Oskarshamn

HerrTigen

a shadow in the dark side of the morgue
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Där dårhusen slutar&skogarna tar vid
Hoj
Ducati 996
[QUOTE='[PlastRaket]

2. KUST(om)-SVÄNGEN
oskarshamn-fårbo-klintemåla-hökhult-misterhult-ölvedal-kanalen-ishult-ekenäs-kristdala-oskarhamn

[/QUOTE]

TIPS
vägen ölvedal-(k)analen
äro belagd med homogrus så ta svängen igenom mistehults city till 22 an och sväng av mot ishult vid nygård ist
 

HerrTigen

a shadow in the dark side of the morgue
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Där dårhusen slutar&skogarna tar vid
Hoj
Ducati 996
DÅ får du ta täten min vän! Borde the italian stallion va fix snart?:rolleyes:

ja appselut madicken
i dag blaskade jag dit en fungerande koppling, och ett osnett framhjul,samt ett stycke framskärm i karrbån fiber mycket lyckat nu i skrivande stund står det mindre pigga batteriet på laddning ock en skin kodnom kommer i morgon kamremmar skall hämtas ut på konsum i figehult sen skall de bytas
menvi sticker till kreta på torsdag så den får väl stå ett par dagar till
inte för att den bryr sig (tror jag) för har den stått ett år kan den stå ett par dagar till
HERRTIGEN WILL RAJS ÖGGÄNN!!!!!!:D
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
ja appselut madicken
i dag blaskade jag dit en fungerande koppling, och ett osnett framhjul,samt ett stycke framskärm i karrbån fiber mycket lyckat nu i skrivande stund står det mindre pigga batteriet på laddning ock en skin kodnom kommer i morgon kamremmar skall hämtas ut på konsum i figehult sen skall de bytas
menvi sticker till kreta på torsdag så den får väl stå ett par dagar till
inte för att den bryr sig (tror jag) för har den stått ett år kan den stå ett par dagar till
HERRTIGEN WILL RAJS ÖGGÄNN!!!!!!:D

Inte dåligt Kurt-Jimmy!!!
Då ska du bara åka till medelhavet först för att få en sån där röd/vit polkabränna först... Sen kanske det blir lite åka av?
 

HerrTigen

a shadow in the dark side of the morgue
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Där dårhusen slutar&skogarna tar vid
Hoj
Ducati 996
Inte dåligt Kurt-Jimmy!!!
Då ska du bara åka till medelhavet först för att få en sån där röd/vit polkabränna först... Sen kanske det blir lite åka av?

ja det kan man ju hoppas
det var ju inte några banderoller o pompa med ståt när den hostade igång
på gatan kväll
grytlocken blev märkbart svåra att få på tydligen fick man ta i ordentlgt för att de skulle sitta bra dock sades inget:va
får försöka med lite:pannkyss så kommer det nog att reda sig
 

STENIS77

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008
Tja!
Ikväll blir det lite åka av!
Men vet inte riktigt vad det är som gäller tror att vi är två gäng som har tänkt att köra lite! ett vid typ 18:00 eller nåt å ett kanske lite senare!
Man får väl ut å kolla om man hittar några:)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Tja!
Ikväll blir det lite åka av!
Men vet inte riktigt vad det är som gäller tror att vi är två gäng som har tänkt att köra lite! ett vid typ 18:00 eller nåt å ett kanske lite senare!
Man får väl ut å kolla om man hittar några:)

Jeppe och jag kommer vara ute efter kl 1800 och surra lite i stan...
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tja!
Ikväll blir det lite åka av!
Men vet inte riktigt vad det är som gäller tror att vi är två gäng som har tänkt att köra lite! ett vid typ 18:00 eller nåt å ett kanske lite senare!
Man får väl ut å kolla om man hittar några:)
jag såg er vid select runt 18.00 nå'n gång, tyvärr med bil, försökte kompensera att jag missade denna tur:yoparty genom att lägga lite lakrits med diesel-golfen i rondellen men det gick väl sådär kan jag säga:D
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Tja!
Ikväll blir det lite åka av!
Men vet inte riktigt vad det är som gäller tror att vi är två gäng som har tänkt att köra lite! ett vid typ 18:00 eller nåt å ett kanske lite senare!
Man får väl ut å kolla om man hittar några:)


Var det ni som kom körande förbi två stillastående motorcyklar i Fliseryd?
Ni va väl 6 stycken eller nåt sånt. Lät mafioso när ni dök upp :)


edit: Såg någon skrev om Hökhult-e22. Vägen däremellan beträds på egen risk och gärna med njurbälte. Helt galet dåligt skick på den.
 

