Victor
Shake that ass!
Största händelsen var nog ändå när Billy Butt ringde till förmodligen flera nyhetsförmedlare och sa att han var på plats i Islamabad och kunde rapportera därifrån.
Det var fan sjukt roligt.
Det var fan sjukt roligt.
Dom där filmerna fick jag också se i skolan.
Dessutom hade vi skyddsrumsövningar då vi fick lära oss att handveva luftreningsanläggningen, rena vatten och kolla strålningsnivån ute...
Kalla kriget var en bitch.
Jag växte också upp under kalla kriget. Då fick vi lära oss att demonstrera och kräva att Nato ensidigt skulle dra tillbaka sina kärnvapen från Norden. Tiderna förändrades redan på den tiden.
Jaha?
Än viktigare är att skådespelaren Per Grundén är död.
Per Grundén var en firad operetthjälte utomlands. Grundén var en stjärna vid Volksoper i Wien mellan 1953–63 och utsågs till österrikisk Kammersänger 1958.
Vi dödliga minns Grundén i den viktiga rollen som Wall-Enberg i Jönssonligan-filmerna.
En epos har gått i graven. Grundén blev endast 88 år gammal.
/Dreggel
Hmm... Osama död och Markus är bannad. Kan det finnas ett samband måtro?
:foliehatt på
Nu blir det krig om inte annat
Sverige behöver en muslimsk helgdag. Det anser Socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin, som föreslår att de svenska helgdagarna ses över i en särskild utredning.
Troligen skulle ett sådant beslut innebära att någon av de nuvarande helgdagarna tas bort.
Carin Jämtin tror inte att det är möjligt att ha fler röda dagar än vad vi har i dag, men vill inte spekulera i eventuella lösningar.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jamtin-vill-ha-muslimsk-helgdag
Carin Jämtin tror inte att det är möjligt att ha fler röda dagar än vad vi har i dag, men vill inte spekulera i eventuella lösningar.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jamtin-vill-ha-muslimsk-helgdag
Nu hör väl det här ämnet inte till tråden, men det där är ju inget annat än ett flumförslag för att jaga röster från muslimska väljare i Sverige. Hon lär förlora dubbelt så många som hon lyckas värva. När det väl gäller kommer ingen nuvarande politiker att gå över elden för att driva igenom ett sådant förslag. Opinionen skulle aldrig acceptera det.
Om man nu ska ta bort någon helgdag föreslår jag att vi tar bort svenska nationaldagen. Någon vidare nationalkänsla har vi inte i det här landet. Det är väl bara julafton, nyårsafton och midsommarafton som är heliga för oss när det verkligen gäller. Hur många var det som tog seriöst på påskhelgen nyligen?
Om man nu ska ta bort någon helgdag föreslår jag att vi tar bort svenska nationaldagen.
Påsk är väl bara något flummigt påhitt av och för de kristna tomtarna? Det har ju inget med oss svenskar att göra överlag...
Det är i alla fall positivt med religon... Det blir helgdagar! Och nu när vi är så många muslimer oxå så kan det ju faktiskt bli fler helgdagar! se det positiva!
Det var alltså en insider-kille som gjorde att usa kunde fimpa honom?
Då lär han må gott nu i alla fall. Vad var belöningen?
Men om vi gjer muslimerna hjulaftån så blir dem glada och gör inte terror på oss.
Men för i helvete!! Vad e det för fel på den där Jämtin?? Vill hon ha muslimsk helgdag kan hon väl omlokalisera sig själv till Afghanistan?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|