Speed0
Ny medlem
- Gick med
- 13 Jul 2021
- Hoj
- Hd
Fick en helt ny Harley Davidson levererad hem till mig i våras. Vid första anblick på dem märkte jag att stödet inte fungerade plus att det var klarlacksläpp på hojen plus massa repor på hojen. Jag kontaktade firman som sa att det absolut inte ska vara så och att när vädret blir bättre så ska jag bara svänga förbi så de kan fotografera och jag förmodar reklamera mot HD. Detta var inget som störde mig nämnvärt då det
går att åtgärda men ändå trist på en helt ny hoj. Firman verkade seriös och ansvarsfulla.
Dock så jag skulle ångra mig, inte avseende hoj men vart jag köpte den. För nu till det riktigt tråkiga. För i början av juni rasade motorn när hojen knappt rullat 100 mil. HD verkstad som tog emot hojen sa att de inte vet vad problemet är men att det verkar som att den tappar komp. Men när de kopplade på avläsaren ligger det bara massa felkoder på blinkersen och bromsljus då firman jag köpte hojen av inte monterat motstånd. Men firman skulle återkoppla till mig när de gjort en riktig felsökning för de måste nu montera isär motorn. Jag fick en uppskattad reperationstid om det gick att laga motorn till cirka en månad då det kan vara svårt att få tag i reservdelar pga av rådande pandemi.
Jag kontaktade firman och kollade möjligheten till en lånehoj under tiden hojen är på verkstad alternativt att häva köpet då det är så lång reparationstid samt alla andra defekter så jag kan köpa en ny hoj. Svaret kom relativt snabbt att de tyvärr inte har någon lånehoj men att ett återköp är det enda rätta. Bra tänkte jag då är saken ur världen. Lite senare meddelade firman att de ville göra ett prisavdrag för milen jag kört. Jag ifrågasatte detta då nästan hälften av milen har varit för att dokumentera bristerna på hojen. Men jag accepterade deras bud bara för att få saken ur världen.
Då när jag frågade hur vi skulle gå tillväga rent praktiskt. Jag föreslog att jag skulle göra ägarbyte hemma hos mig och efterfrågade deras uppgifter. Då kom svaret att de först måste göra ett inbytestest på hojen. Jag hade informerat de att hojen står nästan 40 mil bort med en rasad motor, plus hade de själva varit i kontakt med HD-verkstan i ett initialt skeende då jag berättade att blinkers och bakljus inte var korrekt installerade. Jag hade löst så att HD-verkstaden Den står hos ombesörjer reparationen om så önskas så kan firman bara hämta hojen när den är färdig. Men hur jag än försökte få till det och att de skulle stå för sitt ursprungliga att lösa in hojen så vägrade de utan ett inbytestest skulle ske innan några pengar betalades ut.
Så jag var tillbaka på ruta ett med en trasig hoj som inte kommer vara igång på minst en månad så jag meddelade att jag om det ska vara så lika gärna behålla hojen. För varför sälja en fungerande hoj om en månad?.
Eftersom firman och jag inte kom överens anlitade jag en advokat för att medla. Men svaren från firman var detsamma och firman föreslog att ARN skulle avgöra ärendet hela tiden när advokaten hänvisade till relevant konsumentköplag. Firman svarade till min förvåning att det inte finns någon garanti på hojen. Inte garanti på en helt ny hoj?!. Självklart finns det garanti på hojen och garantiåtagandet är redan godkänt av HD. Men detta är ett typexempel på hur firman förhalar och fulspelar konstant. Advokaten frågade avslutningsvis om firman har förslag på åtgärd men detta har firman inte besvarat.
Jag är så sjukt besviken på att det finns företag likt detta som är så sjukt oseriösa mot sina kunder.
I skrivande stund har hojen stått på verkstaden i cirka 1,5 månad och det finns inget datum då den är lagad.
går att åtgärda men ändå trist på en helt ny hoj. Firman verkade seriös och ansvarsfulla.
Dock så jag skulle ångra mig, inte avseende hoj men vart jag köpte den. För nu till det riktigt tråkiga. För i början av juni rasade motorn när hojen knappt rullat 100 mil. HD verkstad som tog emot hojen sa att de inte vet vad problemet är men att det verkar som att den tappar komp. Men när de kopplade på avläsaren ligger det bara massa felkoder på blinkersen och bromsljus då firman jag köpte hojen av inte monterat motstånd. Men firman skulle återkoppla till mig när de gjort en riktig felsökning för de måste nu montera isär motorn. Jag fick en uppskattad reperationstid om det gick att laga motorn till cirka en månad då det kan vara svårt att få tag i reservdelar pga av rådande pandemi.
Jag kontaktade firman och kollade möjligheten till en lånehoj under tiden hojen är på verkstad alternativt att häva köpet då det är så lång reparationstid samt alla andra defekter så jag kan köpa en ny hoj. Svaret kom relativt snabbt att de tyvärr inte har någon lånehoj men att ett återköp är det enda rätta. Bra tänkte jag då är saken ur världen. Lite senare meddelade firman att de ville göra ett prisavdrag för milen jag kört. Jag ifrågasatte detta då nästan hälften av milen har varit för att dokumentera bristerna på hojen. Men jag accepterade deras bud bara för att få saken ur världen.
Då när jag frågade hur vi skulle gå tillväga rent praktiskt. Jag föreslog att jag skulle göra ägarbyte hemma hos mig och efterfrågade deras uppgifter. Då kom svaret att de först måste göra ett inbytestest på hojen. Jag hade informerat de att hojen står nästan 40 mil bort med en rasad motor, plus hade de själva varit i kontakt med HD-verkstan i ett initialt skeende då jag berättade att blinkers och bakljus inte var korrekt installerade. Jag hade löst så att HD-verkstaden Den står hos ombesörjer reparationen om så önskas så kan firman bara hämta hojen när den är färdig. Men hur jag än försökte få till det och att de skulle stå för sitt ursprungliga att lösa in hojen så vägrade de utan ett inbytestest skulle ske innan några pengar betalades ut.
Så jag var tillbaka på ruta ett med en trasig hoj som inte kommer vara igång på minst en månad så jag meddelade att jag om det ska vara så lika gärna behålla hojen. För varför sälja en fungerande hoj om en månad?.
Eftersom firman och jag inte kom överens anlitade jag en advokat för att medla. Men svaren från firman var detsamma och firman föreslog att ARN skulle avgöra ärendet hela tiden när advokaten hänvisade till relevant konsumentköplag. Firman svarade till min förvåning att det inte finns någon garanti på hojen. Inte garanti på en helt ny hoj?!. Självklart finns det garanti på hojen och garantiåtagandet är redan godkänt av HD. Men detta är ett typexempel på hur firman förhalar och fulspelar konstant. Advokaten frågade avslutningsvis om firman har förslag på åtgärd men detta har firman inte besvarat.
Jag är så sjukt besviken på att det finns företag likt detta som är så sjukt oseriösa mot sina kunder.
I skrivande stund har hojen stått på verkstaden i cirka 1,5 månad och det finns inget datum då den är lagad.
Last edited: