Osama Bin Laden död

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nej.

Du vet vad jag menar så sluta trolla nu.

Nej, ärligt talat ser jag inte var dom höga kostnaderna kommer ifrån. Militären är skriven på ex antal månader oavsett var du stationerar dom, dom äter lika mycket och transportdelen står dom för själva. Väl i staterna så finns det logiment att hysa dom som blir kvar i tjänst och lönen förblir den samma oavsett uppehållelseort.

Inget av detta innebär en merkostnad mot vad dom redan har nu.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Spektakel™ genererar ju alltid en och annan dollar. Det insåg amerikanen medans gemene man fortfarande harvade betongaktig åker i Svea.

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Hoj
.
Han borde ha ställts inför rätta istället. Att han är talibanledare och säger sig vara ansvarig för massa terrordåd spelar ingen roll och exkluderar honom naturligtvis inte från konventionella rättsprocesser.

Han har varit välkommen till sin rättsprocess i 10 år.
Han ville inte ha den, och då slapp han.

Okej så man går in med insatsstyrka och avrättar någon (enligt den officiella storyn) och sen kallar man det för "rättvisa". Det är ju helt sjukt.

Nej, det är inte sjukt. Det var sjukt när två skyskrapor kollapsade i New York och 3000 människor miste livet. Att den ansvarige blir avrättad är inte sjukt.

Eftersom media inte står för sanningen längre utan en sorts propagandaversion av världen som i första hand är till för att inordna folket i ett lydigt kollektiv, så kan man konstatera att vi inte har en demokrati här eller någonstans i västvärlden.

Vi har både Dagens Nyheter och Proletären och andra tidningar. De presenterar väldigt olika sanningar, och du väljer själv vad du vill läsa och tro på.

Varför är det inte demokratiskt? Hur tycker du att det skulle vara istället?

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nej, ärligt talat ser jag inte var dom höga kostnaderna kommer ifrån. Militären är skriven på ex antal månader oavsett var du stationerar dom, dom äter lika mycket och transportdelen står dom för själva. Väl i staterna så finns det logiment att hysa dom som blir kvar i tjänst och lönen förblir den samma oavsett uppehållelseort.

Inget av detta innebär en merkostnad mot vad dom redan har nu.

Jag vet tydligen nåt som inte du vet.

Hejdå lilla trollet :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej, det är inte sjukt. Det var sjukt när två skyskrapor kollapsade i New York och 3000 människor miste livet. Att den ansvarige blir avrättad är inte sjukt.

Enligt den här webb-sidan (hur pass seriös den är vet jag inte, men den föreföll vara det, samt att siffrorna nog kan jämföras med andra sidor du kan leta upp ifall du vill påstå att jag är helt ute och cyklar) så har 8.813 civila i Afghanistan dödats, samt 864.531 civila irakier dödats, och du "gnäller" om 3.000.

Om George W Bush mördas med ett skott i huvudet av något lands elitsoldater, kommer du då också tycka det är helt rätt och försvara det? En vild gissning är att du kommer bli upprörd över hur barbariska "de" är som gjorde det, samt att mycket annat hade man inte kunnat förvänta sig av "dem".

För övrigt tar jag inte parti för någon sida då jag tycker de är idioter allihopa.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
USA har förmodligen varit välkommen till sin också men nog kämpat väl för att undgå internationella regler.

verkar vara ett exempel, sant eller inte

1983-84 anföll USA nicaraguanskt territorium vid ett flertal tillfällen, bland annat en oljeanläggning och en flottbas, och man minerade även nicaraguanskt farvatten. Allt detta är förbjudet enligt internationell lag.

1984 drog Nicaragua USA inför Internationella Domstolen, där de 1986 fälldes på nästan samtliga åtalspunkter, bland annat "olagligt användande av våld", dvs. terrorism. USA vägrade att delta i domstolsförhandlingarna. I domslutet kan man läsa:

http://olydig.blogspot.com/2005/09/hyckleri-om-terrorism.html

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men vad är det här nu då, är det synd om Bin Laden helt plötsligt?

Gött att de sköt skallen av den jäveln. Rättsprocess? Lägg av.

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Hoj
.
8.813 civila i Afghanistan [har] dödats, samt 864.531 civila irakier dödats, och du "gnäller" om 3.000.

Ja vi pratade ju om bin Ladin och vad han gjort USA.
Hur många av dessa dödsfall i Afghanistan och Irak är pga terrorattacker?

Om George W Bush mördas med ett skott i huvudet av något lands elitsoldater, kommer du då också tycka det är helt rätt och försvara det? En vild gissning är att du kommer bli upprörd över hur barbariska "de" är som gjorde det, samt att mycket annat hade man inte kunnat förvänta sig av "dem".

Tja, nu vet jag inte Georg W Bush status, men USA:s president är ju överbefälhavare och terrorister siktar på civila mål i första hand, inte militära. Så jag skulle säga att det var oväntat?

