Onsdagskörningstråden

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Lugn körning, jag är väldigt sugen på premiär i gruppåkning men jag känner mig helt nyslaktad och tömd på blod. Så får se om jag dyker upp.
Hur gör ni isåf? Vill ju inte bränna iväg med en tokgrupp som tänker hålla 250+ i snitt hela vägen.
Har ni handuppräckning :hej och kakutdelning innan det åks iväg :rolleyes: ??

Och för er som undrar, nej jag är inte bakis. Bara sovit för länge idag..

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Lugn körning, jag är väldigt sugen på premiär i gruppåkning men jag känner mig helt nyslaktad och tömd på blod. Så får se om jag dyker upp.
Hur gör ni isåf? Vill ju inte bränna iväg med en tokgrupp som tänker hålla 250+ i snitt hela vägen.
Har ni handuppräckning :hej och kakutdelning innan det åks iväg :rolleyes: ??

Och för er som undrar, nej jag är inte bakis. Bara sovit för länge idag..

Jag vet inte hur många sätt man kan betona att det är lugn körning, men visst.. Det är lugnt. En av förarna kommer ha med frun, och det är första gången hon överhuvudtaget åker motorcykel. I det läget är det inte ok att klämma på så att hon tycker att det är jobbigt. Betyder detta att det inte går att köra fortare längre fram i ledet? Självfallet inte. Jag vill dock poängtera att om du vill bomba eller köra "inspirerat", så finns det nog bättre tillfällen. Idag blir det en skön tur i solen med glass i Vaxholm typ.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Nej nej JP jag har som sagt min premiärtur i gruppåkning förutom när jag åker med mina ordinarie åkare som har sina hojar på verkstad nu. Håller mig absolut till erat tempo, första gången som sagt och har haft kort lite över en månad.
Så jag kör i erat tempo, dont worry :)

OM jag hänger med vill säga.
Annars får ni ha det kul hur det än går:tummenupp

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Skön körning, lagom tempo för alla involverade, tror jag. Lite snabbare längst fram, lite lugnare längst bak, ingen behövde köra över sin förmåga, alla verkade ha kul. Varmt som satan, men man ska inte klaga. Extra tack till tjejen i Vaxholm som, när jag bad om en glass med tre kulor, gav mig typ sju. Nu behöver man ju knappt käka middag.. :D

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Det var en väldigt härlig körning idag :) Jättekul att man kan hänga med ut fast man inte har riktigt samma definition på "lugnt" tempo... hihi..
Men som sagt, kul körning och god glass, hoppas det blir snart igen.

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Gärna imorrn oxå, jag kör gärna varje dag ;)
Så länge man kan hänga med i lugnt tempo vill säga. Men jag trivs ganska bra längst bak i ledet så länge ni väntar i korsningarna... hihi..

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Skön körning, lagom tempo för alla involverade, tror jag. Lite snabbare längst fram, lite lugnare längst bak, ingen behövde köra över sin förmåga, alla verkade ha kul.

Låter som livet på en pinne! När går reprisen?

:teaterviskar: Torsdag... :Bugar

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Låter som livet på en pinne! När går reprisen?

:teaterviskar: Torsdag... :Bugar

Inte torsdag för mig; drar till Gelleråsen för körningar fre-sön. Dock ska vi väl kunna trycka in någon körning till innan dess. :tummenupp

Last edited:

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
Hej på er....
Tänkte försöka följa med om ni ska ut & åka på onsdag,vart och när träffas ni????

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Hoppas jag inte tränger mig på er S1000RR union, men vad sägs om en favorit i repris:

Mc Donalds kl 18 i Väsby, avfärd 18:30

Köra norra slingan ut mot Arlanda sedan bort Riala och stan igen. :tummenupp

Någon som är sugen?

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
k7 750
Jag är på! Hur många är det som brukar åka ungefär? å när brukar ni vara i stan igen?

Blir min första onsdagsåkningsrunda isåfall, så ni får visa hur det går till :tuttar

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Jag är på! Hur många är det som brukar åka ungefär? å när brukar ni vara i stan igen?

Blir min första onsdagsåkningsrunda isåfall, så ni får visa hur det går till :tuttar

Sist när jag var sammankallande så blev vi ca 20 st, det är enligt min åsikt en för stor grupp så då är det bra om man kan dela upp sig för annars blir det lätt dragspelseffekt och det blir väldigt mkt. väntande för de som kör först och de sista får aldrig vila.

Beror helt på men vi brukar väl vara i stan igen framåt 21-22 kanske?

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Sist när jag var sammankallande så blev vi ca 20 st, det är enligt min åsikt en för stor grupp så då är det bra om man kan dela upp sig för annars blir det lätt dragspelseffekt och det blir väldigt mkt. väntande för de som kör först och de sista får aldrig vila.

Beror helt på men vi brukar väl vara i stan igen framåt 21-22 kanske?

Visst är det så, när vi körde i Onsdag delade vi upp oss i 2 grupper. En som ville köra lite mer fläktande och en som tog det lite lugnare. Jag testade och köra i bägge och skillnaden var märkbar vilket är väldigt bra. Vi stannar på samma fik osv vilket betyder att om man vill byta grupp så sker detta vid "pit stop" där alla samlas, mycket enkelt och fungerande. :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...