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Husabusaberg
Var det ni som kom körande förbi två stillastående motorcyklar i Fliseryd?
Ni va väl 6 stycken eller nåt sånt. Lät mafioso när ni dök upp :)


edit: Såg någon skrev om Hökhult-e22. Vägen däremellan beträds på egen risk och gärna med njurbälte. Helt galet dåligt skick på den.

stämmer bra de.. såg nån gixxer 1400 bla. Hemknåpat 3" stainless låter mysigt:)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
edit: Såg någon skrev om Hökhult-e22. Vägen däremellan beträds på egen risk och gärna med njurbälte. Helt galet dåligt skick på den.

asch, då kör du bara för sakta:) , det gäller att flyta ovanpå groparna:D den håller samma klass som Baggetorpan, Skrikeborakan eller mörlunda-k-valley
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
asch, då kör du bara för sakta:) , det gäller att flyta ovanpå groparna:D den håller samma klass som Baggetorpan, Skrikeborakan eller mörlunda-k-valley

Jag bor längs den vägen.
Baggetorpan är ju rena europavägen jämfört mot klintemåla-e22 :=)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
...
1. MÖR-BULTEN (hård och hänsynslös)
oskarshamn-bockara-rundal-rosenfors-målilla-krokshult-kristdala-baggetorp-fårbo-oskarshamn...

TACK SOM F-N FÖR TIPSET!!! Sjukt roligt! Det roligaste jag har haft på länge med hojen! Bockara-Rundal hade jag kört innan (mycket bra väg!) så jag chansade och körde Korsvägen-Kristdala till att börja med, haha, det var en bra start men tom cykelvägarna i Lkpg är ju bredare! :)

Sen blev det Kristdala-Rosenfors osv enligt tips ovan... Sjukt kul som sagt! Kristdala till Fårbo = :tummenupp :tummenupp :tummenupp Asfalten var forfarande våt efter regn här och var (=släpp) men annars var det bara toppen! Ca 13 mil non-stop tur & ren glädje hela vägen med början och slut i Ohamn! :D :D :D
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag bor längs den vägen.
Baggetorpan är ju rena europavägen jämfört mot klintemåla-e22 :=)

:D baggetorp é som en europav... ja ja, den är väl inte så o-gropig mellan klintemåla-misterhult men det finns ett parti på mitten som ändå gör hela resan guld värd, från korsningen göljhult och fram till herrgården är den riktigt kurvig och fin:tummenupp

TACK SOM F-N FÖR TIPSET!!! Sjukt roligt! Det roligaste jag har haft på länge med hojen! Bockara-Rundal hade jag kört innan (mycket bra väg!) så jag chansade och körde Korsvägen-Kristdala till att börja med, haha, det var en bra start men tom cykelvägarna i Lkpg är ju bredare! :)

Sen blev det Kristdala-Rosenfors osv enligt tips ovan... Sjukt kul som sagt! Kristdala till Fårbo = :tummenupp :tummenupp :tummenupp Asfalten var forfarande våt efter regn här och var (=släpp) men annars var det bara toppen! Ca 13 mil non-stop tur & ren glädje hela vägen med början och slut i Ohamn! :D :D :D

visst är det en fin runda:tummenupp
korvägen-kdala är dock för dålig, den går bort om man inte är bara ute för att fin-åka förstås, den kan va lite scary på sina ställen, speciellt på varma sommardagar då surbeläggningen svettas tjära som den hade betalt för det i de roligaste kurvorna nära bjälebo, halt ,halt mao.

hmm....snart kanske vi får bestämma om man får köra höger eller vänstervarv jämna alt. ojämna veckor, så man slipper gevalia (oväntat möte) i onödan:D
 
Last edited:

STENIS77

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008
Tja!
Idag ska vi ut å köra en sväng!
18:00 på shell är det som gäller.
många tyckte att det var lite tidigt vid 16!
Verkar som vi kan bli ett gäng.. lät så igår kväll iallafall:yoparty
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Då var Lelle 2009 bokat... :yoparty

Fanns inte många bäddar kvar, blev 14m2 på 4 man men vi ska ju inte vara där så mycket :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top