Honda CB750 körde jag med å det var mycket smidigare än andra jag testat med
Mja, kanske inte de riktigt stora (BMW R1200GS etc). Det kan bli lite för åbäkigt för en nybörjare att spaka runt en sån på banan, de väger en del och har ganska hög tyngdpunkt.Borde inte "äventyrshojjar" vara rätt optimala?
(typ stora enuro/motarder)
Jag har inte kört såna själv så jag vet inte om det är så...
Borde inte "äventyrshojjar" vara rätt optimala?
(typ stora enuro/motarder)
Jag har inte kört såna själv så jag vet inte om det är så...
Körde upp på en Africa Twin 750, den var väldigt lätt att svänga o krypköra med.
Mja, kanske inte de riktigt stora (BMW R1200GS etc). Det kan bli lite för åbäkigt för en nybörjare att spaka runt en sån på banan, de väger en del och har ganska hög tyngdpunkt.
Men lite mindre saker blir oförskämt lättkörda. Som t.ex. DR650SE borrad till över 700cc. Då är det nästan lättare än att köra moppe runt banorna.
Annars så kan jag tänka mig att en TDM900 är ganska så smidig på en uppkörning.
Om inte något av de förslagen duger så finns ju alltid CB750 och GSX750 (modellerna från 90-talet och framåt). De har använts av många trafikskolor genom åren. Inte helt utan orsak. Hornet 900 skulle kunna vara ett modernare alternativ.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |