Open 1000 2024

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
En fråga angående kurvor: Varför är inte T2 delad i kurva 2 och 3? Samma fråga på T5. :va
Kört fort!



Rätt eller fel vet jag inte men dom kurvorna tas som en typ. 🙂

Ja precis, både T2 och T5 tar man som en kurva. Just T2 (dubbelhögern) tycker jag är lurig, eftersom den är uppdelad i två ser den väldigt skarp ut när man närmar sig.. Men det är knappt att man behöver bromsa alls där egentligen.

Gelleråsen är nog den goaste banan vi har i svea och väldigt teknisk. T4 och T8 är väl dom hårigaste kurvorna för det går ruskigt fort, inför T4 bromsar man ju inte alls och T8 nuddar jag bara bromsen lite grann.

Drevade också om hojen inför körningen -1 fram och +2 bak, det gjorde verkligen skillnad, mycket bättre varvtal/register i princip överallt! Dessutom gött när den går upp på bakhjulet på tvåan! :hihi
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
All right!
I helgen gick Race #3 av stapeln på Gelleråsen Arena i Karlskoga!

1722340429302.png
Meckat på frugans Volvo under veckan så alla verktyg ligger lite utspridda i garaget. Hafsar ihop det jag tror mig behöva, packar alla grejer, tält, däck, hoj, etc hakar på husvagnen och styr kosan norrut.

20240724_145553.jpg

Anländer på torsdag kväll. Under veckan hade det i vanlig ordning körts Endurance (Bike week) så det var redan full fart i depån, vissa som anländer vissa som beger sig. Väl på plats är det dags för incheckning och jakten på en bra depåplats inleds, vilket skulle visa sig vara viktigare än man kunde ana…:3freak

20240725_213602.jpg

Fredag – Träning
Vi har blivit tilldelade 3 träningspass fördelat under dagen. Börjar lite halvförsiktigt, :tråkad är inte riktigt på hugget känner jag. Men sporrad av att man har häng på några andra förare sjunker tiderna sakta men säkert! :brynad Under 3e passet börjar jag hitta ett skönt flyt i körningen, Tröset och Esset sitter riktigt fint nu och efter Ejes ner i gropen går det fullt på tvåan! Man riktigt känner hur bakdäcket pressas ner i asfalten och det bär i väg riktigt duktigt! Kanske är jag tom bland de snabbaste just där!? Avslutar passet med nytt PB! 1:14.041! :yoparty

Nöjd med dagens insats bär det av mot duscharna (med varmvatten!) och därefter restaurangen för att inmundiga en välsmakande tacobuffe, 5/5! Gelleråsen skämmer nästan bort oss! :katt


Lördag - Det blir alltid mycket väder på Gelleråsen…
Vaknade till ett regnigt och blåsigt🌦️Gelleråsen men prognosen ser dock lovande ut! Kvalet går i blött men upptorkande, planen var att ta sig runt några varv, känna på underlaget och försöka få en tid åtminstone. Väl ute på banan var det många ett flertal piloter som passade på att besöka sandfållorna och iom det ett ständigt viftande med gulflagg 🟨 nästan hela passet, och jag som bara skulle köra 4-5 varv… stannade ute till jag åtminstone fick ett par fria varv. :wiggle
Strax efter kvalet tittar solen fram men blåsten håller i sig. Vi tar lunch och går o kikar på när de stora grabbarna kör. Ca en timme innan race brukar det vara lagom att slå på värmarna så jag beger mig ner mod depåplatsen… Möts av att hela tältet ligger på sidan
:galen inkilat mellan husvagnen och bilen! Vinden har tagit det, det satt ändå förankrat med vikter, vilket tydligen inte nära nog tillräckligt! Som tur är har jag hjälpsamma depågrannar som hjälpt ta av väggar o tak så det inte ska gör än större skada. :hjarta
20240727_095933.jpg20240728_143230.jpg20240728_143233.jpg

Race 1 (långrace)
Starterna brukar jag fixa, men den här gången blev det mest pannkaka! Har gått ner en kugg fram så hojen har betydligt mer ork än vad jag är van vid, så det blev rodeo i säkert 20-30m! 🐎 När framhjulet väl återvänt tillbaka till asfalten kan jag utnyttja min startplats på innern och hittar en liten lucka in i första böjen, :kulsprutakniper några platser, ligger kvar i innerspåret och får en bra plats mitt i fältet genom hela första varvet. De i täten är lite i en klass för sig men jag har häng på en snabb grupp i mitten, börjar ta in mer och mer och varvtiderna kapas med nästan 1 sekund! Nytt PB 1:13,2!! :Rockbanan

Efter ca varv 10 eller så börjar dock den stackars kontorskroppen säga ifrån, orken tryter och sakta börjar luckan öka istället :gråtaoch jag får nöja mig med p17/20 ca 3 sekunder efter framförvarande.

Söndag
Warm up! Efter gårdagens race känner jag mig på G! Hittar skönt flyt direkt och slår till med ett nytt pb igen 1:13.0!

Race 2!
Alltså race två! :hjarta Tiden från gårdagen gör att jag flyttar upp på startgridden och startar p16! :hej

I vanlig ordning är det först ett uppvärmningsvarv, men redan i första böj är det två som krokar ihop av går omkull. Rödflagg. 🟥 In i depån på med värmarna och uppdatera discord för info ny starttid.

Startar på yttern, :unsure: får en hyggligt start men vågar mig inte på några attacker i Tröset. Hänger med samma grupp som i förra racet, men känner mig starkare än igår! 💪 Sveper med tåspetsarna skrapandes i marken genom Tröset och S:et klistrad bakom dom andra, :hojraket känner att jag är aningen starkare i bl.a. inbromsningen till Ejes, ska jag våga mig på en omkörning!? Känner mig för några varv, det kan gå! :gnissla Kastar in hojen i S:et, har lite is i magen och kan ladda på fullt ut på rakan, petar i 3an samtidigt som jag lägger över till höger för t4 håller kvar farten lägger mig lite på innern och bromsar mig förbi i Ejes!!!! :yoparty:D Puls!!!Behålla tempot!!! :hjälm Hakar på framförvarande, full gas ner i svackan vid t6, bromsa sent in i hårnålen, känner hur bakhjulet lättar, sen apex! Och fullt på igen, 2ans växel, framhjulet lättar! :hojraket Nu kommer snabbvänstern, slår av och motstyr bestämt ner hojen in i böjen utan någon broms alls! Lägger över för depåkurvan och sätter apex perfekt! Tangera ytterlinjen och får bra spår genom hela svängen, tar höjd och går på gas tidigt, tar en sen apex ut på rakan, matar 3an, 4an, 5an! :kulspruta Brooooooms! :skrämdOch in i tröset igen!
Håller platsen och korsar målinjen med 46 hundradelar före bakomvarnade! P11!!! :Rockbanan
20240727_175054.jpg

Race 3
Strax efter race 2 öppnar sig himlen, regnet verkligen öser ner! Nu skulle man haft ett tält… ⛈️Racingmänniskor är verkligen dom bästa! Egzon Gash som jag står granne med gör plats i sitt tält så vi slipper stå ute i ösregnet. Tusen tack! :hjarta

Med ca en timme kvar till race upphör regnet och solen verkligen pressar! ☀️Kommer det hinna torka upp?? Superbike går i blött, Open 600 går också i blött, men nu börjar det synas torrspår! Jag gamblar, 🎲 jag kör slicks! Jag och två andra startar på slicks, det är 85% torrt, tyvärr är det blött på fel ställen, två rännilar går tvärs genom snabbvänstern och jag får dela upp den i två svängar, :skrämd:gnissla vågar aldrig riktigt dra på ordentligt, kommer i mål tvärsist och helt slut i kroppen men med hel hoj.. :wiggle

Minns tillbaka till race 2, och det känns som att det blev en riktigt bra helg ändå!
:tummenupp

Taco hej, Falkenberg nästa!
20240728_200924.jpg
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
All right!
I helgen gick Race #3 av stapeln på Gelleråsen Arena i Karlskoga!

View attachment 501750
Meckat på frugans Volvo under veckan så alla verktyg ligger lite utspridda i garaget. Hafsar ihop det jag tror mig behöva, packar alla grejer, tält, däck, hoj, etc hakar på husvagnen och styr kosan norrut.

