Oskattade polisbilar

Tommy.exe

Guest
"en tröst är att vi delar problemet med andra polisdistrikt.":rofl
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
kan man själv göra så och senare om man blir stoppad hänvisa till deras eget misstag?

fast jag läste igår om Rausing fallet i UK,inga böter,inget straff pga narkotika innehav(crack mm) dem fick bara "varning"

alla skyddar varandra
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Spela roll. Pengarna går ju bara runt.

Kan jag hänvisa till att jag inte tar ut bostadsbidrag om jag blir stoppad och dom vill ge mig böter då?
Jag menar pengarna ska ju ändå bara gå runt?

Fan, då kanske jag inte ens behöver betala skatt, för dom pengarna går ju också runt.
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Vafan, jag trodde inte ens att statliga bilar skattdes, militären åker ju oskattat o oförsäkrat, statligt som statligt.:gnissla
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Det är väl snarare en moralfråga, hur ska dom kunna motivera andra att göra rätt när dom själva gör fel? Å än värre straffa andra som gör samma fel.

Förstår tänket men det funkar ju itne så.
Har en polare som fick böter för offentlig urinering för ett tag sedan. Tidigare i veckan såg jag två poliser som stod och pissade vid någon buske när jag tankade.

Poliser kör också för fort, även om de inte är under uttryckning.
De använder inte alltid körriktningsvisare. (Har aldrig hört talas om någon som fått böter för att inte använda blinkers iofs.)
 

Hajen

Önskade vår i hjulklapp....
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
Gixxer1000, Ninja Streetfighter
Förstår tänket men det funkar ju itne så.
Har en polare som fick böter för offentlig urinering för ett tag sedan. Tidigare i veckan såg jag två poliser som stod och pissade vid någon buske när jag tankade.

Poliser kör också för fort, även om de inte är under uttryckning.
De använder inte alltid körriktningsvisare. (Har aldrig hört talas om någon som fått böter för att inte använda blinkers iofs.)
OT
Visst älskar vi alla denna dubbelmoral... Brorsan blev stoppad och utskälld efter att snuten stått på håll o sett honom vända runt på ett industriområde utan att använda blinkers vid nio på kvällen... Bara han där (o harry som gömde sig i buskarna långt bort)..... 1000 :- i böter!! tack o godnatt!!
Tillbaka till ämnet, klart de oxå ska skatta sina bilar!!!
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Undrar hur dessa "miss" händer egentligen att de "glömmer" betala skatten för sina bilar.
Synd att man själv inte kan dra upp den ursäkten när man kör för fort eller glömmer besiktiga eller betala skatten osv....

:rolleyes:

//Dio
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
haha, det enda man kan roat fundera på är att de får 100kr i straffavgift för försenad inbetalning.

Det fick jag i veckan nämligen. Jag betalar konsekvent alla mina räkningar i slutet av månaden, men vv. ville ha vägskatten den 14:e så jag fick surt betala förseningsavgiften. Skit.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
De ska betala skatten, punkt slut.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
haha, det enda man kan roat fundera på är att de får 100kr i straffavgift för försenad inbetalning.

Det fick jag i veckan nämligen. Jag betalar konsekvent alla mina räkningar i slutet av månaden, men vv. ville ha vägskatten den 14:e så jag fick surt betala förseningsavgiften. Skit.

Den har jag åkt på, flera gånger faktiskt..

Så jävla korkat att sätta sista inbetalning till mitt i månaden...

Oh well, dom tjänar en hunka extra på alla som bommar det, vilket jag misstänker är ca 90% av befolkningen...
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Så jävla korkat att sätta sista inbetalning till mitt i månaden...
Oh well, dom tjänar en hunka extra på alla som bommar det, vilket jag misstänker är ca 90% av befolkningen...
Skaffa ett riktigt konto där du i förväg kan sätta en lämplig betalningsdag för dina räkningar!
Jag betalar konsekvent så sent det går. Alltid.
Prelskatteinbetalningarna t ex, (sent = 1500 pix) lägger man förstås in upp till sex månader i förväg.
Sen får man gärna vara läskunnig också, det lönar sig, Det är stor skillnad på "senaste inbetalningsdag" och "pengarna ska finnas på vårt kto senast xxvvzz".
Det sista anv VV, j-t sniket, för då är det DU som är ansvarig för att klirret hamnar på deras kto i tid!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top