Oppositionen vill höja bensinskatten.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett skolboksexempel på hur man inte skaffar sig flera väljare, trots att behovet är överhängande.

Med Mooona bakom ratten behöver vi dock inte oroa oss.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Back in the day fick man full tank på moppen för under 10kr...

Kommer ihåg när man tankade 95 och 98 för lika mycket. Det vill säga på den tiden bensinpumparna inte kunde visa 10 kr. De fick nöja sig med 9.99 oavsett bränslekvalitet. Undra om de klarar att visa 20 kr/liter :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte om MP halkar under 4%-spärren (åh, vilken önskedröm)

Hoppas kan man ju alltid. Jag tror att MP skrämmer bort en del väljare från att rösta på Socialdemokraterna eller Vänstern.

Nu är det skattekrig. Ska kommande valet handla om det? Jag trodde att det skulle handla om integrationspolitiken i höstas. Nu är jag inte alls lika säker på det längre trots att det är uppror i Rosengården på nytt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7039898.ab

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Monas uttalanden och handlingar förföljer henne till graven.

Ja. Politiskt känns hon överspelad sedan länge. Vänsterns politik blir hennes politik. Skattehöjningar blir lösningen på alla problem, även lösningen på problem som inte finns.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja. Politiskt känns hon överspelad sedan länge. Vänsterns politik blir hennes politik. Skattehöjningar blir lösningen på alla problem, även lösningen på problem som inte finns.

En gång i tiden ansågs hon vara en frisk fläkt inom Socialdemokraterna. Den synen har nog inte folk på henne längre. Hon är ingen förnyare för partiet.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Inte för att tråka till det men i Alliansen så var det vissa partier som lovade sänkt bensinskatt förra valet men det ända som hänt är väl att de höjt koldioxidskatterna de också och dessutom infört en indexering som höjer skatten per automatik. Sen fick vi ju även skatt på trafikförsäkringen av Alliansen även om jag inte tror oppositionen misstycker så där jättemycket...så hur man än röstar så kan man nog tänka sig att alla ser trafiken som en stor inkomstkälla och vinner de rödgröna kommer nog det inte stanna med 49 öre plus moms.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Inte för att tråka till det men i Alliansen så var det vissa partier som lovade sänkt bensinskatt förra valet men det ända som hänt är väl att de höjt koldioxidskatterna de också och dessutom infört en indexering som höjer skatten per automatik. Sen fick vi ju även skatt på trafikförsäkringen av Alliansen även om jag inte tror oppositionen misstycker så där jättemycket...så hur man än röstar så kan man nog tänka sig att alla ser trafiken som en stor inkomstkälla och vinner de rödgröna kommer nog det inte stanna med 49 öre plus moms.

Inte för att tråka till det ännu mer men jag gjorde en enkel beräkning på vad t.ex. ts-skatten kostade mig extra (1 hoj + 2 bilar) och jobbskatteavdraget finansierar detta efter 1 1/2 månad (d.v.s "break even"), därefter är det bara + i kassan (10 1/2). Det stannar heller inte med höjd bensinskatt om/när kommunisterna tar över, de måste ju få loss minst 125 miljarder till för att finansiera deras fantastiska "reparation" av bidragssystemet (eller välfärden om man nu vill kalla det för det).

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
HBT-frågor i alla ära, men det finns kanske viktigare saker på dagordningen.

Har hon propagerat för det mycket på sistone? Roade mig att söka på begreppet HBT frågor. Mycket riktigt dyker Mona upp.

http://www.makthavare.se/wiki/Mona_Sahlin

"Sahlin har länge varit nära allierad med den svenska hbt-rörelsen. Redan 1995 syntes hon på omslaget till den numera nedlagda gaytidningen Reporter, och fick 1996 pris av RFSL Stockholm för sitt stöd för hbt-frågor. Gaytidningen QX utsåg 2002 Sahlin till "Årets Hetero", och Sahlin tackade med citatet "Jag är hellre onormal med er än normal med Alf Svensson". Sahlin har öppet talat om svårigheter med att driva hbt-frågor inom socialdemokraterna. Även år 2008 utsågs Sahlin till "Årets Hetero" på QX Gaygala."

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Har hon propagerat för det mycket på sistone? Roade mig att söka på begreppet HBT frågor. Mycket riktigt dyker Mona upp.

http://www.makthavare.se/wiki/Mona_Sahlin

"Sahlin har länge varit nära allierad med den svenska hbt-rörelsen. Redan 1995 syntes hon på omslaget till den numera nedlagda gaytidningen Reporter, och fick 1996 pris av RFSL Stockholm för sitt stöd för hbt-frågor. Gaytidningen QX utsåg 2002 Sahlin till "Årets Hetero", och Sahlin tackade med citatet "Jag är hellre onormal med er än normal med Alf Svensson". Sahlin har öppet talat om svårigheter med att driva hbt-frågor inom socialdemokraterna. Även år 2008 utsågs Sahlin till "Årets Hetero" på QX Gaygala."

Lyckligtvis är det eventuella stödet från HBT-rörelsen inte tillräckligt för att bli statsminister...:)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag skulle hellre köra Kawasaki i fyra år än att leva med henne som statsminister :fakta

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul att den rödgröna röran kom med valfläsk idag - sjukvårdsbidrag och akassa skall höjas. Nähä...och jobbskatteavdraget vi fick vill man norpa tillbaka.

:hihi

Summa sumarum - att jobba skall verkligen inte premieras, och det är seKsigt att pynta skatt.

Det lär bli rödgrönt efter valet.

Last edited:

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Största hotet är dem som röstar på S bara för att det är tradition. Såg ett par lallare från mitt fack som hade dukat upp ett bord & raggade, ändå så e dem kritiska till både V & MP.:va

Man blir så trött.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Enligt aftonbladet: Höjningen ska ske i två faser: först 29 öre och sedan 20 öre per liter bensin.

Så, 29öre första dagen. 20 öre andra dagen. Tredje dagen? kanske en avgift för varje gång du öppnar tanklocket. Det betalar du i samband med tankningen, glöm inte skatten! Fjärde dagen en avgift för varje andetag du tar + 25% skatt. Det här blir succé:tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Men vad i helvete :va

När jag kollade på sån här debatt, då var det ju "de blåa" som ville höja soppan :confused:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag talade nyss med min tjej och hon sa lite överraskande att hon skulle rösta blått! Sen kläckte hon ur sig att det var enbart egoistiskt, men det håller jag inte alls med om.
Skönt att man inte är ihop med en sosse längre :D

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Kommer göra underverk för folkhälsan när idrottsföreningar inte längre har råd att åka till bortamatcher och cuper.

Ja det finns ju fördelar, det har du rätt i.
Arbetsgivarna slipper lallande fånar med ont i kroppen.
:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...