View attachment 501751

Anländer på torsdag kväll. Under veckan hade det i vanlig ordning körts Endurance (Bike week) så det var redan full fart i depån, vissa som anländer vissa som beger sig. Väl på plats är det dags för incheckning och jakten på en bra depåplats inleds, vilket skulle visa sig vara viktigare än man kunde ana…:3freak

View attachment 501752

Fredag – Träning
Vi har blivit tilldelade 3 träningspass fördelat under dagen. Börjar lite halvförsiktigt, :tråkad är inte riktigt på hugget känner jag. Men sporrad av att man har häng på några andra förare sjunker tiderna sakta men säkert! :brynad Under 3e passet börjar jag hitta ett skönt flyt i körningen, Tröset och Esset sitter riktigt fint nu och efter Ejes ner i gropen går det fullt på tvåan! Man riktigt känner hur bakdäcket pressas ner i asfalten och det bär i väg riktigt duktigt! Kanske är jag tom bland de snabbaste just där!? Avslutar passet med nytt PB! 1:14.041! :yoparty

Nöjd med dagens insats bär det av mot duscharna (med varmvatten!) och därefter restaurangen för att inmundiga en välsmakande tacobuffe, 5/5! Gelleråsen skämmer nästan bort oss! :katt


Lördag - Det blir alltid mycket väder på Gelleråsen…
Vaknade till ett regnigt och blåsigt🌦️Gelleråsen men prognosen ser dock lovande ut! Kvalet går i blött men upptorkande, planen var att ta sig runt några varv, känna på underlaget och försöka få en tid åtminstone. Väl ute på banan var det många ett flertal piloter som passade på att besöka sandfållorna och iom det ett ständigt viftande med gulflagg 🟨 nästan hela passet, och jag som bara skulle köra 4-5 varv… stannade ute till jag åtminstone fick ett par fria varv. :wiggle
Strax efter kvalet tittar solen fram men blåsten håller i sig. Vi tar lunch och går o kikar på när de stora grabbarna kör. Ca en timme innan race brukar det vara lagom att slå på värmarna så jag beger mig ner mod depåplatsen… Möts av att hela tältet ligger på sidan
:galen inkilat mellan husvagnen och bilen! Vinden har tagit det, det satt ändå förankrat med vikter, vilket tydligen inte nära nog tillräckligt! Som tur är har jag hjälpsamma depågrannar som hjälpt ta av väggar o tak så det inte ska gör än större skada. :hjarta
View attachment 501753View attachment 501754View attachment 501755

Race 1 (långrace)
Starterna brukar jag fixa, men den här gången blev det mest pannkaka! Har gått ner en kugg fram så hojen har betydligt mer ork än vad jag är van vid, så det blev rodeo i säkert 20-30m! 🐎 När framhjulet väl återvänt tillbaka till asfalten kan jag utnyttja min startplats på innern och hittar en liten lucka in i första böjen, :kulsprutakniper några platser, ligger kvar i innerspåret och får en bra plats mitt i fältet genom hela första varvet. De i täten är lite i en klass för sig men jag har häng på en snabb grupp i mitten, börjar ta in mer och mer och varvtiderna kapas med nästan 1 sekund! Nytt PB 1:13,2!! :Rockbanan

Efter ca varv 10 eller så börjar dock den stackars kontorskroppen säga ifrån, orken tryter och sakta börjar luckan öka istället :gråtaoch jag får nöja mig med p17/20 ca 3 sekunder efter framförvarande.

Söndag
Warm up! Efter gårdagens race känner jag mig på G! Hittar skönt flyt direkt och slår till med ett nytt pb igen 1:13.0!

Race 2!
Alltså race två! :hjarta Tiden från gårdagen gör att jag flyttar upp på startgridden och startar p16! :hej

I vanlig ordning är det först ett uppvärmningsvarv, men redan i första böj är det två som krokar ihop av går omkull. Rödflagg. 🟥 In i depån på med värmarna och uppdatera discord för info ny starttid.

