Onsdagskörningstråden

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Skit också, inser att jag tvingas rösta på miljöpartiet i höst. :4skrika Enda sättet för mig att klimatkompensera all bensin jag kommer bränna på gruppkörningar.

Det finns bättre sätt.

Du kan klimatkompensera med pengar till ett klimatprojekt i Indien. Då slipper du dessutom betala 27.50 kr för en liter bensin om ett år, och ytterligare 10kr extra i skatt per intjänad 100-lapp för Wetterstrands dravvel... :rolleyes:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det finns bättre sätt.

Du kan klimatkompensera med pengar till ett klimatprojekt i Indien. Då slipper du dessutom betala 27.50 kr för en liter bensin om ett år, och ytterligare 10kr extra i skatt per intjänad 100-lapp för Wetterstrands dravvel... :rolleyes:

Och alla som inte förstår ironi om det inte förtydligas med en smiley skriver upp sig på listan:
1. Magnif Bastard.
2.
3.
4.
5.

:D (Lägger till den så alla kan sova gott i natt.) ;)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Du förstod inte min heller, tydligen... :hihi :krama

Och alla som inte förstår ironi om det inte förtydligas med en smiley skriver upp sig på listan:
1. Magnif Bastard
2. BusAnna
3.
4.
5.

:D

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Klipp gärna ihop något så jag får se hur det går till på era körningar.
Har inte varit med på nån körning men är lite nyfiken på vad som händer?

Lite från torsdagens körning:

[YOUTUBE-ID]<object width="1300" height="765"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KS8VL9HRk0Y&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca&hd=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KS8VL9HRk0Y&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca&hd=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1300" height="765"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Fick du ihop något från onsdagen?

Kan klippa ihop den med. Vart lite mer motiverad att klippa ihop en film från torsdagskörningen, för när jag kom till jobbet så pep telefonen till och tyckte att jag skulle åka och hämta ut ett paket...som innehöll en ny GoPro HD Hero kamera jag beställde när jag ruttnade på att POV1:an glappat och haft sig en tid :)

Blev lite bättre kvalitet med HD Hero, dels bättre upplösning, men mest för att den hamnade ovanför kåpglaset. POV1:an tänkte jag montera så den filmar bakåt istället.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kan klippa ihop den med. Vart lite mer motiverad att klippa ihop en film från torsdagskörningen, för när jag kom till jobbet så pep telefonen till och tyckte att jag skulle åka och hämta ut ett paket...som innehöll en ny GoPro HD Hero kamera jag beställde när jag ruttnade på att POV1:an glappat och haft sig en tid :)

Blev lite bättre kvalitet med HD Hero, dels bättre upplösning, men mest för att den hamnade ovanför kåpglaset. POV1:an tänkte jag montera så den filmar bakåt istället.

Förstår det, men kör på iaf. :tummenupp

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a
Förra onsdagen ledde JP en gruppkörning från sveavägen mot vaxholm.Blir det nåt imorgon igen eller?Det var perfekt tempo.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Blire nån körning imorgon från upplands väsby?

Jag, Fazerfun och Jerker tänker dra ihop en gammal hederlig onsdagsrunda i morgon i norrort i sann Kapten Blåskäggsanda. Återkommer med exakt tid och plats. Hade tänkt donken Väsby men där lär vara fullt pga kortegen i morgon.
Tempo: Medel, dvs. fortare än lugnt men ingen bombrepa.
Vi väntar in alla och kommer att ha en genomgång innan vi sticker om vad man bör tänka på vid gruppkörning.
:squid

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Jag, Fazerfun och Jerker tänker dra ihop en gammal hederlig onsdagsrunda i morgon i norrort i sann Kapten Blåskäggsanda. Återkommer med exakt tid och plats. Hade tänkt donken Väsby men där lär vara fullt pga kortegen i morgon.
Tempo: Medel, dvs. fortare än lugnt men ingen bombrepa.
Vi väntar in alla och kommer att ha en genomgång innan vi sticker om vad man bör tänka på vid gruppkörning.
:squid

Vore ju trevligt om ni hakade på kortegen kan jag tycka...

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Vore ju trevligt om ni hakade på kortegen kan jag tycka...

ja det får du tycka, jag kände också P-A och jag har sänt både honom och hans Pia både tankar och skänkt en gåva, men jag orkar av personliga skäl inte köra fler korteger för mina fd. hojvänner.
P-A dog dessutom inte av mc-relaterade orsaker utan av en vanligt förekommande sjukdom i detta avlånga land.
Men vi kommer säkert att ses under kvällen och tar gärna en fika ihop med er i Vaxholm!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati