Jag ska köra på onsdag om det blir bra väder
Första gången i licens och första gången för i år
Ska bli riktigt kul, dock så kommer jag bli varvad utav samtliga i licens :/ Tycker dock att de borde ha grupper efter varv tid istället för om man kör gata/licens. Men antar att det har med försäkringar att göra..
Ha ha alla ska vi börja någonstans, tycker inte att du ska fundera alltför mkt över hur många som kommer att bli varva dig och ja, du kommer att bli omkörd om och om och om igen! Licensatna kommer att "klippa" dig från insidan, utsidan, ja överallt dom kommer åt och kommer där en lär det komma fler! Själv var jag ganska optimistisk själv min första licenskörning, försökte placera mig så jag skulle få en bra ingångsvinkel till kurvorna men insåg ganska snabbt att jag egentligen mest var i vägen
Andra passet jag körde höll jag en mer neutral linje (mest för att inte vara i vägen) tills jag började bli lite varm i kläderna och kände att jag börja få lite mer tempo och mod att ha högre kurvhastighet, även om övning ger färdighet så är jag fortfarande hopplöst långsam
men däremot kör jag helst med licensarna alla dar i veckan, dom bjuder sällan på några överraskningsmoment, snygga omkörningar, jämnt tempo dvs inga tvära inmbromsningar, inga obegripliga spårbyten osv osv.
Just do it och ha kul
Ps! Kommer ut å kikar på dig på onsdag