Startar på yttern, :unsure: får en hyggligt start men vågar mig inte på några attacker i Tröset. Hänger med samma grupp som i förra racet, men känner mig starkare än igår! 💪 Sveper med tåspetsarna skrapandes i marken genom Tröset och S:et klistrad bakom dom andra, :hojraket känner att jag är aningen starkare i bl.a. inbromsningen till Ejes, ska jag våga mig på en omkörning!? Känner mig för några varv, det kan gå! :gnissla Kastar in hojen i S:et, har lite is i magen och kan ladda på fullt ut på rakan, petar i 3an samtidigt som jag lägger över till höger för t4 håller kvar farten lägger mig lite på innern och bromsar mig förbi i Ejes!!!! :yoparty:D Puls!!!Behålla tempot!!! :hjälm Hakar på framförvarande, full gas ner i svackan vid t6, bromsa sent in i hårnålen, känner hur bakhjulet lättar, sen apex! Och fullt på igen, 2ans växel, framhjulet lättar! :hojraket Nu kommer snabbvänstern, slår av och motstyr bestämt ner hojen in i böjen utan någon broms alls! Lägger över för depåkurvan och sätter apex perfekt! Tangera ytterlinjen och får bra spår genom hela svängen, tar höjd och går på gas tidigt, tar en sen apex ut på rakan, matar 3an, 4an, 5an! :kulspruta Brooooooms! :skrämdOch in i tröset igen!
Håller platsen och korsar målinjen med 46 hundradelar före bakomvarnade! P11!!! :Rockbanan
View attachment 501756

Race 3
Strax efter race 2 öppnar sig himlen, regnet verkligen öser ner! Nu skulle man haft ett tält… ⛈️Racingmänniskor är verkligen dom bästa! Egzon Gash som jag står granne med gör plats i sitt tält så vi slipper stå ute i ösregnet. Tusen tack! :hjarta

Med ca en timme kvar till race upphör regnet och solen verkligen pressar! ☀️Kommer det hinna torka upp?? Superbike går i blött, Open 600 går också i blött, men nu börjar det synas torrspår! Jag gamblar, 🎲 jag kör slicks! Jag och två andra startar på slicks, det är 85% torrt, tyvärr är det blött på fel ställen, två rännilar går tvärs genom snabbvänstern och jag får dela upp den i två svängar, :skrämd:gnissla vågar aldrig riktigt dra på ordentligt, kommer i mål tvärsist och helt slut i kroppen men med hel hoj.. :wiggle

Minns tillbaka till race 2, och det känns som att det blev en riktigt bra helg ändå!
:tummenupp

Taco hej, Falkenberg nästa!
View attachment 501757
👌💯🤩
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
SM-Final - Falkenberg! 🏁

Det såg ju länge ut att regna 🌧️ åtminstone på fredagen, men när det började närma sig visade prognoserna annat, kanonväder hela helgen! ☀️😎

Fredag
Eftersom jag bor bara en timme bort från banan åkte jag ner på fredag morgon, packade på torsdagen så allt var klart bara att kroka på husvagnen å dra sig söderut.

Anländer precis för sent för att hinna med första träningspasset, nåja :wiggle det är två till under dagen så det ska nog ordna sig. Tar ett jobbmöte i bilen och fundera på var man skall stå, inser att jag redan parkerat på en riktigt bra plats så det är bara till att smälla upp tältet och baxa ut hojen. Nytt tält btw, och rejäla dunkar för att hålla det på plats :rolleyes:
20240831_071021.jpg
Kör solo denna helgen och man inser ganska snabbt vilken lyx det är att få en hjälpande hand i depån! Allt tar minst dubbelt så lång tid! :3freak

Första passet ut, känns ok. 50-tiderna levereras tryggt, men ett av mina mål under säsongen har varit att komma under 50s på falken, så inte helt nöjd ändå. 49:an är ju inom räckhåll, pushar jag lite till borde det gå! :unsure: Kanske om man tar lite höjd, bromsar lite mindre och framförallt gasar mer så borde den sitta! Kärnger på ett nytt bakdäck inför passet, känner direkt skillnad! Nu rullar den mjuk och fint! Och ta mig tusan, när passet är över kan jag till min belåtenhet se att jag håvat in min första 49-tid! Nöjd! :Rockbanan
20240830_164232.jpg


Lördag
Ligger på 50,X-tider nästan hela kvalet. Går in i depån för att hämta andan lite, får lite pepp från Mackan på Michelin, samlar mod och rullar ut igen, slår helt plötsligt till med 49.633 som räcker till p13/15. All right! Nu levereras även 49orna med jämna intervaller! :brynad Stannar till o snackar lite när Svemos chefstekniker knackar mig på axeln, småler pekar på dämparen och säger; Den där får du ta o fixa till innan nästa race.. Huh? Slår ett öga bak mot ljuddämparen, dafuck!? Hela ändstycket saknas?! :jisses 20240831_121001.jpg

Kör ju med db-killer och tydligen blir det ett rejält tryck i röret när pluggen sitter i! Jaha hur löser man detta?? :unsure: Lägger ut en vädjan på Facebook i ren desperation :gråta och går på lunch, kanske får jag åka iväg o köpa en ny någonstans och hoppa dagens race... Men så vid återkomsten till depån ligger där en nästan identisk dämpare och väntar!? 🤯Team Max Eriksson#33 hade en i reserv och var otroligt vänliga att låna ut den! ❤️ Efter lite meck sitter den på plats som en smäck, nästan bättre än innan! Helgen räddad! 😊


Race1, Lååååååångrace. 22 varv skall köras, så det gäller ju att man har soppa i tanken och huvet på skaft.. :gnissla

Det känns alltid som en evig väntan innan race, :sleep: men så är det plötsligt är det dags, på med stället, 5minuter kvar, 🕚 sliter av värmarna och tar ner hojen från stöden, rullar iväg mot depågatan, känner hur vinden fläktar svalt mot kroppen.. hm… det brukar inte kännas så… Kewken!! Jag har glömt airbagvästen!! :huvet (Nytt krav för i år). Efter en u-sväng som får en finlandsfärja att se smidig ut så är jag strax tillbaka i maskindepån! Får hjälp med att palla upp hojen, hoppar av, slänger på mig västen, ner med hojen och iväg igen! Fuuuuuck nu är jag efter redan innan start!! Möts av en röd lampa 🔴 vid utsläppet, aja blir att vänta på att fältet får åka i väg på sitt warm-up lap innan den släcks. Grön lampa! 🟢Pinnar raskt iväg efter fältet och hinner nätt och jämt ställa upp på startgridden innan starten går. PULS! :crash

Startar på yttern vilket inte är så tokigt i Falkenberg, då får man fritt spelrum när alla ska knö sig in i första kurvan. :7petaVarvar upp till 8-9k, släpper kopplingen och lyckad bannemej få till en hygglig start trots allt, lätt framhjulslyft i 30-40m,tar några platser redan på rakan! Lägger mig på ytterkanten i första böjen och lyckas undvika den värsta trafiken, kniper ytterligare nån placering i chikanen, nu är det race! :hjälm Pangar på in i Nyhem och hänger på klungan framför. Håller hyggligt tempo men droppar nån placering efter några varv men noterar dock åter 49 tider på löpande band! :brynad

Känner mig förvånansvärt pigg genom hela racet, eller tja i alla fall till varv 18… Blickar av en händelse ner mot instrumenteringen och ser att bensinlampan blinkar frenetiskt! 🟡 Dra åt h****e, jag missade ju att tankade efter kvalet och allt strul! :huvet Vet inte hur länge den blinkat och vågar inte chansa, full gas och soppatorsk är ingen bra kombo.. DNF Kastar av mig handskarna när ja kommer tillbaka i depån och det kan nog ha yttrats en och annan svordom. :4skrika Klantigt delux! :3freak Finns inget annat att göra än att skratta åt eländet. På kvällen vankas det kinabuffé på byn med ett gäng andra förare, lite go mat och gött häng så glömmer man eländet. :tummenuppAvrundar kvällen med att se lördagens MotoGp på "storbildsskärm", innan det är dags att kravla sig in i husvagnen. 💤

20240831_212621.jpg

Söndag
Warm-up utan större dramatik, allt verkar funka som det ska, och nu är hojen banne mig fulltankad! :tummenupp


Race2
Hygglig start, har häng, Känner att det går riktigt bra! :brynad Hittar bra flyt i direkt och går på betydligt mer gas i den svepande ”rakan” efter chikanen. :hojraket Tar lite höjd och viker distinkt ner hojen genom Nyhem. Kort gaspåslag samtidigt som jag lägger över och sveper genom S:et, brottar tillbaka hojen och tar högerknycken innan backen perfekt, :hjälm petar i 3an och går på full rulle upp mot högfartarn! Den går rätt bra den gamla Suzukin ändå! 😃Trycker ner hojen efter krönet och går in i högfartan. Ger gradvis ökande gaspåslag genom svängen, känner hur bakdäcket får jobba! Håller mig kvar en aning på innern innan jag viker över för att sikta mot krönet och får därmed ett mycket bättre spår och kan ge full gas genom vänstern och över krönet. Känner hur styret blir lätt men slår inte av! :machineguTangerar varvstopp innan det är dags för hård broms vid 100skylten och dyker därefter in i Ginstkurvan. Det gäller att inte gå in för tidigt, då sabbar man hela sista partiet. Tar den hyggligt och går på duktigt med gas igen, hänger av ordentligt som sig bör i sista böjen, petar i 4an när jag går ut på rakan hojen jazzar till men under kotroll, korsar linjen och sätter nog min bästa tid för helgen 49,3! 48:an är inom räckhåll! 😃 P12/14!:tummenupp
FB_IMG_1725517821386.jpgaaNAT_2618.jpgaaNAT_2734.jpgCapture.JPG

Race3
Kanonstart som vanligt, :hihi lätt framhjulslyft en bra bit, hänger med klungan fler varv än väntat, 😃 men får se mig omkörd av både #4 & #9 (igen) :4skrika känner att jag stundtals hänger på men dom är aningen för snabba och är nog minst 300m före när jag under senare halvan av racet kommer ut på rakan och möts av ett enormt vitt 200m långt☁️☁️ rökmoln! :jisses Säkert tecken på en skjuten motor! :gnissla Och visst står den en moloken förare och hoj nere i escapen. Har en kort överläggning med mig själv och tänker att en eventuell oljesträngen borde ligga på vänster sida av rakan.. :rolleyes: lägger mig på höger sida ist utan att slå av nämnvärt. :dummer Märker hur jag plockar in på framförvarande mer och mer för varje varv! :hojraket Nu är jag bara 1 sekund bakom, ett varv till så tar jag dom!!

Målflagg. 🏁 Slutar p11/14


Nytt PB med nästan en sekund får ju ändå räknas som godkänt! :tummenuppRullar in mot depån och får nog säga att jag känner mig rätt så nöjd med dagens insats. Låter hojen svalna lite, meckar av dämparen och returnerar den ödmjukast till Max. Medan lugnet lägger sig över depån packar jag ihop alla prylar och stuvar in i bilen. Glider sakta genom depån med rutorna nere och låter vinden fläkta, iväg mot solnedgången. ☀️ En ganska bra avslutning på säsongen ändå!:tummenupp😊
_DSC0893.JPG
 

Bifogat

  • _DSC0810.JPG
    _DSC0810.JPG
    6 MB · Visningar: 10

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
FYI, det ska inte falla någon skugga över SRP eller tillverkaren av ljuddämparen, det är jag som efter kraschen förra året hjälpligt lagat, och nitat ihop dämparen.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Den är lika snygg förfarande. Jag gick förbi och skulle presentera mig men du satt och snackade med någon så jag gick vidare dit jag skulle ist. Synd jag var mekfri ihelgen så du kunde fått hjälp om jag vetat😃. Bra jobbat👍👍
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Den är lika snygg förfarande. Jag gick förbi och skulle presentera mig men du satt och snackade med någon så jag gick vidare dit jag skulle ist. Synd jag var mekfri ihelgen så du kunde fått hjälp om jag vetat😃. Bra jobbat👍👍
Tack! Det var mycket folk på besök under helgen men det är bara komma fram o tjöta vetja!
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top