt över hur många som kommer att bli varva dig och ja, du kommer att bli omkörd om och om och om igen! Licensatna kommer att "klippa" dig från insidan, utsidan, ja överallt dom kommer åt och kommer där en lär det komma fler! Själv var jag ganska optimistisk själv min första licenskörning, försökte placera mig så jag skulle få en bra ingångsvinkel till kurvorna men insåg ganska snabbt att jag egentligen mest var i vägen
Andra passet jag körde höll jag en mer neutral linje (mest för att inte vara i vägen) tills jag började bli lite varm i kläderna och kände att jag börja få lite mer tempo och mod att ha högre kurvhastighet, även om övning ger färdighet så är jag fortfarande hopplöst långsam men däremot kör jag helst med licensarna alla dar i veckan, dom bjuder sällan på några överraskningsmoment, snygga omkörningar, jämnt tempo dvs inga tvära inmbromsningar, inga obegripliga spårbyten osv osv.
Just do it och ha kul
Ps! Kommer ut å kikar på dig på onsdag
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna
Ska du inte köra då? Så kan vi snigla runt tillsammans Annars så kör jag en svart gixxer k7a med nr 72. Har bild på hojen i garaget, dock utan dekaler numera..
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna
Ska du inte köra då? Så kan vi snigla runt tillsammans Annars så kör jag en svart gixxer k7a med nr 72. Har bild på hojen i garaget, dock utan dekaler numera..
-Nja, Fan vet om det inte skymtar en propeller till en Mercury 80 hk 77:a i mitten på bilden.View attachment 389355
Det enda jag hittade från en mc var de här delarna snyggt ihoplagt uppe på muren!
-Nja, Fan vet om det inte skymtar en propeller till en Mercury 80 hk 77:a i mitten på bilden.
Kom och KÖR!!! SÅKLART! Kollar man på förra racet på Falken och friträningen där, så låg rookie 600 på mellan 50 och 58 sekunder. Och det är väl där de flesta kör när det är racegrupp och onsdagsträning också.
Och precis som du säger, du lever ett säkrare liv i racegrupp om du vill köra fort, än om du ligger och pressar i en gatgrupp!
Jo det är ju mycket säkrare att köra i race grupperna än i de lugnare grupperna. Piloterna i race är ju oftast väldigt duktiga och gör riktigt bra och schyssta omkörningar Det jag är mest orolig över är att de ska håna mig i depån efteråt Kollar man på onboardfilmerna moss lägger upp så har ju han samma fart i kurvorna som jag har på rakorna
Men hur är det överhuvudtaget möjligt? Du kör ju en R1-99, finns väl inget snabbare på två hjul än så
- Vet du hur var förhållande var då i Rocki600-rejset? Var det upptorkande? Körde 58 i helblött på träning 19 juni... 1a gången på banan med hoj
btw...kommer ner på onsdag
Men hur är det överhuvudtaget möjligt? Du kör ju en R1-99, finns väl inget snabbare på två hjul än så
- Vet du hur var förhållande var då i Rocki600-rejset? Var det upptorkande? Körde 58 i helblött på träning 19 juni... 1a gången på banan med hoj
btw...kommer ner på onsdag
Intressant med filmer så man kan se va ni har för spårval. Bra där! Mer sånt tack
Då gick det fortare, 47 till 52 på varvet. 47 är fort, då platsar man i Superstock 600.
http://www.amigoo.se/heat/11148
58 i helblött är helt ok, kapa 3 sekunder på det så är du med i toppen!
http://www.amigoo.se/heat/11086
Och första gången på banan!
Ja jag Fick ett första torrpass för två veckor sen med som bäst 52s och inser att jag har hur mycket som helst att förbättra speciellt i chikanen. Kör väldigt långsamt och kantigt igenom där och in i Nyhem...men sen går det lite bättre
Bara ner igen och nöta helt enkelt
Chikanen ÄR svår att få ett flyt genom. Jag tycker jag får bäst flyt om jag släpper bromsen tidigt och håller så hög fart in i högern att jag knäppt behöver ge gas förrän jag lagt över åt vänstern. Kan jag dessutom få lite höjd så jag kan gå hårt på gas ner mot nästa höger (in på gamla banan) , slå i trean alldeles innan högern och sedan fullt ner i svackan i Nyhem... Då är ett bra varv på gång!!!
Varför berättade du inte detta för mig när du hade licensuppkörningen med mig
Chikanen ÄR svår att få ett flyt genom. Jag tycker jag får bäst flyt om jag släpper bromsen tidigt och håller så hög fart in i högern att jag knäppt behöver ge gas förrän jag lagt över åt vänstern. Kan jag dessutom få lite höjd så jag kan gå hårt på gas ner mot nästa höger (in på gamla banan) , slå i trean alldeles innan högern och sedan fullt ner i svackan i Nyhem... Då är ett bra varv på gång!!!
Du ska inte bli FÖR snabb för fort!
Förresten, jag har aldrig haft en licenskurs?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |