Onsdagskörningstråden

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Är just nu i Trosa men ska försöka hitta bulten, misstänker att det är i bogesund? Kör iaf ditåt ku och är det någon som vill med är ni välkomna :p

Hittade en artikel på nätet är ju 225an till rosenhill? Finns väl ett bikercafe med?

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Är just nu i Trosa men ska försöka hitta bulten, misstänker att det är i bogesund? Kör iaf ditåt ku och är det någon som vill med är ni välkomna :p

Hittade en artikel på nätet är ju 225an till rosenhill? Finns väl ett bikercafe med?

Låter som du är vilse.
Bulten (Slingerbulten) ligger i Södertörn. Alltså söder om Stockholm.
Bogan (Bogesund) ligger i norrort. Gissa i vilket väderstreck det ligger! ;)

Jag rör mig iaf mot Bulten nu. Gul/svart 929. Jag hänger gärna på en runda eller två!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Två olika vägar. Bogan (bogesundsvägen) är ut mot Vaxholm, Bulten (257:an) går från Rosenhill mot Tungelsta.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Så åker man hem från jobbet i Vaxholm med bilen, det är 19 grader och sol, man skyndar sig hem för att slita ut nya hojen ur garaget..
.. jaha! När man kommer till Brottby är det 12 grader och typ åska drivis och hagel!:huvet:huvet

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Så åker man hem från jobbet i Vaxholm med bilen, det är 19 grader och sol, man skyndar sig hem för att slita ut nya hojen ur garaget..
.. jaha! När man kommer till Brottby är det 12 grader och typ åska drivis och hagel!:huvet:huvet

Nästan samma här, fast skiten kom när jag körde. :mad:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad

Samma här, gasade hem fortare än kvickt, hann inte mer än duscha och gå ut till bilen för att åka till garaget så började det regna :(

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Vi är ett gäng som kommer samlas kl 12.00 Mc-Boden lördag 1 maj.

Destination mässan och Duccatiträffen via lite sköna vägar på norra sidan :)

Välkommen!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
17.30 ikväll på donken sveavägen för den intresserade. Lugn färd, allmänt lekande och avslut med kvällsfika i stan. Ingen långrepa.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Detsamma. Annorlunda repa, men kallt.. ..jag menar.. ..kul var det. :tummenupp

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Gruppkörning norröver ikväll, lugnt tempo. Arninge-Gillinge-Brottby-Åkersberga-Svinninge-Vaxholm-utvärdering väder/önskemål/tidsaspekt osv. Samling 17.45-ish Statoil Frescati, siktar på avfärd 18.00.

Rotker

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
En annan än den jag hade förut
Gruppkörning norröver ikväll, lugnt tempo. Arninge-Gillinge-Brottby-Åkersberga-Svinninge-Vaxholm-utvärdering väder/önskemål/tidsaspekt osv. Samling 17.45-ish Statoil Frescati, siktar på avfärd 18.00.

Är detta ett tillfälle att hänga på om man e helt grön på gruppkörning? Finns de några "oskrivna" regler som man bör känna till i övrigt....tex att man inte ska köra om sin cykel låter liiite för mycket för tillfället....ja inte vet ja ja e ju grööön :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati