Organdonation!

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
e ganska tveksam om där finns nåt värt å ta vara på när jag lämnar in, men jag försöker donera bort en dryg decimeter varje helg.. :banana

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
e ganska tveksam om där finns nåt värt å ta vara på när jag lämnar in, men jag försöker donera bort en dryg decimeter varje helg.. :banana

Wow.

Ett spektakulärt misslyckat försök att verka alphahanne. Istället för att framstå som starke hannen med kvinnor som står i kö förtäljer du att din penis är så liten att du försöker "donera bort den" varje helg.

Förr eller senare lär du springa på någon med en böjelse för prinskorvar och då är väl din lycka gjord.

:brynad

Kom igen, du kastade ju upp bollen.. Jag var tvungen att slå den ur stadion innan någon annan gjorde det. Det är enda sättet du lär dig på.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Wow.

Ett spektakulärt misslyckat försök att verka alphahanne. Istället för att framstå som starke hannen med kvinnor som står i kö förtäljer du att din penis är så liten att du försöker "donera bort den" varje helg.

Förr eller senare lär du springa på någon med en böjelse för prinskorvar och då är väl din lycka gjord.

:brynad

Kom igen, du kastade ju upp bollen.. Jag var tvungen att slå den ur stadion innan någon annan gjorde det. Det är enda sättet du lär dig på.
WOW på dig själv.... hur länge har du väntat på den bollen? Nu kändes det som du smashade en skruvboll..... men du kanske har rätt, min penis' storek är inget fäbodjäntan önskar sig men ditt 'påhopp' berörde obetydligt mer än en aftonbladetartikel. M.a.o. Kul att se dig men nu e du glömd.....

Jag går på stigen.......:krama

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Så, då är jag med i registret. Har tänkt på det tidigare men glömmer lätt...nu blev det av iaf.
Bra tråd/initiativ:tummenupp

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag som lever ihop med en som väntar på organ är självklart med.

Nästa gång är det kanske du eller jag som behöver och till våren kommer tyvärr det in många fina unga organ in till sjukan utan nytta, väldigt få är faktist anmälda som donatorer. Så vi yngre med friska organ som ligger i risk zonen, borde åtminstonde dela med oss när vi dör. För vi kan inte helt blunda för att vi sporthojsåkare styrker med ibland samt kan behöva organ efter en krash.

Dock så har jag fri skrivit mej från mina lungor. Dom är crap och ingen oavsett hur dåliga dom är ska behöva få mina skadade.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
har tänkt på detta förr, men det är ju som med det mesta, man tar sig inte tid att leta upp vart man ska göra det. så tack för denna tråd, och länken till sidan :) anmälde mig precis. man känner ju inte sig direkt 100% säker att man kommer vara kvar i livet om låt oss säga 60år om man fortsätter åka hoj så länge. lite extremt kanske, men aja. varför ska andra behöva dö utan anledning då man kan hjälpa dem egentligen?
har en liten fråga dock, om man inte vill begravas i kista utan kremeras istället, hur går det till om man är organ-donator?, tar dem organen som behövs och sen kremerar eller hur funkar det som?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
har en liten fråga dock, om man inte vill begravas i kista utan kremeras istället, hur går det till om man är organ-donator?, tar dem organen som behövs och sen kremerar eller hur funkar det som?

Först plockas organen sen har du begravning/farväl utav anhöriga mm sen några veckor efter det kremeras du. man kastas inte in i en brännugn precis efter att man förklarats död.

Organ är en fäskvara, man kan inte ta organ från någon som legat död länge. Dom bästa organen kommer från levande personer, dom klarar sig längst i sin "nya" kropp.

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
det bästa är att man inte behöver skriva upp sig själv. Att skriva upp sina kompisar räcker långt :tummenupp

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
BMW R1200GS
Anmäld nyss.

Du Dioden, du kan väl sammanställa hur många som nappar på organdonation, det vore kul att se hur många som går med.
Och sen kan du köra en kampanj på stan hur duktig vi sporthojare är, vem vet vägverket kanske släpper till lite på hastighetsbegränsningar för att öka tillgång på organ.

Ok, då var det gjort. Jag räknade till 15st som aktivt sa att dom precis anmält sig. Sedan var det en hel del som anmält sig tidigare samt några har även anmält sina kompisar, Bra!

Nu till det lite mer tråkiga. Tråden halkar ner ju längre tiden går och färre folk läser den, tyvär. Jag mejlade sporthoj.com ansvarig för att försöka få till en sk, "sticky" där tråden ligger överst en tid. Det var "icke" :gnissla på den begäran.

//Diod

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
klart man är medlem, faktiskt 10års jubileum för mig i donations registret nästa år.. :näsblod

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nja, lätt tveksam.. Donerar gärna till familj och vänner.. Annars finns risken att organen hamnar i nån idiot man egentligen önskar livet ur, det vore ju mindre lyckat..

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Det är ju jävligt egoistiskt att inte donera.

Som alla andra skriver, har tänkt på det länge, men..
Nu är jag iaf med
Bra initiativ.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Tobiasregistret söker unga friska personer till sitt register för benmärg och stamcellsdonation. Det är en chans att hjälpa en annan svårt sjuk människa i världen att bli frisk från leukemi UTAN att själv dö.

EDIT: Ja jag är även villig att donera mina organ, ta väl hand om dom.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln