Onsdagsträning på Gelleråsen 9-16

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2284960 1 sekund långsammare än Hindenburg, jag kommer aldrig att köra på Åsen mer :(
Vi har ju pratat om detta. EMR kan hjälpa dig till framgång, bara du lättar på lädret din snåle fan. Fråga Jorpes, han är EMR:s senaste succé.

Peno skrev:
2283348 Sakta? 4 tiondelar efter semiproffset Mumlan på en superduperextraallthoj? Se till och drick mycket vatten i värmen, så det inte slår mer slint i hövet.
Du skulle sannolikt ha ändrat uppfattning om du sett undertecknad sitta och flåsa efter ett tjugominuterspass. Jag har ont överallt, har varit på krogen och ska vara på jobbet om fem timmar. :näsblod

R-Sickan

Guest
MC Doktorn skrev:
2284941 Ja låg 2 hojlängder bakom och såg bakhjulssläppet och väjde friskt ut i avåkningzonen för att undvika att köra på henne.
Vart överraskad när jag såg att det var en kvinna.

Tur att hon klarade sig oskadd :tummenupp

Det är ok med mig, lite blåmärken men det får man ta.
Jag hade alla delar med mig och ville så gärna ut och åka igen men insåg att jag skulle inte hinna åka någon av de 2 passen som var kvar. ( Luft i bromssystemet ). :huvet

Men vi tar det på onsdag nästa vecka, hårnålen ska inte vinna över mig inte. :)

Vill även tacka alla som var med och körde fick några AHA upplevelser angående spårval.

R-Sickan

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
TinaTjejen skrev:
2284205 Hej gott folk!
Jag är en av dem med objektiven på banan, (jag såg ingen mer än mig iof...).
Följde med en vän, som senare hasade ikull i hårnålen och hade sönde bromsvätskebehållaren=luft i systemet=åka hem.
Vurpan å den tidiga hemkörningen resulterade i att jag bara har bilder på de stora hojsingarna i princip, (vad ni nu kallar grupperingarna.. :va ).
Så fort jag kollat genom bilderna tjoar jag till och ni kommer finna dem på www.voj.se/bilder
Mors!

*ps* Jag vart inte ett dugg körsugen av att se er mosa runt!! :rolleyes: *ds*
Varför kom du inte fram och hejade? Antar att det var du som tog en depåbild på Valmers och mej när vi satt och flämtade?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nr:18 skrev:
2285417 Varför kom du inte fram och hejade? Antar att det var du som tog en depåbild på Valmers och mej när vi satt och flämtade?

Får man fråga vad två killar i läder gjorde eftersom ni tydligen flämtade ihop?! :slicka

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2285468 Det får du reda på om 2 veckor :brynad
Ahhh nu är ni avslöjade, valmers teamar med Mumlan på Åsens mini ERF, Mumlan tar första stint i 2 timmar sen kör valmers andra stint i 10 minuter, Mumlan avslutar sen med sista stint.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
2285417 Varför kom du inte fram och hejade? Antar att det var du som tog en depåbild på Valmers och mej när vi satt och flämtade?
Skulle du vilja gå fram till två läderklädda sälar som sitter och flämtar vid en sunkig VW-buss?

The new Mike's Corner: Att asfaltera Ejes fem minuter innan träningsstart var ett nytt grepp. Mike kan konsten att överraska! Backlund åkte 1.09, trots att Mike "staellt kouner ie kurven, vaer vaenlijg tjoer einte pau kounerne. Taekk."

Last edited:

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
valmers skrev:
2285339 Du skulle sannolikt ha ändrat uppfattning om du sett undertecknad sitta och flåsa efter ett tjugominuterspass. Jag har ont överallt, har varit på krogen och ska vara på jobbet om fem timmar. :näsblod
Härligt, du lever som om du fortfarande var ung. Jag vill se bildbevis på åkningen dock.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Peno skrev:
2285874 Härligt, du lever som om du fortfarande var ung. Jag vill se bildbevis på åkningen dock.
Ja, det är inte lätt att vara stackars medelålders disco-Kaj. Fråga GSXR1100R.

Bildbevis kommer nog, om jag fastnade på bild. Det värsta är att det sannolikt blir riktigt pinsamt då. Kan till och med vara så att jag måste söka medlemskap i TIBA (det är väl Mozzberk som är ordförande?), eftersom jag numera har problem att svänga höger. Gammal krigsskada.

MC Doktorn

Guest
R-Sickan skrev:
2285379 Det är ok med mig, lite blåmärken men det får man ta.
Jag hade alla delar med mig och ville så gärna ut och åka igen men insåg att jag skulle inte hinna åka någon av de 2 passen som var kvar. ( Luft i bromssystemet ). :huvet

Men vi tar det på onsdag nästa vecka, hårnålen ska inte vinna över mig inte. :)

Vill även tacka alla som var med och körde fick några AHA upplevelser angående spårval.

R-Sickan

De va gott att höra och rätt inställning, lite mjukare på med rullen nästa gång
:) Lr kassa däck lr va de nu berodde på.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
valmers skrev:
2286007 Ja, det är inte lätt att vara stackars medelålders disco-Kaj. Fråga GSXR1100R.

Bildbevis kommer nog, om jag fastnade på bild. Det värsta är att det sannolikt blir riktigt pinsamt då. Kan till och med vara så att jag måste söka medlemskap i TIBA (det är väl Mozzberk som är ordförande?), eftersom jag numera har problem att svänga höger. Gammal krigsskada.
Tror du gamlot minns tiden som medelålders :hihi

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
valmers skrev:
2279892 Vilka tänker köra Mikes heildaugstraeiningj på onsdag 5/7? EMR finns på plats för att snigla runt hela dagen (läs i några pass, tills orken är tvärslut). Detta enmansteam känns lätt igen på avsaknaden av tält, vit VW-buss och vit GSX-R1000 med fulkåpor, biltemalack och världens repigaste kåpglas.

Ska bli spännande att se vad beläggningsarbetet åstadkommit med Mike's Corner och Ejes kurva.

Eftersom min semester inte har börjat inrättar jag ett så kallat race office på banan. Undrar om de som ringer kommer undra vad som låter i bakgrunden? :rolleyes:

#63, Magnus

Lite sent för den 5/7 men har bokat en bankörning på Gelleråsen i aug. En annan som är grön har ju inget hum om vart det ligger, så jag hoppas det finns nån som kan tala om det...!? :rolleyes:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
1.14 från Mumlan är ju lite sådär. Han har svårt för Åsen den stackarn :7peta :tungan

Att du Stålben åker 1.15 är dock strålande. Var du så snabb redan innan stor-krashen?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Don Quixote skrev:
2286594 1.14 från Mumlan är ju lite sådär. Han har svårt för Åsen den stackarn :7peta :tungan

Att du Stålben åker 1.15 är dock strålande. Var du så snabb redan innan stor-krashen?
1.14 med koner i ejes motsvarar 1.11 utan koner. Det såg ut som på en SMC-kurs när man bromsade :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Don Quixote skrev:
2286594 1.14 från Mumlan är ju lite sådär. Han har svårt för Åsen den stackarn :7peta :tungan

Snabb? :lol :argpådato

Har ju aldrig kört annat än gathoj på bana förut, så då gick det ju aldrig speciellt fort. Fast som Mumlan säger har vi bestämt att konerna i Ejes betyder +2 sek. :tomten

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
MC Doktorn skrev:
2284941 Ja låg 2 hojlängder bakom och såg bakhjulssläppet och väjde friskt ut i avåkningzonen för att undvika att köra på henne.
Vart överraskad när jag såg att det var en kvinna.

Tur att hon klarade sig oskadd :tummenupp
:hihi
Haru inte ögona med dej eller :D

Det är möjligt.
Jag hade inte en susning om vilka nån av er som körde var. Den enda jag kände igen var Filip(?) Backlund, (för de stod ju på skinnstället :D ).
Varför hälsade inte ni? :7peta

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
TinaTjejen skrev:
2286844 :hihi
Haru inte ögona med dej eller :D

Det är möjligt.
Jag hade inte en susning om vilka nån av er som körde var. Den enda jag kände igen var Filip(?) Backlund, (för de stod ju på skinnstället :D ).
Varför hälsade inte ni? :7peta
Stog inte Tinatjejen på dej heller :7peta
På mitt ställ stog det Humlan, hade min buss precis jämte Filip :tungan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2287165 Stog inte Tinatjejen på dej heller :7peta
På mitt ställ stog det Humlan, hade min buss precis jämte Filip :tungan
Missar man dig så är man blind på riktigt :D

sandstream

Guest
2286779 1.14 med koner i ejes motsvarar 1.11 utan koner. Det såg ut som på en SMC-kurs när man bromsade :D
3 sekunder pga konerna, hur fan var de utsällda :D

Hoppas ni kör nästa onsdag och kan berätta vad ni fick för tider så jag vet om jag är snabbare än Valmers eller inte :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
2287370 3 sekunder pga konerna, hur fan var de utsällda :D

Hoppas ni kör nästa onsdag och kan berätta vad ni fick för tider så jag vet om jag är snabbare än Valmers eller inte :tungan
Jag kör nästa onsdag om vädret håller. Blir det licens på Bike Week eller?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!