Vidare anser terrorister att ju fler oskyldiga som får sätta livet till desto bättre. De kraftsamlar inte och planerar och spanar i åratal för att bara döda en (1) person som i USA:s operation här. Så det är en väldigt skillnad. Om nu al-Qaida skulle skjuta USA:s president eller f.d. så vore det inte barbariskt, men väl "olyckligt" eftersom han står på de godas sida. Och om al-Qaida skulle tänka om och plötsligt sikta på militära mål istället för civila - vad är då skillnaden mellan de krigförande parterna?

De skulle ju kunna sluta fred istället då, vet jag.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
USA:s apacheindianer gillar inte alls att 1800-talslegenden Geronimo används som kodord – för Usama bin Ladin. ”Till skillnad mot fegisen Usama bin Ladin stod Geronimo öga mot öga med sina motståndare.”

Den elitstyrka från Navy Seals som tidigt i måndags sköt ihjäl bin Ladin i Pakistan använde den gamle apachehövdingens namn som kodord för al-Qaidaledaren.

– Geronimo — fienden stupad i strid, meddelades till president Obama i Vita huset, uppenbarligen utan att tänka på hur det skulle uppfattas bland USA:s indianer.

”Oavsett om det bara var själva operationen att döda Usama bin Ladin som åsyftades, eller om Usama själv kallades för Geronimo, så är det i båda fallen en skandalös förolämpning och ett misstag”, skriver nu Geronimos barnbarnsbarn Harlyn Geronimo i ett uttalande.

Han är själv gammal Vietnamveteran, och hans far stred för USA:s räkning på norra Frankrikes kust under de allierades landstigning 1944.

Den legendariske Geronimo levde mellan 1829 och 1909 och ledde chiricahua-apachernas kamp mot både USA och Mexiko under koloniseringen av den amerikanska västern. Han varken greps eller dödades, utan överlämnade sig frivilligt efter löften om att få återförenas med sin familj och stam.

Hans efterkommande kräver en ursäkt och betraktar namnfadäsen som en allvarlig ”förvrängning av historien” som svärtar ned förfaderns namn.

:Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=Eum4xW4c4X8

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja vi pratade ju om bin Ladin och vad han gjort USA.
Hur många av dessa dödsfall i Afghanistan och Irak är pga terrorattacker?

Inte en aning. Vet du? Låt säga att hälften dött på grund av inhemska terrorattacker mot det egna folket, då är det fortfarande långt över 3.000 som dött på andra sätt.

Och tråden handlade väl ursprungligen om att UBL är död och dödats av USA?

Tja, nu vet jag inte Georg W Bush status, men USA:s president är ju överbefälhavare och terrorister siktar på civila mål i första hand, inte militära. Så jag skulle säga att det var oväntat?

Vidare anser terrorister att ju fler oskyldiga som får sätta livet till desto bättre. De kraftsamlar inte och planerar och spanar i åratal för att bara döda en (1) person som i USA:s operation här. Så det är en väldigt skillnad. Om nu al-Qaida skulle skjuta USA:s president eller f.d. så vore det inte barbariskt, men väl "olyckligt" eftersom han står på de godas sida. Och om al-Qaida skulle tänka om och plötsligt sikta på militära mål istället för civila - vad är då skillnaden mellan de krigförande parterna?

De skulle ju kunna sluta fred istället då, vet jag.

Sluta fred vore ju en idé. Eller åtminstone tolerera varandra och inte spränga varandra i luften.

Att USA står på de godas sida är din världsbild. Troligtvis delas den inte av alla andra. Historiskt sett har de aldrig varit speciellt goda. Däremot egoistiska. De har inte varit speciellt hederliga heller, med tanke på att de anföll Irak på falska bevis. Tycker USA borde ställa sig i hörnan med dumstrut på huvudet tillsammans med många andra.

Och är det ok att skjuta och bomba civila bara för att hela gänget som gör det har samma tuffa cammo-kläder på sig och hjälmar på huvudet? Nej. Lika lite ok är det av "de" att spränga civila i luften. Som sagt, ingen av dem är ett skvatt bättre än den andre. Ingen av dem är goda på något sätt.

Världen är f-n full av insnöade idioter. Man blir förbannad. :mad:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Never ending story

Fanns det verkligen en plan att tillfångata Usama bin Ladin? FN uppmanade på fredagen USA att lägga fram alla fakta om al-Qaidaledarens död i ljuset.

Terrorister ska behandlas som andra kriminella. Det säger FN:s specialrapportörer Christof Heyns och Martin Scheinin i ett gemensamt uttalande som återges av nyhetsbyrån Reuters:

”De ska frihetsberövas, ställas inför rätta och dömas enligt gällande lagstiftning.” Dödligt våld mot terrorister kan bara komma i fråga i exceptionella fall.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fn-vill-granska-bin-ladins-dod

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...