Varför så dryg för? Han har inte ens nämnt nåt om klotad hoj. Att man inte vill köpa importerad säger väl sig självt många gånger, speciellt om det är nån som inte kan så mycket om ämnet? Försäkringar kan väl bli högre samt svårare att sälja när man vill byta upp sig?
Jag tror de flesta med mindre eller ingen erfarenhet väljer bort en omkullagd hoj framför en som inte är det om priset är detsamma, eller?
Enda anledningen att andrahandsvärdet skulle minska vore sådana som dig, som säger att andrahandsvärdet ska minska. Det får det att bli mindre. Finns ingen orsak för en försäkring att bli dyrare, en er-6 är en er-6. Det är ju lite av motorcyklarnas Skoda Felicia. För det första så är det många nybörjare som köper dem, de liksom alla andra gör misstag, men kanske lite mer frekvent. Misstag innebär i det här fallet lätt att hojen på ett eller annat vis åker i backen.
ER-6
rna är så billiga redan att någon skillnad i värdeminskning inte skulle märkas, det handlar mer om att hitta rätt eller fel köpare.
Företag som får in en klotad hoj vill tjäna pengar, precis som alla andra. Ju mer tid och delar de lägger på hojen, ju mer pengar tjänar de. Därav ligger det i hojmekarnas intresse att återställa en klotad hoj så jävla dundersnyggt det bara går. Precis som bilverkstäderna (som exempel blev jag påkörd i min Vito i höstas, den var i bättre skick när jag fick tillbaka den än innan den krockades).
Jag är evinnerligt trött på allt detta gnällande för gnällandets skull - import är lagd eller skruvad mätare (ja i italien skruvar de mätarna ständigt, men det gör fan folk i sverige med, köp ingen italiensk hoj om den inte är ny från fabrik?) precis som med bilar. Alla tyskimporterade bilar sägs ju vara totalkvaddade och ihopplock av delar en bonde hittat utmed autobahn. NEJ.
Billigare fordon i tyskland gör att folk köper fordon där och tar hem till Sverige, menar du att samtliga fordon på mobile.de är krockade? Isf skulle fan fordonstrafik förbjudas!
Jag förstår inte vad det är för fel på att använda sitt eget huvud och tänka efter lite, använda lite logik, utmana sina egna tankebanor lite.
Titta på hojfan, var noga. Finns något där som stör dig? Skit i o köpa den då. Jag har köpt hojar som både varit restaurerade efter totalkrasch och tidigare varit stulna, inlösta och reparerade, samt en i princip flång ny, jag har då inte upptäckt några nakdelar med dessa. SKULLE det vara så att just den här ER-6:an har blivit smälld, riktad och bakramen sitter 0.4 grader snett (mindre än man kan räkna med från fabrik pga metallens rörelser efter svetsning) så lovar jag att föraren inte kommer att märka av detta, precis som föraren efter honom.
Nej han har inte nämnt klotad, men det är ju vad som jämt och ständigt kommer upp här, och som ständigt bjäbbas om (precis som mätarställning) när det gäller import.
Kan för övrigt tillägga att jag VET ett flertal annonser där det stått "aldrig lagd" när jag sett den hojen stå på verkstaden i månader nedplockad i molekyler för att byta allt som var paj o få bort all jord, grässtrån osv, är det något man ska se upp med så är det just de orden. Oavsett om hojen är en månad gammal.